Het is 22 jul 2025 14:06

Auteur Iemand ervaring met een Hama star 63?
 Iemand ervaring met een Hama star 63?
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 11:57 
Lid
Offline op het foto forum

Heeft iemand ervaring met een Hama star 63 statief?,
Ik ben nl. nog opzoek naar een statief,
En die leek me wel wat....

Of hebben jullie misschien nog andere statieven die jullie aanraden,
Het is voor een Nikon D3000 met macrolens,
Het liefst klein inklapbaar (mee te nemen op de fiets),
En niet duurder dan 60 euro (krijg weinig zakgeld)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 11:58 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Als je de zoekfunctie van het forum even gebruikt kom je denk ik om in de topics over statieven ;)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 12:00 
Lid

Oke, sorrie, ik weet nog niet precies hoe aller hier werkt,
Ik zal even zoeken, dan kan deze op slot/verwijderd worden.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 12:14 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
http://youtu.be/G9S9jZW3Jxc

groetjes, alex!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 13:37 
Lid
Fotografie

Een nieuw statief voor inklapbaar en voor 60 euro....en 10gr weegt voor op de fiets misschien :D

BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 15:56 
Lid
Fotografie

mss is een mini-tripod voor dat geld nog wel te vinden nieuw, maar ik denk dat het te licht gaat zijn voor een dslr met wat langere-lens..en anders es orienteren op de 2e hands markt of zo?

BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 20:22 
Lid
Fotografie

Nee gelukkig niet. Hama is voor mij net zoiets als Trust voor computers, rotzooi.

De kwastjes voor je sensoren, de rammel statieven, de lookalike tassen. Nee als je veel geld uitgeeft aan je foto toestel, geef dan ook aub gelijk geld uit aan de accesoires.

Als je dan toch perse weinig wilt uitgeven maar wel behoorlijk spul ga dan aub voor:

Redged
Benro
Benbo
Velbon
Slik
Kirk

Maar laat Hama en Vanguard aub liggen. Doe jezelf een lol.

Wil je nog iets beter:

Velbon Sherpa lijn
Manfrotto
Giotto's

en nog beter maar angstig duur:

Gitzo.

En dan zijn er nog een paar merken die superbe qualiteit hebben maar marginaal verkocht worden maar zeker niet slecht zijn. Zo zijn er houten statieven van een merk welke ik ff kwijt ben, maar behalve dat ze erg mooi en angstig duur zijn, zijn ze onverslaanbaar in studio's maar geen pretje als je geen Sherpa ( dit keer een mens ) hebt om hen te tillen.

Gemiddeld genomen zijn de eerste catagorie zeer acceptabel en allemaal kopie en afkijk modellen van Manfrotto en Gitzo techniek maar voor een fractie van de prijs.

En Manfrotto is gewoon de marktleider en zit ver boven het amateur niveau en in de pro levels maar er zijn heel veel 055 model gebruikers die de rest van hun leven geen ander statief meer HOEVEN te kopen :)

BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 20:26 
Lid

Oke, duidelijk :)

BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 20:41 
Lid
Fotografie

denk dat duckie even niet in de gaten heeft dat je nog jong bent en een beperkt budget hebt.
de anderen misschien ook niet.
misschien moet je hier eens kijken.
http://www.goedkoopstatief.nl/

BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 21:19 
Lid
Fotografie

Ja maar dan doe je het toch lekker goedkoop, en dan koop je volgend jaar toch wel een manfrotto?????

Ik zelf heb zoveel Sigma, en andere rotzooi gehad als ook Vanguard statieven. 40 euro, en je kunt er nog een ixus trillings vrij op kwijt!!!

Kijk als je met argumenten komt dat je niet genoeg geld hebt, dan kom ik met het tegenargument: Ga niet Nederlands argumenteren, door goedkoop te nemen, spaar dan door!!!!

Door al die goedkopere spullen ben ik inmiddels enkele duizenden euro's kwijt geraakt door namelijk goedkopere processoren, koelers, HDD's en schermen en videokaarten, golfschoenen, golfballen en 6 golf sets en diverse houten, als mede diverse lenzen en accessoires en tassen.

Als ik dus gewoon toendertijd meteen Footjoy schoenen van 250 euro had gekocht ipv andere dan had ik nu nog een paar gehad en niet 3 paar die ik weg geflikkerd heb. Dan had ik voor 1000 euro een set Titleist gekocht ipv allelei look a likes en cheapass spull. En had ik nu niet over 2 statieven van Vanguard kunnen beschikken die ik tegenwoordig alleen voor flitsers gebruik en niet kwijt raak op MP en niet zou durven verkopen aan mede forum leden.

Maar goed ieder zijn recht en plezier, maar ik begrijp echt dagelijks niet waarom eer 7D's met shabby lenzen en derde rangs accessoires erbij gekocht worden gewoon omdat we de hoofdprijs voor een body uitgegeven hebben terwijl we weten dat we zelden 8 frames per minuut gebruiken en met een andere camera net zulke slechte of goede foto's maken.

Ik zou zeggen als je dan toch weinig wilt uitgeven kijk dan op MP voor 2e hands serieuze merken. Er zijn namelijk zat amateurs en pro's die de 055 van manfrotto uit eindelijk vervangen door een graphite uitvoering.

En kijk ook eens op www.fotoapparatuur.nl

Maar je mag uiteraard je duur verdiende geld op een goedkoop statief zetten die er van buiten netzo uit ziet als een Manfrotto ed maar 1/4 van de prijs is.

Ik zeg dan, een statief koop je voor een stabiele opname en niet voor een apparaat welke er goed uitziet maar slecht gedempt is en mee trilt met de lucht die er zelfs met windkracht 1-3 langsloopt. Kijk Manfrotto ed zouden zich niet staande kunnen houden.

Dus idd geef ik advies, en ongeacht de portemonaie, vandaar dat ik 3 categorien aanhoudt Frans :) En niet de statieven die op http://www.goedkoopstatief.nl/
want dat zijn EXACT dezelfde ROTZOOI als Vanguard en HAMA. Namelijk te dunne poten met teveel secties die door buigen en daardoor meer gaan trillen als de wind er langs waait, de geklonken kop is van goedkoop plastic en dempt niet, maar buigt door en veert en als hij afbreekt heb je een waardeloos iets. Je kunt er geen andere kop ed op zetten enz.

Dus je mag het advies van Frans volgen maar dan heb je dus dezelfde handel die onder andere naam verkocht wordt en echt geen bijdrage levert aan datgene wat je zoekt. Stabiliteit. Neem dan gewoon een plastik tas van AH en doen daar bonen of rijst of zand in en leg die op een hek, auto, muurtje, of tak van een boom en leg daar je combinatie op, dat is pas goedkoop en rete stabiel.

De rijstzak met rijst kun je ook gebruiken om een eenvoudige en voedzame maaltijd te maken na een dag fotograferen.

Let wel dit is GEEN aanval, maar uit ervaring ben ik inmiddel zover dat ik mijn vrouw negeer met haar advies dat dat het leuk en mooi uitziet.

Ik ga mijn dure lenzen, bodies en spullen niet aan marginaal spul blootstellen. :)

BerichtGeplaatst: 26 apr 2011 10:43 
Lid

Bedankt voor je antwoord,
Ik snap wat je bedoelt en ik ben ook blij dat je me waarschuwt!

Ik zal eens kijken naar die merken die jij noemt,
Dan besteed ik er gewoon wat meer geld aan.
Een soort rijstzak heb ik al (Een kleine kussensloop met rijst),
En ik heb ook nog een kleiner statief,
Dus dan doe ik het daar tot die tijd wel mee :)

BerichtGeplaatst: 26 apr 2011 12:07 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Ja maar dan doe je het toch lekker goedkoop, en dan koop je volgend jaar toch wel een manfrotto?????

Ik zelf heb zoveel Sigma, en andere rotzooi gehad als ook Vanguard statieven. 40 euro, en je kunt er nog een ixus trillings vrij op kwijt!!!

Kijk als je met argumenten komt dat je niet genoeg geld hebt, dan kom ik met het tegenargument: Ga niet Nederlands argumenteren, door goedkoop te nemen, spaar dan door!!!!

Door al die goedkopere spullen ben ik inmiddels enkele duizenden euro's kwijt geraakt door namelijk goedkopere processoren, koelers, HDD's en schermen en videokaarten, golfschoenen, golfballen en 6 golf sets en diverse houten, als mede diverse lenzen en accessoires en tassen.

Als ik dus gewoon toendertijd meteen Footjoy schoenen van 250 euro had gekocht ipv andere dan had ik nu nog een paar gehad en niet 3 paar die ik weg geflikkerd heb. Dan had ik voor 1000 euro een set Titleist gekocht ipv allelei look a likes en cheapass spull. En had ik nu niet over 2 statieven van Vanguard kunnen beschikken die ik tegenwoordig alleen voor flitsers gebruik en niet kwijt raak op MP en niet zou durven verkopen aan mede forum leden.

Maar goed ieder zijn recht en plezier, maar ik begrijp echt dagelijks niet waarom eer 7D's met shabby lenzen en derde rangs accessoires erbij gekocht worden gewoon omdat we de hoofdprijs voor een body uitgegeven hebben terwijl we weten dat we zelden 8 frames per minuut gebruiken en met een andere camera net zulke slechte of goede foto's maken.

Ik zou zeggen als je dan toch weinig wilt uitgeven kijk dan op MP voor 2e hands serieuze merken. Er zijn namelijk zat amateurs en pro's die de 055 van manfrotto uit eindelijk vervangen door een graphite uitvoering.

En kijk ook eens op http://www.fotoapparatuur.nl

Maar je mag uiteraard je duur verdiende geld op een goedkoop statief zetten die er van buiten netzo uit ziet als een Manfrotto ed maar 1/4 van de prijs is.

Ik zeg dan, een statief koop je voor een stabiele opname en niet voor een apparaat welke er goed uitziet maar slecht gedempt is en mee trilt met de lucht die er zelfs met windkracht 1-3 langsloopt. Kijk Manfrotto ed zouden zich niet staande kunnen houden.

Dus idd geef ik advies, en ongeacht de portemonaie, vandaar dat ik 3 categorien aanhoudt Frans :) En niet de statieven die op http://www.goedkoopstatief.nl/
want dat zijn EXACT dezelfde ROTZOOI als Vanguard en HAMA. Namelijk te dunne poten met teveel secties die door buigen en daardoor meer gaan trillen als de wind er langs waait, de geklonken kop is van goedkoop plastic en dempt niet, maar buigt door en veert en als hij afbreekt heb je een waardeloos iets. Je kunt er geen andere kop ed op zetten enz.

Dus je mag het advies van Frans volgen maar dan heb je dus dezelfde handel die onder andere naam verkocht wordt en echt geen bijdrage levert aan datgene wat je zoekt. Stabiliteit. Neem dan gewoon een plastik tas van AH en doen daar bonen of rijst of zand in en leg die op een hek, auto, muurtje, of tak van een boom en leg daar je combinatie op, dat is pas goedkoop en rete stabiel.

De rijstzak met rijst kun je ook gebruiken om een eenvoudige en voedzame maaltijd te maken na een dag fotograferen.

Let wel dit is GEEN aanval, maar uit ervaring ben ik inmiddel zover dat ik mijn vrouw negeer met haar advies dat dat het leuk en mooi uitziet.

Ik ga mijn dure lenzen, bodies en spullen niet aan marginaal spul blootstellen. :)

ga voor 99% met je mee, maar die ene procent he? :D

goedkoop is duurkoop gaat in vele gevallen op, maar het hangt ook van je gebruik af..heb zowel duur als goedkoop spul gebruikt, met geheel diverse resultaten.. mijn allerbeste polarisatiefilter is een hama.. veel beter dan een hoya bijvoorbeeld.. qua statieven, is mijn huidige statief mijn 2e.. 1e was idd ruk, want die had een plastic kop.. mijn 2e statief is een velbon sherpa, en dat ding voldoet prima..gewoon gemaakt van aluminium, met een pano-kop, maar wel met afneembare plaat, en ik kan de hele zooi ook op zijn kant leggen.. toendertijd wassie duurder dan op dit moment..goed dingetje, als je het mij vraagt..

is duur altijd beter? in vele gevallen wel, maar het gros hier zit op een budget.. ook mijzelf, als ik onbeperkt budget zou hebben, dan stond het hele huis inmiddels ook al vol met het duurste van het duurste..ik gebruik bv een sigma 70-200 2.8 hsm tralala, en dat ding is gewoon goed.. ik gebruik ook leica-spul, lensjes, camera, leica-filters etc, en idd, als je echt goed gaat kijken, dan zie je idd kwaliteitsverschil.. maar tegen welke prijs? duur is geen garantie voor geslaagde pics.. ik ga net zo lief met een goedkoop compakkie op pad dan met een dure dslr met dito rotzooi erop geschroefd..

duur maakt over het algemeen het fotografische leven wat makkelijker.. met goedkoop moet je soms wat meer lopen rommelen, voordat je hetzelfde resultaat krijgt.. heb al teveel gasten voorbij zien komen, die dachten, dat die ene dure camera of lens wel es effies de pica´s meteen wel 100% beter zou maken.. het tegendeel is echter waar..

ga je met peperdure lange tele´s werken en dito camera´s, koop dan idd maar iets van bogen oid, maar voor het algemene nut en tegen een schappelijke prijs, dan moet je ergens de middenweg zien te kiezen..

ik kan wel een statief kopen met olie-gedempte koppen, etc, maar je moet ook altijd ff kijken, waarvoor je het gebruikt, en wat je budget is..ik heb nog other bills to pay, so to speak..

het makkelijkste is om te zeggen: ga voor het allerduurste, dan zit je als reaguurder natuurlijk bijna altijd safe.. alleen heeft TS daar niet zo heel vele aan, als ie met beperkt budget zit.. zeker als je nog maar net 14 bent..

je leert juist meer over fotografie, als je met iets minder materiaal moet rommelen, dan meteen het allerduurste te kopen.. dat dure materiaal gaat al snel met jou op de loop ipv andersom, als je niet weet hoe eea te gebruiken..

bij incidenteel gebruik van een statief, hoeft het niet perse zo heel duur te zijn..te goedkoop is ook niet je van het, dat is wel zeker..de wereld is niet zwart wit, maar meestal wel grijs..

enneh, ik schiet mijn pics met zowel peperduur als retegoedkope zooi.. heb nog steeds weinig verschil gemerkt.. een retescherpe leica pic, die sucks, is en blijft een retescherpe pic die sucks..goede pic met een kitlensje blijft een goede pic met een kitlensje..ik vind het meestal juist een uitdaging, om met goedkopere zooi net die ene pic te maken, die er wel uitspringt.. daar heb ik echt geen carl zeiss of canon-L gedoe voor nodig hoor..

ik heb ook geen ferrari, of rolls-royce..ik rij gewoon in een oud seatje..brengt mij ook van a naar b.. :D

alles is relatief.. duur is relatief, goedkoop ook..eigenlijk is de hele fotografiezooi dik en dik relatief.. :)

BerichtGeplaatst: 26 apr 2011 14:58 
Lid
Fotografie

Ik zeg niet dat duurder beter is. Wat ik zeg is dat we in de categorie serieus spul investeren in bodies en de rest er een beetje bij hangt, en dan helemaal de accessoires.

Die statieven van goedkoop hierboven staan ook als advertentie bij EOSDigitaal maar dat is een geld kwestie, dat zijn echt de meest flimsy statieven op aarde.

In dat geval is de HAMA al veel beter dan die statieven en de Vanguards. Welke waarschijnlijk dezelfde rommel is en gewoon branded verkocht wordt.

Ik dacht ook, leuk met zo'n slingertje en dan kun je de camera zo op hoogte stellen. Maar de poten zijn zo dun, en dat kolommetje zover uitgeschoven dat je er niet een stilstaande foto van de maan mee kunt maken. NU weet ik en iedereen die dat wel eens gedaan heeft, hoe 'hard' de maan door het beeld heen scheurt, maar dat is van links naar rechts en misschien met een verloop naar boven. Maar met een dergelijk statief in de tuin uit de wind zie je gewoon de invloed van de wind op dit soort statieven.

En aangezien die dingen er zijn om trillings vrij te fotograferen, dan zeg ik niet dat je duur moet kopen, maar dat je 60 euro weg gooit letterlijk want met dergelijke statieven kun je met een EOS 350D en een EF-S 18-55 qua gewicht ook geen stilstaande beelden vastleggen. En dan is het dus alleen maar moeilijker met niet lichtsterke telelenzen, die ook door menigeen gebruikt worden en gekenepen moeten worden voor scherpte.

Vandaar mijn ervaring die ik graag deel zodat je niet een zooi met leuke foto dingetjes voor op zolder of voor Koniginne markten aanlegd. :)

BerichtGeplaatst: 26 apr 2011 17:26 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Ik zeg niet dat duurder beter is. Wat ik zeg is dat we in de categorie serieus spul investeren in bodies en de rest er een beetje bij hangt, en dan helemaal de accessoires.

Die statieven van goedkoop hierboven staan ook als advertentie bij EOSDigitaal maar dat is een geld kwestie, dat zijn echt de meest flimsy statieven op aarde.

In dat geval is de HAMA al veel beter dan die statieven en de Vanguards. Welke waarschijnlijk dezelfde rommel is en gewoon branded verkocht wordt.

Ik dacht ook, leuk met zo'n slingertje en dan kun je de camera zo op hoogte stellen. Maar de poten zijn zo dun, en dat kolommetje zover uitgeschoven dat je er niet een stilstaande foto van de maan mee kunt maken. NU weet ik en iedereen die dat wel eens gedaan heeft, hoe 'hard' de maan door het beeld heen scheurt, maar dat is van links naar rechts en misschien met een verloop naar boven. Maar met een dergelijk statief in de tuin uit de wind zie je gewoon de invloed van de wind op dit soort statieven.

En aangezien die dingen er zijn om trillings vrij te fotograferen, dan zeg ik niet dat je duur moet kopen, maar dat je 60 euro weg gooit letterlijk want met dergelijke statieven kun je met een EOS 350D en een EF-S 18-55 qua gewicht ook geen stilstaande beelden vastleggen. En dan is het dus alleen maar moeilijker met niet lichtsterke telelenzen, die ook door menigeen gebruikt worden en gekenepen moeten worden voor scherpte.

Vandaar mijn ervaring die ik graag deel zodat je niet een zooi met leuke foto dingetjes voor op zolder of voor Koniginne markten aanlegd. :)

ben het ook helemaal met je eens hoor, vandaar dat ik die digitalrev-video toegevoegd heb in een eerdere post, hihihi! voor 60 euri heb je gewoon niets wat de moeite is.. voor 130 euri of zo, heb je al een hele leuke velbon.. mijn slechtste statief was er dus eentje die na 3x al begon door te zakken, man, man, wat een baggerding was dat zeg.. :D heb hem gelukkig nog weten te verkopen voor 50 pleuri.. :blush

BerichtGeplaatst: 27 apr 2011 23:17 
Lid
Fotografie

duckie schreef:

Stel je ze wel af en toe aan licht bloot?

BerichtGeplaatst: 28 apr 2011 09:28 
Lid
Fotografie

voor rond de 130 euro heb je echt iets leuks vind ik. ook van manfrotto btw.. ;)

BerichtGeplaatst: 28 apr 2011 21:10 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
duckie schreef:

Stel je ze wel af en toe aan licht bloot?

Ja regelmatig, ik druk veel af, maar ik ben in ieder geval altijd eerlijk geweest dat 95% snapshots zijn van mijn zoontje die opgroeit :)

Maar dat is niet de vraag en ook niet een vraag op mijn opmerking. :wacko

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp