Hallo,
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede groothoeklens. Een echte groothoek waar mijn kitlensje 18-70 bij verbleekt. Nu het financieel toch mogelijk is ben ik rond gaan neuzen en ben op (topictitel) bovenstaand uitgekomen bij fotokonijnenberg....
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... -sony.htmlMijn vraag aan jullie is, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben met deze lens. Ik zoek echt een lens waarbij ik landschappen zeer weids kan weergeven maar ik wil absoluut een minimum aan groothoekvertekening!!! Dat is vereiste nummer 1 voor mij. 10mm is niet per se nodig maar 14 tot minstens 16mm vind ik wel lekker... Ik weet dat er veel recensie's ook o.a over deze lens te vinden is op het internet maar toch wil ik eventjes jullie mening over deze en/of andere groothoek lenzen voor de Sony. Maximumprijs ligt bij mij op 500,- en ik zit te denken om ook nog een ND filter aan te schaffen. Het word iig een fijne kerst zo.
Alvast bedankt

Trouwens ik heb nog altijd de Alpha200 maar mijn belang ligt absoluut bij het lensgerei en niet de camera zelf.