Angelique, Ik heb alleen even vluchtig naar de exif gekeken en zie dat je de eerste 2 foto's hebt geschoten met 1/25s en 1/20s. Beiden met een iso-waarde van iso100.
- 1/25s f/5.0 ISO100 42mm (35mm eq:63mm)
- 1/20s f/5.6 ISO100 55mm (35mm eq:82mm)
De laatste twee foto's heb je geschoten met:
- 1/80s f/5.6 ISO400 200mm (35mm eq:300mm)
- ???????? (kon de exif niet lezen)
Als ik naar deze gegevens kijk, dan is mijn conclusie dat je gewoon bewegingsonscherpte in de foto hebt zitten. De conclusie die Korandoke ook al trok op basis van het dubbele beeld in de deelvergroting.
Om te bewijzen dat je met de camera en beide lenzen goede foto's kunt maken, mijn verzoek om het volgende te doen:
- maak eens nieuwe foto (nieuwe foto's)
- zet de iso-waarde op iso800
- zet je camera (D7000) op de stand A (diafragmavoorkeuze)
- zet je diafragmawaarde op f/8
- stel je zoomlens in op 50mm (mag ook 55mm zijn, als het maar ergens in die buurt is)
- kijk in je camera en zorg er eens voor dat de sluitertijd minimaal op 1/100sec zit (maar 1/200sec of 1/400sec is ook goed). Als je deze waarde niet haalt, dan heb je niet voldoende licht. Als je niet genoeg licht hebt om de foto binnenshuis te maken (je haalt dus niet de minimale 1/100sec), gewoon even naar buiten lopen en buiten een leuk plaatje schieten. Normaliter moet je met deze instellingen eenvoudig de 1/100sec halen.
- maak dus met deze instellingen een nieuwe foto
- verklein die foto
- verscherp die foto een klein beetje
- plaats die foto ter beoordeling hier
Mak je even niet druk over het backfocus, frontfocus, spanning tussen lens en camera of het afstellen van de lens op camera of andersoortige adviezen. Als bovenstaande niks oplevert, dan kunnen we ons daar later nog wel druk over maken

Eerlijk gezegd ben ik niet onder de indruk van het advies van de fotozaak en denk ik dat jij ook wat basisinformatie mist. Dit laatste is niet erg, want daar is op korte termijn eenvoudig wat aan te doen.
Mijn algemene tip is naar aanleiding van deze exif-gegevens: verdiep je eens in de gegevens: sluitertijd, diafragma, iso-waarde en brandpuntsafstand. Op dit forum kun je daar genoeg over vinden.