nieuwer, duurder of gecompliceerder fototoestel is geen garantie voor betere pics he? ik begrijp ook niet, dat een 7d onscherp zou zijn? zijn er dan ook scherpe dslr´s..?
lens die je er aan hangt en je eigen kennis en kunde zal veel meer de doorslag geven..meer fps wil niet zeggen dat je meer ´treffers´ hebt.meestal is het zo dat je met meer fps, er tegelijkertijd ook meer kan weggooien..meer af-punten dan? maakt ook niet zo heel veel uit, de 7d is bezaaid met AF-sensoren, maar het is wel de kwestie van de juiste te gebruiken, en daar gaat het vaak mis op..duurder toestel is meer customizable aan je eigen voorkeuren dan een instap of mid-range dslr, maar voor je het weet, gaat zo´n toestel met jou aan de gang dan andersom..wie ooit es een allereerste keer met een 1dmkIII of hoger aan de gang gegaan is, zal wel weten wat ik bedoel..zelfs het instructieboekje van mijn analoge EOS-3 is 3x zo dik als dat van mijn simpele sony a200 dslr..dat was voor mij toendertijd in eerste instantie een stap terug, want voordat ik alles es doorhad, was ik een week verder, en soms vind ik nog dat er teveel instelbaar is aan dat ding..
een goede flitser is de 580 EX II, da´s dan meteen ook de duurste, maar dan heb je ook wel wat..
toestel of lens maken geen foto´s, dat doe je zelf.. beter toestel of lens, KUNNEN het leven makkelijker of aangenamer maken, maar het is niet zo, dat je pics automatisch verbeteren met duurder materiaal..(als het zo zou zijn, dan had ik allang een nieuwe 1d X besteld..

)
60d is meer dan zat, wil je er meer euri´s tegenaan knallen, dan kun je nog altijd voor een 7d gaan, of hoger..soms lijkt het wel alsof iedereen meteen voor het allerduurste toestel wil gaan, in de hoop, dat dan alles wel goed zal komen, maar als je een beetje logisch nadenkt, dan heeft de helft zo´n kanon geeneens nodig..eerst weten waarvoor je echt dit of dat nodig hebt, daarna kun je nog altijd beslissen of je voor duurder materiaal gaat of niet..ben je full-time beroeps, dan stel je andere eisen aan je materiaal, dan dat je af en toe es wat plaatjes voor de hobby maakt, sterker nog er zijn genoeg fulll-time beroeps, die met goedkoper materiaal dan de 1d pro-series hun boterham verdienen..ik sta soms echt verbaasd, met welk zwaar geschut sommige amateurs komen aan rollen, net alsof duurder per definitie beter zou zijn..zo werkt het natuurlijk niet..ik doe de laatste tijd behoorlijk veel betaald opdracht werk, en daarvoor gebruik ik nog steeds mijn sony´tje..zolang die het nog doet, gebruik ik hem tot hij uit mekaar valt..vrijdag heb ik een trouw te doen, en ik heb een 2e body te leen van iemand voor die dag, ik ga echt niet voor de fun zomaar ff een 2e body erbij kopen..dan moet ik toch echt nog meer opdrachten hebben, voordat ik duurder of zwaarder materiaal ga aanschaffen..laatste opdracht was trouwens best wel grappig, ik stond daar met mijn amateur-dingetje, tussen de jongens met hun d3´s en dito peperdure lensjes, en mijn foto´s werden daarom wel geplaatst en die van hun niet....

als de platen naar tevredenheid worden afgeleverd, is er niemand die vraagt naar welk toestel je gebruikt hebt....