Omdat ik mijn camera (canon 500 D) nu een half jaar ongeveer heb ging ik zelf eens opzoek naar een leuke lens ter vervanging van mijn kitlens (canon 18-55 mm). Maar dat viel vies tegen.
Ik kwam niet veel wijs uit de begrippen, de uitgebreide keuze en het groote prijsverschil
Toen ik toch hier en daar eens ben gaan lezen op internet ben ik tot de conclussie gekomen dat ik graag een lens zou hebben met een vast brand punt om het mijzelf niet te gemakkelijk te maken qua inzoomen
Na wat speurwerk viel mijn oog (of ja ogen..) op twee lenzen; Canon EF 50mm f/1.8 II en Canon EF 50mm f/2.5 Macro. Maar ik vind het nogal lastig om precies te zien wat het verschil is (buiten de prijs

)
Ik weet wel al dat Canon EF 50mm f/1.8 II een grotere lichtsterkte heeft, maar wat zijn verder nog belangrijke verschillen? Het viel mij trouwens op dat beide een brandpunt hebben van 50 mm maar dat er bij eentje duidelijk Macro in de naam staat. Is het met een macro lens ook mogelijk om fotos van (enigsinds) veraf te maken? ongeveer 2 meter of is dit echt niet te doen met macro?
Welke lens zou nu een verstandige keuze ter vervanging van mijn kitlens? Het liefste zou ik deze lens allround willen inzetten (omdat ik nog niet echt een voorkeur voor een type fotografie heb). Maar ik merk wel dat ik geneigd ben om vaak dicht bij een onderwerp te gaan staan. Heeft iemand ervaring met (een van deze) twee lenzen?
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen, want het is allemaal vrij lastig als nieuwkomer in deze hobby