Als je wilt orienteren op strobist moet je eens kijken op youtube en dan de naam van DOMBOWER in typen. Daar laten ze veel zien wat je kan doen met flitsers en parapluutjes.
Het heeft mij zeer geinterreseerd. Ik heb er veel van geleerd en leer er nog steeds van. En zolang ben ik er nog niet eens mee bezig. Wat ik wel vind is dat je niet meteen veel uit moet geven aan dure flitsets. Probeer eerst maar eens met losse flitsertjes te werken dan leer je ook kijken naar belichting en hoe je één en ander dient neer te zetten. Bevalt het je niet dan ben je niet meteen de wereld kwijt aan dure studiosets.
Ikzelf maak gebruik van een metz 48 F en twee Lumupro 160 flitsers. (laatste lekker makkelijk in te stellen) Daarnaast heb ik een triggerset van Hahnel (3ontv. en 1 zender).
Dan heb ik voor 17,95 p/st 2 statieven gekocht bij broer konijn met 2 parapluutjes á 19,95 met 2 hotshoe's á 17,95. En dan schieten maar.
Aangezien ik er ook nog veel van moet leren heb ik er veel plezier in.
Kijk een dikke audi of bmw rijd ook veel lekkerder dan een oude ford, maar ze rijden allebei.
Veel suc-6