ik gebruik zelf een sony a200 met meestal een sigma 70-200 2.8 of minolta 70-210 f/4 voor mijn hondjes..
niet perse nodig, want in het verleden heb ik het ook met een 100-300mm minolta gedaan, en dat ging ook..
een canon 1000d is een hele leuke instap-camera, of evt een 500d..
bij cameranu.nl staat een leuk setje, en dan heb je voorlopig voldoende bereik om lekker aan de slag te gaan..
zijn wel geen lenzen met stabilisatie, maar dat is ook niet altijd nodig hoor.. kwestie van sluitertijd kort genoeg houden en zo.. (zo deden we het vroeger althans

)
http://www.cameranu.nl/artikel/70154/Ca ... 0_III.htmlis trouwens niet op voorraad zie ik, maar je kunt altijd even informeren natuurlijk..
heb hier al redelijk wat gekocht, en de prijzen vind ik zelf best goed, en ze zijn betrouwbaar..
groetjes, Alex!
een zwaar telekanon zoals een 70-200 2.8 heeft natuurlijk wat voordelen, maar ze zijn ook weer meteen een heel stukje duurder..zeker de merk-eigen lenzen, die overigens weer net dat tikkie extra hebben tegenover bv merken als sigma en tamron, maar ja, dat is een afweging die je dient te maken, en hoeveel budget heb je ervoor over..
voor mij voldoet die sigma prima, dus ik ben er tevreden over.. (en ik vond de sony 70-200 2.8 G veuls te duur voor mijn doen..)