Hallo iedereen,
Ik ben nog niet zo oud op dit forum, maar ik ben sind april dit jaar besmet geraakt met dit

virus.
Ik heb al veel gelezen en bekeken.
Zo ben ik lid geworden van Photo digitaal magezine en ben ik voor de tweede maal het drie delen telende boek van Scott Kelby aan het doorlezen. regelmatig keek ik als gast al mee op jullie forum en ben nu dan ook maar lid geworden. In één woord, Ik vind het fantastisch
Maar ik sta nu voor een "dillema" ik ben bijna in de positie om een mooie nieuwe lens aan te schaffen.
Een investering in een kwalitatief goed objectief is een investering voor jaren of de rest van je leven. (heb ik al geleerd

)
Nu twijfel ik tussen een tweetal lenzen als vervanging van de standaard kitlens.
En wel tussen de Canon 24-105 f/4 L IS USM en de Canon 24-70 f/2.8 L USM objectieven.
Het schijnen allebei toplenzen te zijn. Maar welke is beter of raden jullie mij aan.
de 1e heb je het voordeel dat het "IS" is en tot 105mm gaat maar bij de 2e heb je de lichtsterkte van de lens weer als voordeel. Ik wil één van beide echt als een meer allround objectief gaan gebruiken. Dus niet echt voor portet of binnen of landschapsfotografie.
Ik ben dus echt nieuwsgierig naar jullie mening. Ik twijfel best wel.
Ikzelf neig naar de 24-105 daar de 24-70 bijna een kilo weegt en geen IS bezit.
Als camera heb ik de 50D, ook niet echt een lichtgewicht vergeleken bij mijn vorige 1000D.
Ben benieuwd naar jullie reactie.