Het is 21 mei 2025 10:44

Auteur Simpele body voor erbij
 Simpele body voor erbij
BerichtGeplaatst: 27 mei 2012 17:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi allen,

Ik zit er sterk over na te denken om er een gebruikte body bij te komen om naast de 1100D te gebruiken. De 1100D met kitlens ligt nu meestal gewoon thuis op de kast omdat mijn vrouw er vaak de kinderen mee fotografeert. Omdat ik toch ook graag "mijn eigen" camera wil hebben ben ik nu aan het kijken wat er "voor weinag" tegenwoordig te koop is.

Idee is om deze body vooral incl. de 50mm/1,8 II te gebruiken, en wellicht in de toekomst nog een 28/30mm lensje erbij te nemen.

Op marktplaats zie ik tot nu 4 gegadigden; 300d, 350d, 400d en de 20d.
Afhankelijk van de staat en extra accesoires staan ze op MP tussen de 100 en 200 euro te koop.

Zou ik zonder te denken gewoon voor een 20d gaan of zijn de andere alternatieven toch ook nog het overwegen waard? En wat zijn kort door de bocht de grootste verschillen tussen deze bodies?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Simpele body voor erbij
BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 19:24 
Lid
Fotografie

Tsja, voor erbij. Ik zou zeggen niet moeilijk doen. De camera met de minste klicks en de beste prijs kiezen. Gevoelsmatig zou ik voor de 20D gaan.
Echter, er zal vast iemand zijn die vindt dat de 300, 350 of de 400 beter is. Maarja ook dat is persoonlijk. Je gaat dan ook de vraag krijgen. Waar ga je hem voor gebruiken?
Begrijp me niet verkeerd. Als je deze stappen allemaal wilt doorlopen moet je dat vooral doen. Echter, als het om een camera voor erbij gaat zou ik kiezen voor de minste "kilometers" in combinatie met de beste prijs.

Arno

Laatst bijgewerkt door Arno1 op 29 mei 2012 22:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Simpele body voor erbij
BerichtGeplaatst: 29 mei 2012 22:27 
Lid
Fotografie

Ja ik denk dat het tussen de 400d en de 20d gaat spannen. De 400d is natuurlijk een stuk jonger, moet me eens wat meer in de specs gaan verdiepen. MP's boeien me niet zo maar ruisbeheersing en gebruiksgemak zijn dan wel weer belangrijkere factoren.

Wat ik er mee wil doen.. tsja eigenlijk gewoon vanalles. Straatfotografie, portretten, architectuur noem maar op. Wil hem eigenlijk gewoon icm de 50mm in me tas met me broodtrommel gooien en te voorschijn halen wanneer een gelegen moment zich aandoet. Vandaar dat het ook geen kapitalen hoeft te kosten.

Ik had gehoopt dat een wat oudere camera misschien ook meer aanzet tot echt nadenken over de instellingen en je zo dus ook meer leert over wat nu echt een goede foto maakt.

Had trouwens in een review nog gelezen dat de 20d toen der tijd werd gezien als een baby 1D MkII... kan niet slecht zijn dan natuurlijk ;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp