Het is 18 mei 2025 00:12

Auteur accu vraagje
 accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 10:29 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
ik overweeg een 2de accu te kopen voor mijn Sony a65.
echter de Sony NP-FM500H Accu orgineel Sony kost: 69,- euro best veel...

Op ebay ben ik ook gaan zoeken naar Sony NP-FM500H en daar kom ik uit op accu's
van andere fabrikanten die zo'n 13 euro zijn. (Sony Accu Batterij NP-FM500H A100 A200 A300 A700 A900)
het voltage op de batterij is hetzelfde... zou deze batterij ook gewoon goed werken of
zitten er ook nadelen aan.... wat zijn jullie ervaringen met goedkopere accu's??

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 10:52 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Deze werken ook, maar gaan iets minder lang mee (zijn sneller leeg).

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 10:57 
Lid
Fotografie

die gaan zeker werken, al heb ik er zelf geen ervaring mee, ik heb indertijd originele sony accu´s bijgekocht, idd niet goedkoop, maar ik moet wel zeggen dat ze nog steeds enorm goed bevallen.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 11:03 
Lid

in de orginele batterij zit een chip, zou wel eens kunnen zijn dat dat de info in de camera over de batterij niet weergegeven wordt met zo een namaak batterij.
met sommige toestellen van canon wordt er info weergegeven van verschillende batterijen,
weet echter niet of dit met sony ook zo is.

grts

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 11:57 
Lid

Ik heb een vertkale batterijgrip met 2 accu's onder mijn Sony A550 zitten dat ding heeft via E bay 40,- gekost en werkt zeer naar tenvredenheid al meer dan een jaar. Ik heb dus 3 accu's en zit nooit zonder. info is niet helemaal waarheidsgetrouw betreffende niveau meter, maar nogmaals wat geeft dat met een derde achter de hand. Alle functies op de grip werken naar behoren.

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 12:27 
Lid
Fotografie

Gert64 schreef:
Ik heb een vertkale batterijgrip met 2 accu's onder mijn Sony A550 zitten dat ding heeft via E bay 40,- gekost en werkt zeer naar tenvredenheid al meer dan een jaar. Ik heb dus 3 accu's en zit nooit zonder. info is niet helemaal waarheidsgetrouw betreffende niveau meter, maar nogmaals wat geeft dat met een derde achter de hand. Alle functies op de grip werken naar behoren.

Ik heb onder mijn 500 ook een grip en net als Gert64 een namaak, enig verschil dat ik merk is dat een namaak grip niet het niveau aangeeft van de batterijen apart van elkaar maar hij telt ze op tot 1 niveau. De originele sony grip geeft keurig per accu aan hoeveel stroom er nog in zit.

korandoke schreef:
in de orginele batterij zit een chip, zou wel eens kunnen zijn dat dat de info in de camera over de batterij niet weergegeven wordt met zo een namaak batterij

Dat doet mijn imitatie accu los in de body wel, je moet er op letten dat je imitatie wel een info-lithium batterij is. :)
En ik denk overigens wel dat mijn imitiatie accu iets sneller leeg is dan mijn originele accu.

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 12:43 
Lid

Citaat:
Ik heb onder mijn 500 ook een grip en net als Gert64 een namaak, enig verschil dat ik merk is dat een namaak grip niet het niveau aangeeft van de batterijen apart van elkaar maar hij telt ze op tot 1 niveau. De originele sony grip geeft keurig per accu aan hoeveel stroom er nog in zit.

Ik heb de mijne van Meike. Ik denk dat de originele van Sony gauw een factor 3 duurder is? Dan kan ik wel leven met het niveau aflezen hoor. Ik kan heel wat foto's maken voor de accu's leeg zijn. Ik maak ze ook altijd leeg en dan gaan ze langer mee. Ze zijn inderdaad wat sneller leeg en vooral met koud weer merk je het verschil, maar nogmaals met een derde accu op zak is dat geen enkel probleem. De originele Sony accu gebruik ik als reserve. Op de een of andere manier denk ik dat het beter is de accu's niet te mixen.

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 12:54 
Moderator
Fotografie

korandoke schreef:
in de orginele batterij zit een chip, zou wel eens kunnen zijn dat dat de info in de camera over de batterij niet weergegeven wordt met zo een namaak batterij.
met sommige toestellen van canon wordt er info weergegeven van verschillende batterijen,
weet echter niet of dit met sony ook zo is.

Dat is waarschijnlijk 't probleem dat ik met m'n Sony A55 ook had.
Toen ik 'm kocht ook gelijk een extra accu erbij gekocht en dat was ook een imitatie accu.
Dat ging heel even goed, maar na een week of zo kreeg ik de melding dat de accu niet geschikt was voor de camera en deed ie 't dus niet meer.
Terug gegaan en 't probleem laten zien en ik kreeg een andere accu[zelfde merk, Hahnel dacht ik], maar na een week weer hetzelfde probleem. :S
Toen maar wat bijbetaald en een orginele Sony genomen en inmiddels nog een orginele erbij....heb er nu dus 3, maar die heb je bij de A55 wel nodig, want het grootste nadeel van die camera is dat ie accu's vreet. ;)
Sinds ik alleen orginele accu's gebruik heb ik geen problemen meer gehad. :)

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 13:03 
Lid
Fotografie

Je leest overal dat "namaak" accu's minder lang meegaan. Misschien is dat ook wel zo, heb er zelf eigenlijk nooit wat van gemerkt.
Als een nieuwe Sony accu je een 69 euro kost is een batterijgrip van een ander merk te overwegen.
Ik heb een phottix grip, incl 2 bijpassende accu's voor 75 euro gekocht - bij gemiddeld gebruik altijd goed voor zo'n 800-900 foto's. Nooit problemen gehad met de Phottix accu's of het functioneren van de grip zelf (wel fijn de "dubbele" bediening op de grip zelf). Met de orginele accu als backup en een extra houder voor 6 penlights te gebruiken ipv de accu's, heb ik tot op heden nog nooit zonder "stroom" gezeten.
En dat het aflezen niet zo exact is ... daar kan ik heel goed mee leven

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 13:16 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Allemaal bedankt voor de reactie!! en zo snel :-)
Ga het toch eens wagen om een goedkope accu te kopen.
Verder ga ik ook even verder zoeken naar een grip voor mijn toestel...zal wel even zoeken zijn...als iemand nog een linkje heeft :-)

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 14:43 
Lid

Even zoeken in de webshop van jiakgong of roxsen op E bay, daar vind je het wel.

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 15:52 
Lid
Fotografie

ori sony accu´s gaan enorm lang mee, heb er 2 in mijn grip zitten en eentje op reserve.. ik knal me suf met die camera en ze schijnen zo´n beetje meer dan 2 weken mee te gaan, voordat ze weer aan het stroominfuusje moeten gaan liggen..info-lithium accu´s geven ook vrij precies weer wat je nog over hebt.. ik schiet behoorlijk veel onder allerlei omstandigheden en ik vond de meerprijs van ori sony-accu´s meer dan de moeite waard.. oja, ik heb een ori sony grip.. kostte toendertijd een hele mep, maar ik heb er nog steeds geen spijt van gehad..ik ging voor bedrijfszekerheid en de garantie dat alles origineel was.. in china is genoeg imitatiespul te vinden, en wellicht voor een fractie van de originele onderdelen, maar ik wil zeker weten dat alles werkt zoals het hoort.. kan me niet veroorloven om met trubbels te zitten als ik een opdracht moet doen..was een duur grapje toendertijd, maar dat ori sony spul is echt wel goed hoor! (en ik gebruik ook canon en nikon spul, ook goed, maar sony doet echt niet onder voor de grote jongens..) vind sony erg sterk wat betreft de electronica... dat kan echt een stootje hebben! beter dan canon en nikon, electronsich is sony zowat de beste.. en ik heb ook semi-pro en pro canikon cams... :angel

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 18:04 
Lid

Die twee weken klopt wel ongeveer, hier nog een grote knallert. Ik heb vorig jaar ongeveer 25.000 foto's gemaakt. Wat heb ik over? Iets meer dan 1300. Daar gaat nog meer vanaf. Dat heet selectie. Sony is goed bezig overigens, met de A77 hebben ze wederom iets moois gebracht. Later dit jaar komt er naar verluidt een opvolger voor de FF A900 en de A850 wordt al niet meer gemaakt. TZT wil ik wel zo'n FF camera hebben, dat groothoekt pas echt lekker.

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 18:12 
Lid
Fotografie

Gert64 schreef:
Die twee weken klopt wel ongeveer, hier nog een grote knallert. Ik heb vorig jaar ongeveer 25.000 foto's gemaakt. Wat heb ik over? Iets meer dan 1300. Daar gaat nog meer vanaf. Dat heet selectie. Sony is goed bezig overigens, met de A77 hebben ze wederom iets moois gebracht. Later dit jaar komt er naar verluidt een opvolger voor de FF A900 en de A850 wordt al niet meer gemaakt. TZT wil ik wel zo'n FF camera hebben, dat groothoekt pas echt lekker.

nex-7 man! of de evt toekomstige nex-9 FF... dat wordt pas lachen geblazen! ik was echt teleurgesteld in de slt´s, en nog steeds eigenlijk, ondanks de snelheid, heb deze en gene el uitgeprobeerd, maar ik kan er niet aan wennen.. EVF blijft haperen in vergelijking met ovf, weliswaar snel qua fps, maar de buffer loopt nog steeds te snel vol in vergelijking met 1d canon series..qua filmen wel helemaal de max met behoud van af, maar die nex-jes, en zeker de nieuwste generatie zijn ontzettend goed..geef mij maar een toekomstige nex-9 op FF, en dan pleur ik mijn dslr meteen de slootkant in.. :D

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 18:40 
Moderator
Fotografie

EVF is gewoon wennen, alleen op met continu-opname ligt ie een beeldje achter, maar dat gebruik ik toch bijna nooit.
Ik zou niet meer terug willen naar een "normale" OVF zoeker, ik vind EVF meer voordelen hebben dan nadelen. ;)
Bij de nieuwe A65/A77 schijnt 't allemaal nog beter te zijn en reageren de zoekers ook sneller dan bij de A33/A55.

Het grote voordeel van EVF vind ik dat zo goed als alles wat instelt je ook in je zoeker ziet, zoals bijv. de belichting en witbalans.
Ook in 't donker heb je voordeel, omdat je dan ook gewoon je onderwerp kunt zien.

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 19:28 
Lid

Ik heb graag een wat grotere camera in mijn handen, die NEX- en en ook de A55 vind ik persoonlijk wat klein. De A330 die ik eerst had vond ik ook te klein. Hang je een flinke lens aan zo'n NEX dan vraag ik me af wat de stabiliteit is. Als ik zie wat Ron met die A55 maakt dan moet het met de grotere broer A77 helemaal lekker gaan. Ik zou me prima vermaken met die A77, al is het alleen al dat die beter tegen weersinvloeden kan. Het weerhoudt mij er overigens niet van om met mijn A550 de sloot/gracht/zee/rivier in te stappen. ;)

accu vraagje
BerichtGeplaatst: 04 jan 2012 20:01 
Moderator
Fotografie

Ik stapte over van de KM 5D naar de A55 en moest in 't begin ook even wennen aan de grootte, maar daar heb ik nu helemaal geen problemen meer mee......heb ook niet van die hele grote handen.

Met de A55 heb ik ook al een aantal keer foto's vanuit de zee van onze aanstormende hond gemaakt en dan stond ik gewoon tot aan m'n middel in 't water....of de camera vlak boven 't water houden om via 't uitklapbare schermpje een foto van een watervogel te maken. :grin2

Die A77 lijkt mij ook wel wat, maar ik heb deze net een jaar en die bevalt voorlopig ook nog goed.....je moet altijd iets te wensen over houden. :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp