Citaat:
...En is dit budget hoog genoeg voor een degelijk toestel? ...
Ik ben al eens aan het rondneuzen geweest, maar er zijn zoveel verschillende toestellen te verkrijgen dat ik het niet zo goed meer weet...
Volgens mij geef je al zelf het antwoord op je vraag
400D-450D en D70-D80: oud model-nieuw model

Verschil zit in het algemeen in:
- aantal pixels
- betere ruisbeheersing
- groter scherm
Mijn mening:
- natuurlijk kun je een leuk setje kopen voor je € 700,-
- het lukt niet om een topset te kopen. Een toplens bijvoorbeeld kost je al meer dan € 1000,- Of je dit ook nodig hebt, is nog maar de vraag. Met een minder dure lens kun je ook hele mooie foto's maken.
- Body is afhankelijk van wat je wilt. In het algemeen kun je met de meeste bodies wel van alles en nog wat instellen.
- Dure bodies zijn gemaakt van magnesium en met de toegepaste sluiter kunnen meer foto's worden gemaakt.
- Goedkope bodies wegen daarentegen weer minder.
- Dure lenzen zijn naast het feit dat ze duur zijn, ook nog eens zwaar. In hoeverre je het kwaliteitsverschil merkt, daar kun je nog wel eens vraagtekens bij zetten.
- Kies wel een lens die past bij "jouw" type fotografie. Als je hoofdzakelijk richt op macro, denk dan aan de aanschaf van een macrolens. Als je veel van portretten houd, zorg dan dat 85mm in je zoombereik zit. Als je veel van groothoek houdt, zorg dan dat je een groothoekbereik in je lens hebt zitten.
- pak eens een body vast. Je zult zien dat niet elke body even lekker in de hand ligt.
- Kijk eens naar de knoppen en de draaiwieltjes. Hoe vind je de bediening?
- Een groot scherm is handig
Succes!