Het is 17 mei 2025 06:14

Auteur Imac
 Imac
BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 22:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Na de zoveelste crash..... en het eeuwige wachten bij het openen van mijn foto's en de nagenoeg onwerkbare omstandigheden op mijn huidige PC hebben we een week of twee geleden besloten onze pc te gaan vervangen.

Het gaat een Imac worden. Ik heb alleen nog niet helemaal helder welke uitvoering ik nu echt nodig heb. Eerste gedachte gaat uit naar:

2.8GHz Quad-Core Intel Core i5 (de i7 lijkt mij echt wat overkill)
4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
1TB Serial ATA Drive

De enige twijfel zit eigenlijk nog in het geheugen, ik overweeg deze uit te bereiden naar 8GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 4x2GB (+ €180,-).

Iemand gebruikers ervaring/ advies?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Imac
BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 22:55 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Yep ik heb 8 gb geheugen.
Bevalt heel goed. Ik heb een aardig volle bib. maar merk geen enkel verschil met een lege bib. met foto's.
Ik heb me voor laten lichten door een medewerker van de Apple die mijn Imac heeft afgesteld op mijn wensen. Ik ben blond wat pc betreft dus hebben hun alle programma's gelijk voor me geïnstalleerd. En nee, hij smeerde niets aan, want programma's waarvan ik meende dat ik ze nodig had overtuigde hij mij dat wat er in de Imac zit ruim voldoende is voor mij. Hij zei ook dat tegen de tijd ik dat wel nodig zou hebben, het dan een stuk voordeliger zou zijn. Alleen maar goede ervaringen met Apple en een prima service. Ik heb wel voor 3 jaar de Apple care erbij genomen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Imac
BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 23:20 
Lid
Fotografie

Ik heb gewoon een standaard modelletje.
Werkt goed :)

Imac
BerichtGeplaatst: 16 jan 2011 22:45 
Lid

Ik heb i7 met 4GB RAM 27''. Werkt super voor de foto's. Maar wanneer ik Photoshop, iTunes, Lightroom en een stel browser schermen open heb, krijgt hij het toch al wat moeilijker. Het is dan nog te doen, maar in Photoshop dan duurt het soms even voordat hij de bewerking door voert. Dus als je daar niet tegen kan (het stoort mij totaal niet), moet je die 4GB erbij pakken zodat je 8 hebt.

Kijk trouwens ook voor iLife en iWork. Mooie pakketjes. Komt regelmatig van pas.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp