Hallo,
Na al een lange tijd hier steeds mee te lezen en dergelijke, had ik nu toch een vraag die ik niet terug kon vinden op het forum.
Ik mag als "kerstkado" mijn gewilde studio werkelijkheid maken, doordat we nu een ruimte vrij hebben van ong. 3 bij 4 mag ik deze gebruiken voor mijn studio.
Omdat ik totaal nog niet weet of studiofotografie mij echt gaat liggen, wil ik het eerst een beetje simpel (en goedkoop) doen.
Na wat rondzoeken en rondvragen ben ik eruit dat ik met 200 watt redelijk ver moet kunnen komen.
Iemand gaf mij de tip van de Falcon Eyes SSK-2200F flitsset.
Hier een link van de desbetreffende set:
http://www.benel.nl/webshop/studio-flit ... 2200f.htmlEchter zijn mij nog enkele dingen onduidelijk.
Kan ik met het modellicht ook gewoon mijn model verlichten zonder te moeten flitsen?
En is het mogelijk dat ik mijn modellicht mee instel met mijn flitsers? Er is op die set geen aparte instelknop voor het modellicht, dus ik vroeg me af of dat als ik mijn flitslicht bijv. naar 1/8 instel, mijn modellicht ook mee veranderd?
Nu kan ik tijdelijk inproveseren met een achtergrond doek en systeem. Verder heb ik gewoon al een camera en een tripot statief.
Dan zou er nu dus nog 2 flitsers bijkomen en eventueel een achtergrond verlichting is nog te improviseren.
Zijn er verder nog must-haves? een reflectiescherm komt er ook nog aan.
Ik hoopte dat iemand me hier (spoedig) kan helpen zodat het nog optijd voor kerst besteld kan worden.
Mocht het mij echt liggen zal ik zeker met de tijd gaan uitbreiden.
Wat ik op het moment vooral van plan ben te fotograferen zijn honden/katten, 1 of 2 modellen, geen groepen van modellen.
Sorry als het topic fout is geplaatst.
Groetjes Angelique