Het is 17 mei 2025 03:25

Auteur Zeewater
 Zeewater
BerichtGeplaatst: 12 apr 2011 23:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Binnenkort ga ik naar zee. Foto's maken. Als het weer wat mee wil zitten.

Nu ben ik alleen een beetje bang voor zeewater. Nee, ik ga niet alleen langs het strand lopen. Ik ben ook nog wel van plan om zelf even de zee in te gaan. De Pelicase zal heus wel tegen zeewater kunnen, maar die blijft toch 'aan wal'.

De fotograaf zelf niet. Ik zal heus wel in het water komen. Ook al is het maar twintig centimeter. Maar ik denk wel dat ik op mijn buik zal liggen. Ik vrees alleen voor dat ene golfje met water. De camera's zijn wel gesealed. Een spatje kunnen ze wel hebben. Maar zeewater is zout. Ik zal uit voorzorg heus wel een regenhoes gebruiken. Maar wat als die tsunami komt en ik uit balans raak en mijn camera dus echt iets meer dan een spat krijgt? Dan is het einde verhaal. Zodra de haringen door mijn zoeker zwemmen weet ik dat ik een mooi presse-papier heb.

Maar die druppels. Zeewater is troep. Zeker dat hier in Nederland. Buiten alles wat in de loop der jaren in de zee hebben gedumpt zit er ook al een eeuwigheid zout in. En zout en electronica gaat niet goed. Afspoelen met zoet water is natuurlijk ook geen optie. Maar wat wel te doen behalve een rain-sleeve? Een onderwaterhuis is misschien het beste, maar da's niet te betalen voor die twee keer.

Iemand tips?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Zeewater
BerichtGeplaatst: 12 apr 2011 23:41 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
er zijn compact-camera´s die bestand zijn tegen water, en waarmee je ook tot een bepaalde diepte kunt gaan.

sealing of niet, zeewater is idd wel behoorlijk slecht, maar zand ook.. heb ooit es een zandkorreltje onder mijn shutterknop gehad, en dat heb ik er met veel pijn en moete weer uit kunnen krijgen. (beetje moeten blazen dus en camera ondersteboven houden)

met 20cm water zou ik me overigens niet al te druk maken, gewoon de camera hoog genoeg houden lijkt me..

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zeewater
BerichtGeplaatst: 13 apr 2011 21:40 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Een compact is geen optie. Er moet wel een goede beeldkwaliteit overblijven. Een compact heeft tot op heden nog niet gepresteerd wat me met een SLR en een fatsoenlijk objectief lukt.

Denk dat het inderdaad een kwestie van hoog genoeg houden wordt en voor de zekerheid toch een op/tech rainsleeve

Zeewater
BerichtGeplaatst: 13 apr 2011 22:04 
Lid
Fotografie

Ik heb zo'n compactje. Kwaliteit is inderdaad niet geweldig. Daar komt nog eens bij dat die camera's helemaal niet zo waterdicht zijn... :(

Zeewater
BerichtGeplaatst: 13 apr 2011 22:35 
Lid
Fotografie

Ik heb iets hoger gestaan dan liggend in de zee. In fuerte ventura gewoon met een statief in de zee/oceaan gestaan en daar zijn iets meer golfen. :) Poten ver uit elkaar en voor de zekerheid die optech hoes voor een 10tje.

Zeemleren lap en alles heel goed schoonmaken, maar de foto's van uit de zee waren 99% anders dan die van anderen van het strand naar de zee :)

Maar zout water is het meest kloterige.

En dan met het statief onder de douche, alles los schroeven en grondig reinigen, hij is nog als nieuw maar ik doe het zelfde als met mijn wapens van de KL onder de douche reingen en dan olieen :)

Zeewater
BerichtGeplaatst: 14 apr 2011 00:55 
Lid
Fotografie

http://www.ewa-marine.com/index.php?id=453&L=0

deze is wel waterdicht maar niet zo'n plexiglazen ding. Of je moet kijken of er van die onderwaterbehuizingen verhuurd worden. Ik kan met niet indenken dat dat niet zou gebeuren, omdat er best meer mensen zijn die met een DSLR zakelijk of particulier in het water gaan boven of onder.

Zeewater
BerichtGeplaatst: 14 apr 2011 00:56 
Lid
Fotografie

http://www.duikwereld.nl/shop/default.a ... vHg#|15|15

Verhuur :)

http://www.onderwaterhuis.nl/?gclid=CND ... 3godOH7BHA