Het is 17 mei 2025 02:58

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Uitbreiding lenzen
 Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 17:26 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo,

Ik zit nu met een klein probleempje.
Ik beschik momenteel over de Canon eos 1000d met als lenzen
- sigma 18-50mm
- 70-200mm L f4.0

Ik doe bijna alles met mijn 70-200mm omdat de kwaliteit van de 18-50mm echt laag is, (was een begin lensje voor me)

Nu ben ik dus opzoek naar een alternatief voor de 18-50mm. Het bereik moet ongeveer tussen de 18-120 zitten, in die richting. De kwaliteit moet wel voldoende zijn.

Mijn budget is tot 300 euro.. (scholier..) Ik weet dat je hiervoor niet het beste kunt krijgen, maar zoek wel een lens die goed bij mijn 70-200mm past.

Groet,
Jochem

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 19:14 
Lid
Fotografie

EF 28-135IS of een EF 24-85, een Sigma 17-70 een Tamron 17-50 of Sigma 17-50 een EF 28-105 wel de goede (met ring usm motor), is ook een aanrader voor weinig. En als je lens recht kunt houden is een EF-S 17-85IS ook aan te raden. Allemaal marginaal beter dan je huidige lens en voor 300 euro moet je wel consessies doen, want een EF 24-105IS zul je niet vinden voor 300 euro of hij is in losse onderdelen :)

Laatst bijgewerkt door duckie op 26 sep 2010 21:44, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 19:16 
Lid
Fotografie

:rof

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 19:21 
Lid
Fotografie

neem een 17-40 of zo... overlap is niet echt nodig hoor...

heb je lekker veel groothoek indien nodig, en voor het wat meer telewerk kun je lekker je 70-200 erbij pakken..

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 19:26 
Lid
Fotografie

Ben het met mijn voorganger eens.
Ik heb zelf een 12-24mm, een 50mm en een 70-200mm. Ik ben tot deze keuze gekomen omdat ik eerst goed ben nagegaan wat voor foto's ik wilde maken. De 50mm heb ik erbij omdat deze nauwelijks iets kost (tenminste, als 100 euro onder deze term valt).

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 20:19 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Ben het met mijn voorganger eens.
Ik heb zelf een 12-24mm, een 50mm en een 70-200mm. Ik ben tot deze keuze gekomen omdat ik eerst goed ben nagegaan wat voor foto's ik wilde maken. De 50mm heb ik erbij omdat deze nauwelijks iets kost (tenminste, als 100 euro onder deze term valt).

een 50mm 1.8 erbij is zeker erg lekker, en vult ook zo mooi het ´gat´ op.. ik hou sowieso nogal van 50mm lensjes, want ze zijn lekker scherp en ook nog es lekker lichtsterk!

de canon 50mm 1.8 is een van de scherpste lensjes die beschikbaar zijn, en voor de prijs moet men het zeker niet laten.. :up

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 21:45 
Lid
Fotografie

Vergeten we niet dat een 17-40 wel wat duurder is dan een 300 e???

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 21:54 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Vergeten we niet dat een 17-40 wel wat duurder is dan een 300 e???

is idd duurder..

maar wat is er dan mis met de 18-50? daar ben ik dan wel erg benieuwd naar..en wat verwacht de topic-starter dan te vinden voor 300 euri, wat dan ineens zovele malen beter zou kunnen zijn? ;)

ik ben razend benieuwd... :foto

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 22:02 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
EF 28-135IS of een EF 24-85, een Sigma 17-70 een Tamron 17-50 of Sigma 17-50 een EF 28-105 wel de goede (met ring usm motor), is ook een aanrader voor weinig. En als je lens recht kunt houden is een EF-S 17-85IS ook aan te raden. Allemaal marginaal beter dan je huidige lens en voor 300 euro moet je wel consessies doen, want een EF 24-105IS zul je niet vinden voor 300 euro of hij is in losse onderdelen :)

allemaal over mijn budget...

is dit een goede?

http://www.cameranu.nl/artikel/6406/Can ... _Bulk.html

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 22:07 
Lid
Fotografie

Als het niet de IS versie is, dan zijn er veel, heel veel lenzen die standaard beter zijn. Wat niet wegneemt dat je met de MkII of MkI van de 18-55 geen goede foto's kan maken. Maar ik geloof dat TS ook iets meer ruimte wil voor alround gebruik. Ja overlap hoeft niet en een 'gat' van 20mm is een stapje naar voren of naar achteren.

Maar zoals je leest wil TS gewoon wat anders. Je moet ook af en toe tussen de regels doorlezen. En sommigen weten niet het beste uit bepaalde lenzen te halen. Alhoewel ik de non IS varianten ook niet zou ambieren. De EF 18-55IS heb ik zelf gekocht voor 85 euro als bulk toen mijn 17-40 gestolen was en ik snel een betroubare goede lens wilde. Na een maand was hij niet meer nodig, en ik kon hem weer voor 85euro verkopen, maar optische gezien was het niet nodig. En lekker licht ook nog :)

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 22:12 
Lid
Fotografie

Desolater schreef:
duckie schreef:

allemaal over mijn budget...

is dit een goede?

http://www.cameranu.nl/artikel/6406/Can ... _Bulk.html

Wel eens van marktplaats gehoord. Als je krappere bugetten hebt kun je beter daar scoren dan een marginale lens nieuw te kopen. Daarnaast hebben Cameratool, Cameraland, Cameranu broer konijn en KE allemaal occassions die zelfs 3 maanden garantie hebben. Dus zelfs voor 239 euro heb je een EF-S 17-85IS.

Dus wees niet bang voor 2e hands. Als het geld op je rug groeit dan koop je nieuw en anders moet je slim handelen. Ik heb bergen lenzen gehad voor mijn huidige set en door slim kopen en nog slimmer verkopen en door sparen ben ik nu waar ik ongeveer wil wezen, alleen moet je wel wat creatiever te werk gaan ipv alles maar nieuw willen kopen.

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 22:47 
Lid
Fotografie

Helemaal eens met Duckie :)
Marktplaats barst van de mensen die menen dat een betere lens hun betere foto's gaat bezorgen... Als jij daarvan kunt profiteren door een betere lens te kopen en je van de kitlens af te helpen, dan is dat een optie die je serieus moet overwegen. Het segment waar jij in zoekt is op Marktplaats in ruime mate vertegenwoordigd.

Toplenzen zijn daarentegen nauwelijks op Marktplaats tweedehands te krijgen en als je ze al kunt kopen, worden ze aangeboden voor schandalig hoge prijzen. Kennelijk is iedereen dus op zoek naar zo'n toplens en als deze eenmaal (vaak nieuw) is aangeschaft, is er onvoldoende reden om een ander exemplaar te kopen...

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 27 sep 2010 13:49 
Lid
Fotografie

Ik denk dat ik maar voor een prime ga, 50mm.. zag hem op marktplaats voor rond de 40 euro?

Ben echt niet bekend met 2e hands spul kopen op internet, wat nou als er krassen op de lens zitten of niet goed werkt? Aangezien ik het product meot laten bezorgen..

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 27 sep 2010 14:23 
Lid
Fotografie

Desolater schreef:
Ik denk dat ik maar voor een prime ga, 50mm.. zag hem op marktplaats voor rond de 40 euro?

Ben echt niet bekend met 2e hands spul kopen op internet, wat nou als er krassen op de lens zitten of niet goed werkt? Aangezien ik het product meot laten bezorgen..

ik heb het meeste via marktplaats gekocht, en eigenlijk heb ik nog nooit problemen gehad..

wat ik wel altijd doe, is even een mailtje sturen, of evt bellen over de lens, waar ik op geboden heb..

of, ik bekijk de andere evt. advertenties van de adverteerder..

je loopt natuurlijk altijd een beperkt risico aangezien het geen nieuw spul is, maar tot een bepaald bedrag, ben ik altijd wel bereid om een zeker risico te lopen..

mijn eigen grens is ongeveer 150 euro..

hoger ga ik niet..

engelstalige advertenties bied ik sowieso niet op, het moet van nederland afkomstig zijn, en de manier waarop een advertentie geplaatst is, of hoe eea eruitziet doet ook al heel wat..

mochten er verborgen gebreken op zitten, dan kun je nog altijd contact opnemen met de adverteerder, of marktplaats zelf contacteren, dat eea niet ok is..

over het algemeen valt alles nogal mee hoor, is mijn ervaring..

ga niet als een gek lopen te bieden, want soms zie je wel es, dat mensen als een gek gaan bieden, omdat ze perse dat ding willen hebben, en dat op een gegeven moment de prijs voor gebruikt ongeveer gelijk is aan een nieuwe.. :wacko

ik vergelijk dus altijd, en kijk of de 2e hands prijs de moeite waard is tov de nieuwprijs en de algehele staat van de lens....verzendkosten dien je zowat altijd te betalen, dus hou daar ook rekening mee tijdens je bod..

een nieuwe canon 50mm 1.8 II kost bij cameranu.nl nieuw slechts 99 euro..

voor die 50 euro extra heb je dan wel garantie en een lekker nieuw lensje.. ;)

het hangt er dus allemaal een beetje vanaf..zeker als je budget 300 euro is, dan zou ik niet twijfelen, maar voor een lekker fris nieuw lensje gaan, met garantie.. :up

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 15:40 
Lid
Fotografie

als ik voor de canon 17-85 USM IS ga, dan zou dit een goede keuze zijn voor allround/reportage (nieuws) lens? Ik zit altijd met een 70-200 lens erop, maar een 17-85 zou het wel goed doen voor nieuws foto's toch? (de foto's komen toch niet aan de muur te hangen..)

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 16:15 
Lid
Fotografie

Lees jij uberhaubt de antwoorden die wij geven?

En waarom zouden foto's met een EF-S 17-85IS niet aan de muur kunnen hangen?

Gewoon 2e hands kopen en er is niets mis mee. ZIjn de resultaten slecht dan ligt dat aan de fotograaf. :)

Let wel op dat je je camera recht houdt op 17-18mm!

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 17:09 
Lid
Fotografie

ik had alles vandaag nog twee keer door gelezen. Maar alles op deze website, en dan weer andere websites is steeds zo tegenstrijdig, dat je er niet veel wijzer van word. (komt vooral door de eisen van de gebruiker)

Ben toch zo geweest hem te bestellen en hoop er blij mee te zijn (ben ik nu al haha).

Toch bedankt voor alle vele reacties, ik laat zeker iets van me horen wat ik van de lens vind enzo! (y)

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 17:40 
Lid
Fotografie

de 17-85 vond ik altijd wel een fijn lensje.. Niets mis mee hoor en zeker goed te vinden voor weinig op mp. 300 euro beetje geluk dat je een 17-40 4.0L kan vinden zitten meestal rond de 400 tweedehands.

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 19:21 
Lid
Fotografie

Ik heb nu de 17-85mm gekocht met zonnekap (replica denk ik?) voor 298 euro bij cameranu.nl

De lens was wel BULK maar dat betekent toch alleen dat die niet in de originele verpakking komt..

Laatst bijgewerkt door Desolater op 11 okt 2010 19:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Uitbreiding lenzen
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 19:23 
Lid
Fotografie

oeps perongeluk op citeer gedrukt

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende