2 totaal verschillende toestellen, van 2 totaal verschillende merken, met totaal verschillende techniek aan boord..
a33: geen opklapspiegel, electronische viewfinder, on-board beeldstabilisatie..
canon 550d: opklapspiegel, optische viewfinder, geen on-board beeldstabilisatie, maar voorradig in de IS-lenzen..
je kiest voor een systeem..
canon met veel keus in lenzen, van standaard tot en met het L-gamma
sony met veel keus in lenzen, en oplopend naar g- of zeiss-lenzen..
slt is nog vrij kort op de markt, klassieke dslr heeft in de loop der tijd zichzelf al bewezen..
a33 is op zich niet verkeerd, maar de meeste sony-adepten zullen w.s. kiezen voor de a55 of de evt. toekomstige a77..(als ze al voor slt zullen gaan)
heb zelf de a33+a55 al eens vastgehad, persoonlijk zijn ze voor mijn handen TE klein..en komt nog bij, dat ik nogal verknocht ben aan de OVF... ja, zelfs live-view is mijn ding niet..
met beiden kun je volgens mij ook fillempies maken, alleen bij de a33/a55 moet je dan wel de steadyshot afzetten, daar anders de sensor nogal snel warm schijnt te worden..maar ja, je koopt volgens mij ene fototoestel om fotootjes te maken, al zijn de tijden inmiddels ook alweer veranderd..
beiden zullen even goed zijn, als degene die het spulletje bedient, het beste is om eea zelf uit te proberen, en daarna pas je keus te maken..
sony a580 lijkt me trouwens ook een hele goede optie..