Het is 20 mei 2025 23:00

Auteur Ipad 2 vs Samsung tab 10.1
 Ipad 2 vs Samsung tab 10.1
BerichtGeplaatst: 01 jun 2012 22:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik overweeg om een tablet aan te schaffen.

nu alleen nog de vraag welke het gaat worden.

ik heb altijd met android gewerkt en is dus ios straks nieuw voor mij.

het voordeel is wel weer dat je meer apps hebt op de Ipad.

ik ben benieuwd welke jullie mij kunnen aanbevelen.

ik ga hem voornamelijk gebruiken voor het presenteren van foto's. en het bijhouden van agenda etc.

Grt. Albertus

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 01 jun 2012 23:08 
Lid
Fotografie

Iedereen zit die dingen altijd maar te vergelijken. Kijk deze heeft zo veel gHz.... etc.
Maar ik denk dat deze keuze heel persoonlijk is.
Voor jouw eisen zullen er dus twee dingen uit maken: hoe goed is het scherm en wat vind ik zelf prettiger werken.
Beste is dus om naar een winkel te gaan waar ze ze beide hebben en dan gewoon kijken wat JIJ beter vind werken.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 02 jun 2012 00:13 
Lid
Fotografie

Ik heb een IPad :)

BerichtGeplaatst: 02 jun 2012 00:50 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Apple vs wat? ;)

BerichtGeplaatst: 08 jun 2012 12:19 
Lid
Fotografie

Ik heb een iPad, ipad2 van mijn werk. Ondanks alle vreugde en lof verhalen die standaard met Apple producten meegaan, moet ik zeggen dat de iPad idd goed is voor SNEL lezen van mail, foto's en presentaties laten zien en mail lezen. Os wijs maakt het leren niet uit. Veel sites en andere dingen doen het niet want alle is net zo eigenwijs als MS en denkt de wereldliteratuur te zijn. Wat ik fijn vind aan mijn Samsung galaxy note is dat je net zoals met android tabs, meer dingen tegelijkertijd tijd kunt weergeven en inzien, net zoals een bureaublad van een MAC of wintel. Widgets zijn fijner als je veel moet werken, maar de IPad is verder handig genoeg. Qua telefoons ga ik dus voor Android, voor mijn verzameling laptops zakelijk en privé voor Windows ivm de kosten en de compatibiliteit en voor voorzitten van de OR, vergaderingen op kantoor of bij klanten, en het beheren van de Cloud voor mijn werk en op vakantie is de IPad super fijn. Nu nog even wachten tot is de derde iPad krijg van mijn werk. Dan kan er een thuis blijven voor gebruik de 2, de 1 in de auto mocht ik in eens ergens naar toe moeten en de ipad3 op kantoor, dan kan ik ze ook niet vergeten. Tja sommige werkgevers zijn best ok ;)

BerichtGeplaatst: 08 jun 2012 17:40 
Lid
Fotografie

Citaat:
ik ga hem voornamelijk gebruiken voor het presenteren van foto's. en het bijhouden van agenda etc.

Alleen om die reden, moet de keuze eigenlijk al gemaakt zijn.
Het scherm van apple is echt vele maten beter geschikt voor foto's dan dat vd Samsung, zeker voor fotografische doeleinden.

De Samsung heeft een leuk scherm hoor, maar meer voor de "normale" consumennt.
Erg hoge saturatie en contrastwaardes maken het voor de "normale" niet-fotograaf een lekker kleurrijk en mooi schermpje,............. maarrrr kleurechtheid is ver te zoeken, ook foto's welke kleurverlopen in zich hebben of op het randje zitten qua ver-belichting worden waardeloos weergegeven,.. veel schakeringen maken dat het er niet mooier op wordt.

Al met al een leuk ding die Samsung, maar zeker voor fotografische doeleinden gewoonweg waardeloos.
(Sommige foto zullek "ok" weer worden gegeven hoor, maar vooral de nét-op-het-randje foto's worden echt vern**kt door zowel de samsung telefoons als tablets,... ofwel de amoled schermen)

BerichtGeplaatst: 08 jun 2012 19:54 
Lid
Fotografie

Ook waar. Dat is denk ik ook een reden dat onze ontwikkelaars en Crea's Macs gebruiken en wij van beheer alleen iPads hebben voor test en review, maar dat voor monitoring dus, beheer de tab geliefd is en ik dus daarom 2 iPads heb in een lade. Voor werk of verwerk is een andere voorkeur ;)

BerichtGeplaatst: 08 jun 2012 19:57 
Lid
Fotografie

Ik raad je echter wel ook een hdmi kabel ipv via kabel te kopen, en een photoFast iflashdrive te kopen. Dan bende multimediaal klaar.

http://www.hypershop.com/iFlashDrive-by-HyperDrive-s/210.htm

BerichtGeplaatst: 10 jun 2012 14:27 
Lid
Fotografie

Wij hebben een IPad 1, een IPad 2 en twee HTC Flyers. Geen ervaring met Samsung. Persoonlijk vind ik de IPad fijner dan de Android gestuurde HTC's.
Kijk naast de IPad ook naar het Apple TV kastje (vraag even een demo in de winkel). Kost geloof ik rond de 100 Euro, werkt erg mooi om de foto's op de TV te tonen.

Succes :D !

BerichtGeplaatst: 10 jun 2012 21:24 
Lid
Fotografie

Ik heb net een Dune media speler gekocht. Is volgens mij net iets fijner dan een Apple TV. Als je immers naast je foto's ook je gedownloade films op je TV wilt bekijken ben je niet afhankelijk van iTunes (en hoef je de .MKV's niet te converteren naar "apple formaat") :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp