jeroenk schreef:
Als je beide wil...moet je beide kopen. Klinkt lullig, maar zo is het wel een beetje.
Is niets lulligs aan, ik schrijf niet voor niets; 'Ik kan ook nog niet zo goed kiezen waarop ik in wil leveren zeg maar' beide is voor mij gewoon een te grote aanslag op m'n portemonnee.
jeroenk schreef:
Overigens, voor productfotografie zit je vaak rond de f8 te werken, waarbij ik me af vraag of de scherpte van de macro dan nog zoveel voordeel heeft tov de 70-300.
Ik bedoel niet per definitie productfotografie ansich, alhoewel ik dat ook leuk vind om te doen maar daarmee goed uit de voeten kom met m'n 18-105. Maar close-ups van dingen, bijv bij iemand in het interieur, spullen op de markt, bloemetjes etc, ik zit regelmatig wel een stuk lager dan de F8.
Beetje dit soort foto's gemaakt met m'n 35mm vind ik leuk om te doen, waar ik met de 35mm nog wel eens de wens heb om dichterbij m'n onderwerp te kunnen komen;

Maar al met al valt wat betreft je informatie en visie wat op te zeggen natuurlijk.
En ik heb bij 70-300 idd een aardig stuk bereik en al een lichtsterke optie met de 35mm.
Tja keuzes....

, gelukkig is het een luxe probleem en gelukkig heb ik nog even de tijd om de beslissing te nemen, moet nog even stukje sparen