Het is 16 mei 2025 14:26

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Nieuwe camera 380,-
 Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 15:13 
Lid
Offline op het foto forum

Hoi,

Ben net nieuw hier en ik zoek een camera.

Ik wil binnenkort een duurdere camera gaan kopen en ik denk dan aan een spiegelreflex. Want het is ondertussen een best wel grote hobby geworden van me. Maar eigenlijk weet ik er nog niet veel van af. (van de camera's dan, foto's maken gaat super!) Waar moet ik op letten met kopen en welke merk is goed etc. Zouden jullie mij kunnen helpen? Fotograferen gebeurt eigenlijk van vanalles, maar niet van heel dichtbij (dus geen macrolens), ik gebruik hem wel redelijk veel om in te zoomen. Welke lens en camera zal ik kopen om mee te beginnen? En hoeveel gb geheugenkaart o.i.d. doen jullie hier meestal in? Ik las ook wat over compacte spiegelreflex camera's en de echte spiegelreflex camera's, wat is hier nou echt het verschil tussen?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Groeten Mark

P.s. de eerste lens moet dus een beetje all-round zijn en dan kan ik later uitbreiden met betere lenzen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 15:22 
Lid

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik denk dat je helaas wat te kort komt voor een spiegelreflex met 380 euro. Daar krijg je (bij Nikon) net wel of net niet het instap model mee. Zonder lens. Bij Canon krijg je dan het instap model maar dan wel met een lens , de 18-55 , maar dat is niet veel zoom. Ik denk dat een 18-105 of aan jou eisen zal voldoen. Die krijg je i.c.m. een Nikon voor zo'n 600-700 euro. Beter nog zou de 18-200 zijn maar die is dan alweer 540 euro. Zonder body.

Vergeet niet dat je behalve lens + Body ook nog een tasje nodig hebt , een geheugenkaart , extra accu , UV/pola filter , liefst ook nog een tripod. Dus je bent er niet met alleen een camera en lens.

Als het gaat om geheugenkaartjes is Sandisk koning. Je zou eventueel ook nog naar Lexar kunnen kijken , maar bij Sandisk zit je gewoon altijd goed. Ik gebruik zelf 16GB kaartjes (SD en CF) omdat ze niet zo duur zijn als de 32GB kaartjes en ik heb liever 2 van 16 dan 1 van 32 in het geval dat er toch nog eentje kapot zou kunnen gaan of kwijt raakt o.i.d.

Succes verder. ;)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 15:26 
Lid

FotoBart schreef:
Ik denk dat je helaas wat te kort komt voor een spiegelreflex met 380 euro. Daar krijg je (bij Nikon) net wel of net niet het instap model mee. Zonder lens. Bij Canon krijg je dan het instap model maar dan wel met een lens , de 18-55 , maar dat is niet veel zoom. Ik denk dat een 18-105 of aan jou eisen zal voldoen. Die krijg je i.c.m. een Nikon voor zo'n 600-700 euro. Beter nog zou de 18-200 zijn maar die is dan alweer 540 euro. Zonder body.

Vergeet niet dat je behalve lens + Body ook nog een tasje nodig hebt , een geheugenkaart , extra accu , UV/pola filter , liefst ook nog een tripod. Dus je bent er niet met alleen een camera en lens.

Als het gaat om geheugenkaartjes is Sandisk koning. Je zou eventueel ook nog naar Lexar kunnen kijken , maar bij Sandisk zit je gewoon altijd goed. Ik gebruik zelf 16GB kaartjes (SD en CF) omdat ze niet zo duur zijn als de 32GB kaartjes en ik heb liever 2 van 16 dan 1 van 32 in het geval dat er toch nog eentje kapot zou kunnen gaan of kwijt raakt o.i.d.

Succes verder. ;)

Oké, bedankt voor je snelle reactie. Waarvoor gebruik je een UV/Pola filter en een tripod? En hoelang kan je ongeveer doen met 1 accu?

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 16:29 
Lid
Fotografie

Vergeet dat filter en dat statief. Anders ga je slechte/goedkope filters en statieven kopen.

Ga gewoon voor de 3 merken Canon, Nikon, Sony en de rest mag ook maar deze volgorde zijn de nummers 1, 2 en 3

Alle 3 goed. In een winkel even proberen welke je het lekkerste vind vasthouden en instellen.

Canon EOS 1000D met lens 359 euro http://www.kamera-express.nl/Canon/Cano ... rlands.htm

Nikon D3100 voor 538 euro
http://www.kamera-express.nl/Digitale-r ... rlands.htm

Sony Alpha 290 met lens 379 euro
http://www.kamera-express.nl/Digitale-r ... rlands.htm

Dat de Nikon zo duur is tov de rest is omdat de Nikon haar instapper als meest recent heeft geupdate. De Sony is de 2e oudste en de Canon zal naar mijn vermoeden over niet te veel tijd vervangen worden.

Echter zijn de Canon en Sony wel in de prijsklasse en beide met lens, en batterij waarmee je zo'n 500 foto kunt maken gemiddeld als je niet flits ed. Het is maar een indicatie.

Canon en Nikon zijn marktleiders waarbij Canon een groter lenzen gamma heeft van haar zelf en derde partijen als Sigma, Tokina en Tamron en dat spullen voor Canon goedkoper zijn. De merken doen niets voor elkaar onder, het is een beetje Ferrari vs Lamborghini. Echter Sony mag je ook niet uitsluiten. Is wel duurder met lenzen maar in de 2e hands markt zijn ook de Konica Minolta lenzen te gebruiken aangezien Sony dit merk gekocht heeft en verder als Sony merknaam verder is gegaan.

Een leuk iets is dat Nikon en Canon camera's vrijwel altijd Sony LCD schermen zitten en dat Nikon sommige Sony Sensoren afneemt in haar modellen. :)

Mocht je de voorganger van de D3100 nog ergens vinden met lens dan moet je die dus ook nog even meenemen.

Maar probeer het gewoon even in de winkel. Standaard komen er nogal wij van Nikon en Sony adviseren Nikon of Sony. Ik zou proberen wat het prettigst is binnen je budget. En een gehuegekaartje kost niet zo veel. Een tasje is handig maar niet direct nodig als tot je een tas hebt maar zuinig bent :)

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 17:18 
Lid

Bedankt! De nikon is te duur en valt dus af. Zit er op de andere camera's ook een ingebouwde flitser? Misschien een rare vraag maar inzoomen gaat handmatig toch? En kan ik onder het Foto's maken ook het scherm uit laten, zodat ik stroom bespaar?

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 19:19 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Ja, er zit geen knopje op om automatisch in te zoomen ;)
Bij de 450D kun je in ieder geval het display uitschakelen, dat zal bij de 1000D dan ook wel zo zijn.
De andere merken. geen idee ;)

Kijk anders eens 2e hands naar een instap modelletje. Vaak vind je deze als behoorlijk nieuw omdat de eigenaar dan overstapt naar een duurder model.

Wel even goed prijzen vergelijken trouwens ,die willen nogal eens uiteenlopen ;)

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 19:20 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
xSky schreef:
Zit er op de andere camera's ook een ingebouwde flitser? Misschien een rare vraag maar inzoomen gaat handmatig toch? En kan ik onder het Foto's maken ook het scherm uit laten, zodat ik stroom bespaar?

Voor de Sony is dat:
Ja
Ja
en Ja :)

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 20:20 
Lid
Fotografie

Voor Nikon, Canon, Pentax en alle andere SLRs ook

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 21:22 
Lid

Weer bedankt voor alle reacties! Maar is tweedehands nou wel een goede keus? Misschien is de camera wel een keer flink nat geworden of hard gevallen.. maar aan de andere kant, of een duurdere of een heel goedkoop instap model. Dan zou ik ook voor een duurdere kunnen gaan. Ik kijk morgen middag even, dan hoor je weer van me!

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 21:27 
Lid
Fotografie

Met tweedehands kun je dus pech hebben, maar dat kan met nieuw ook :)

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 22:05 
Lid

Henry schreef:
Met tweedehands kun je dus pech hebben, maar dat kan met nieuw ook :)

Ja. en je hebt geen garantie meer.. ik denk dat het toch een nieuwe wordt, maar ik kijk morgen even verder. Welke site kan ik het best tweedehands zoeken? Gewoon marktplaats?

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 22:14 
Lid
Fotografie

Of via de occassions van Alle grote camera winkels en dan heb je ook nog garantie zei het 3 tot 6 maanden.

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 12 okt 2010 14:38 
Lid

duckie schreef:
Of via de occassions van Alle grote camera winkels en dan heb je ook nog garantie zei het 3 tot 6 maanden.

Net even op marktplaats gezocht. Zo wat staan er daar veel op zeg! Ook zoveel verschillende, ook een aantal keer een Canon 450D tegengekomen, die is beter dan de 1000D toch? Voor 310,- ongeveer; zonder lens dan. Dit zou ook een goede keuze voor mij zijn, omdat ik een beperkt budget heb. Toch twijfel ik flink over tweedehands en denk ik ook niet dat ik dit doe.

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 12 okt 2010 16:29 
Lid
Fotografie

Jazeker dat die beter is en sneller. Eigenlijk is een 1000D een gedownsize 400D met het scherpstel systeem van een 300D of 30Ec. Dus een 450D is een behoorlijke vooruitgang. Gewoon kijken en dan kopen.

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 12 okt 2010 20:11 
Lid

duckie schreef:
Jazeker dat die beter is en sneller. Eigenlijk is een 1000D een gedownsize 400D met het scherpstel systeem van een 300D of 30Ec. Dus een 450D is een behoorlijke vooruitgang. Gewoon kijken en dan kopen.

Oké, ja toch nog even nadenken dan. Vond deze net nog op tweakers, http://tweakers.net/pricewatch/238252/n ... l#tab:info Ik weet dat hij buiten het budget valt, maar vraag me toch af of dit een goede camera is.

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 12 okt 2010 20:24 
Lid
Fotografie

Jazeker net zoals de 450D, 500D enz. het is het stapje boven de entry level modellen en dus boven de D3100 en gelijkwaardig aan de Canon 550D qua positionering. En de 390 Alpha van sony

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 17 okt 2010 22:06 
Lid
Fotografie

Ik heb laats mijn sony a 330 verkocht met kit lens 18-55 en minolta 70-300 voor 375 euro,was net een paar weken jong,maar wegens over stap naar canon heb ik die set verkocht,sony is opzich hartstikke goed,alleen vanwege het aanbod van canon l lenzen ben ik overgestapt.(toekomst gericht)voor zoiets zou je ook kunnen kijken op mp,mensen die overstappen en het daarom weg doen natuurlijk.succes met zoeken

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 17:10 
Lid

Zie net dat het enige verschil tussen de 1000D en de 450D het aantal megapixels (2,1 verschil) en de 450D is een half jaar ouder. En natuurlijk de prijs. Maar nu de vraag: waarom voor de 450D gaan terwijl die een stuk duurder is en het alleen verschil maakt in 2,1 megapixels?

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 17:10 
Lid

mjcsmit schreef:
Ik heb laats mijn sony a 330 verkocht met kit lens 18-55 en minolta 70-300 voor 375 euro,was net een paar weken jong,maar wegens over stap naar canon heb ik die set verkocht,sony is opzich hartstikke goed,alleen vanwege het aanbod van canon l lenzen ben ik overgestapt.(toekomst gericht)voor zoiets zou je ook kunnen kijken op mp,mensen die overstappen en het daarom weg doen natuurlijk.succes met zoeken

Wat bedoel je met mp?

Nieuwe camera 380,-
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 17:21 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
xSky schreef:
Wat bedoel je met mp?

mp= afkorting voor marktplaats ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende