BasBreda schreef:
Bedankt voor je reactie. Is die kitlens dermate goed dat ik er mooie resultaten mee krijg? Kitlenzen hebben de naam crap te zijn.
De Nikon D90, is dat een slimme investering nu. Is al 4 jaar uit dus je snapt mijn twijfel misschien wel. En dan de 60D maar die blijkt volgens experts en snapsort toch niet super. Een beeldkwaliteit van 66% vind ik eigenlijk wel omvoldoende, zeker als ik nu een nieuwe camera wil aanschaffen!
Kitlens crap ? Nee hoor! (kijk maar eens naar het werk van Mrs. Nuke,.... zij schiet met een kit 18-55)
Minder goed dan bvb een 24-70 2.8,...ja dat dan wel. Maar ook die zitten in kits,... een kitlens iets niets meer of minder als een meeverpakte lens in de door bij de camera.
Maar goed, daarom zit er ook een verschil in prijs he,... die 24-70 zitten om en nabij de 13 á 1400 euro, terwijl de (standaard-)kitlenzen enkele 100den euro's zijn.
Zoals ik eerder al aangaf ga je na aanschaf van bvb de D90 om en nabij de 400 euro overhouden,.. daar ga je geen betere lenzen voor kopen dan dat de kitlenzen zijn.
je zegt dat hoge ISO waardes wél welkom zijn,... Waar hebben we het dan over ?
800 bij wat slecht weer of binnen, óf 6400 in een voetbalstadion ?
800 kun je in principe met iedere dSLR van de afgelopen 5 jaar makkelijk halen, maar 6400 met fatsoenlijke qualiteit ga je met geen van de door jou genoemde camera's halen,... dan zit je in D700/D800/5DIII regionen,.. waar je voor enkel de body een goede 2,5 t/m respectievelijk 4000 euro voor kwijt bent,....
Ik denk dat je idd zoals frans al aangeeft even goed moet speciferen wat je precies wilt qua fotografie,... pas dan kunnen we beter adviseren.
+ wellicht hebben ze nog ergens een overjarig model vd D300 liggen,... die is qua prestaties toch beter dan de D90,... enkel kan ie niet filmen,.. maar goed ikzelf vind filmen met een dSLR toch vloeken in de kerk