Ik had een manfrotto maar nu een gitzo. Het gewicht was te verwaarlozen tussen de Ali en de graphite versie omdat het om een een been model gaat. Ik zelf heb een manfrotto quickrelease plate erop zodat ik ook de quickreleases kan gebruiken van mijn balhoofden van mijn manfrotto en giottos statieven. Een balhoofd. Hoeft niet maar kan net handig zijn omdat je de monopod niet altijd zo kunt kantelen dat datgene erop staat zoals jij wilt. Een swifelhead de 234 van manfrotto is ookhandig maar de 234rc2 nog handiger omdat je dan snel de camera erop en eraf kunt doen en de quickreleaseplate op je Cam kunt laten.
Ik zelf heb meerdere balhoofden maar die laat ik op mijn statieven, en dat komt omdat ik mijn monopod voornamelijk met lange lenzen horizontaal gebruik en kantel via een statiefgondel.
Maar Redged, manfrotto, giottos zijn betaalbare goede merken. Gitzo is het summum, maar dan moet wel iets meer betalen.
Echter geen frictie, zeer degelijk, licht, snel instelbaar met korte twistlock sluiting die daadwerkelijk frictievrij sluit, geen speling en voor sport fotografen degelijk genoeg om een hooligan het ziekenhuis in te rammen zonder schade

en een goede polsband met een klip om aan je riem, tas of broekzak te hangen. Toch weer de kleine details die Gitzo, Gitzo maken en dus de Rolls Royce onder de statieven en monopods.