momentum60 schreef:
Bedankt voor het meedenken...!
Zit aan een nieuwe camera te denken.... In 1e instantie Nikon/Canon....
Maar met die lens zou het ook zo een Sony kunnen worden, de oude lens zou ik dan kunnen gebruiken.
Gezien mijn wijze van foto's maken heb ik meer aan een goed presterende, maar goedkopere body (zelf had ik de d5100 of de canon 600d ingedachten, dus wel met klapschermpje) met goed glas.
Dus als die 28-85 best wel goed is, zit ik voorlopig alleen aan een nieuwe body, vandaar...
Ik ga de genoemde site eens doorspitten !
Als het om liveview gaat dan is Sony met afstand de beste. Sony is een van de zeer weinigen die dat heel goed voor elkaar hebben. Het scherpstellen via liveview gaat bijna net zo snel als via de zoeker, er is geen ruis want de zoeker wordt automatisch afgesloten. Dat er minder lenzen voor Sony zouden zijn raakt steeds meer achterhaalt nu de 500 F4 op de markt is, er pas een nieuwe 300 F2.8 gekomen is, etc. Vergeet al dat mooie Minoltaglas niet....maar goed hier spreekt een Sonycaan.

Een klein minpuntje vind ik zelf dat de modellen elkaar wel heel snel opvolgen in Sony land. SLT is prima, mooi, leuk maar ik zou het niet erg vinden als er naast gewoon camera's met een vaste spiegel waren.
Ik zou zeggen kom eens langs, maar de afstand is misschien wat groot. Bobi haalde het in een ander topic al aan, de ingebouwde stabilsatie in de body is ook absoluut een prè. Mijn Sigma 70-200 F2.8 HSM was een dikke 250,- goedkoper zonder OS, want die heb ik al. Steadyshot heet het bij Sony. Sigma maakt die lens overigens intussen niet meer zonder OS als ik het goed heb. Tamron is in veel lenzen ook een scherpstelmotor gaan bouwen en de 70-200 F.8 van Tamron is dan intussen een uitstekende optie. Op het moment van aanschaf had Tamron die nog niet, en ik had toen al 3 Sigma's met motor, dus dit gaf de doorslag eind vorig jaar.
Gemakshalve wordt er veel onder Beercan geschaard, maar feitelijk is er maar een en dat is de 70-210 F4.