Bas schreef:
Ik heb nu de A330 van Sony ja, houdt voor mij prima vast, maarja ik ben 14
Klopt ja, ik heb ook bij een lokale Media Markt lopen prutsen met de A65 en A33 volgens mij, maar wat zijn dat voor kleine bodys inderdaad

Moet zeggen, totaaal niet handig, laat staan de elektronische zoeker, waar ik ook niks mee kan

A77 ook uitgetest, ligt al beter in de hand

En hoe vond jij de zoeker van de a77? Die is ook electronisch.
En bij welke winkel heb jij de a77 uit kunnen testen? Ze liggen niet overal namelijk dus ik zou het makkelijk vinden om een adres te hebben.
De prijs van de a77 ligt ook al 400 euro boven de a65.. maarja, ik ga niet iets kopen dat niet lekker vasthoud.
Dat zou mij forceren om een a77 te kopen en dan slik je toch even dat ik geen Sony uitweg naar iets goedkopers heb.
Ik had zelfs een klein nikon-tje spiegelreflex en die was helemaal uit balans, het gewicht lag helemaal links en het korte handvat ofwel grip was schuin van boven naar onder waardoor het gewicht echt de camera uit je hand wilde draaien.
De canon 650D was wel lekker ruim, niet erg ergonomisch, maar wel ruim. Maar de a65 is technisch wat verfijnder.
De sony's zijn technisch zo lekker verfijnd, dat ik geen canon of nikon uit dezelfde prijsrange wil aanschaffen.
Ik wil echt wel een switch maken naar canon of nikon, maar de canons schieten technisch (gehaald uit de reviews en testen en vergelijkingstesten) net wat te kort en de sony komt mij ook persoonlijk tegemoet.
Maar als het om de grip te doen is ben ik dus overgeleverd aan de a77.
Is het dan zo erg? ja, ik pak de a65 beet en voel meteen dat mijn vingers geforceerd worden in een houding die ik niet wil. Alsof de camera bepaald waar ik mijn vingers neerzet, en dat moet andersom zijn.