Het is 20 mei 2025 00:55

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur advies nodig onderwatercamera huren, update
 advies nodig onderwatercamera huren, update
BerichtGeplaatst: 21 jun 2013 14:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Tot nu toe maakten we leuke snapshots met onze Sealife DC1000. Maar ik trek dit echt niet meer! :rof
Ik wil ook mooie foto's tijdens het duiken. De duikvakantie staat gepland maar... de Sealife gaat NIET meer mee.
Ik wil niet meteen een sloot geld uitgeven en een nieuwe kopen en mijn eigen camera gaat absoluut niet mee onderwater. :)
Nu heb ik gebeld met onderwaterhuis.nl. Daar kan je kopen en huren. Ik wil dus voor 2 weekjes een camera met flitsset huren.
Is er iemand op het forum die hier ervaring mee heeft? En misschien een tip heeft voor een bedrijf die dit ook doet en waar je dan echt tevreden over bent.
Ik heb nu de Olympus pen E pl 3en flitsset (enkel) van INON s2000 met origineel onderwaterhuis van Olympus (tot 45meter) geadviseerd gekregen. Totaal prijs voor 2 weken: € 240. Vind ik best veel....

Ik twijfel omdat ik het eigenlijk best duur vind.
Wat vinden jullie?
Heeft iemand op dit forum ervaring met een fijn onderwaterhuis en goeie camera?

Thanx!!

Groetjes
Nuelle

Laatst bijgewerkt door Nuelle op 27 jun 2013 20:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 21 jun 2013 14:56 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Onderwaterhuizen zijn duur...
Huren van apparatuur is ook niet goedkoop (zoals je ook zelf hebt ondervonden).
Enig goedkoper alternatief is dat je de apparatuur van een bevriend fotograaf mee kunt nemen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2013 15:07 
Lid

Voordat ik met mijn half onderwater experimenten begon heb ik eens goed rond gekeken, gelezen, gemaild. Een onderwaterhuis is inderdaad erg duur en op maat gemaakt voor het type camera wat je gebruikt. Het goedkoopste zal rond de 850,- liggen. Ik heb navraag gedaan. Een behuizing voor een compact is veel voordeliger en een echte onderwatercompact is ook niet echt duur. Tweedehands via een gerenommeerd bedrijf bijvoorbeeld. Heb je al hier gekeken?
http://www.onderwaterhuis.nl/?gclid=CNqhxrab9bcCFVHMtAodOG8AHQ
http://www.cameranu.nl/nl/onderwaterbehuizingen/r10?gclid=CMb2uceb9bcCFUfKtAodlQIAGQ

Via een fotovriend die aan duiken doet is wat Henry zegt ook een optie. Compact heb je liever niet zie ik net... Systeem camera zou dan inderdaad kunnen. Sony maakt er ook een aantal. Die NEX is erg goed.

BerichtGeplaatst: 21 jun 2013 18:01 
Lid
Fotografie

Nuelle schreef:
...Ik twijfel omdat ik het eigenlijk best duur vind.
Wat vinden jullie?
Heeft iemand op dit forum ervaring met een fijn onderwaterhuis en goeie camera?

Wat kun of wil je uitgeven Nuelle.
De prijs die je voor de huurset aangeeft is in deze combi wel marktconform volgens mij.

Een huis voor een spiegelreflex kost al gauw 1200,- vaak zonder doompoort
een systeemcam met huis zo'n 1200,- - 1400,-
een highend compact met huis 800,-
flitser tussen 400,- en 700,- (afh. van prestatie)

Ik heb destijds de afweging gemaakt; prijs versus gebruikintensiteit. Daarom heb ik destijds gekozen voor een Canon G-serie + externe flitser

Wat je altijd kunt doen is marktplaats afstruinen natuurlijk

BerichtGeplaatst: 21 jun 2013 19:00 
Lid
Fotografie

Op marktplaats staan op dit moment een aantal onderwaterhuisjes (al dan niet met camera) te koop...

BerichtGeplaatst: 21 jun 2013 20:38 
Lid
Fotografie

Bedankt voor alle reacties! Super! :super
@Wilw: Het is inderdaad een kwestie van wat ik wil uitgeven. Ik kan het gehele setje kopen maar ik heb een beetje genoeg van steeds alles maar kopen. Zeker als fotografie je hobby is dan geef je al zoveel geld uit! :D Ik wil bijvoorbeeld graag een andere lens maar de prijzen staan me tegen...
Dus, een onderwaterhuis en camera erbij kopen, terwijl ik zelf een goede heb en we een prima compact camera hebben (lumix) voor vakantie snaps, ging mij te ver. :) En mocht ik het dan wel doen dan wil ik eerst precies weten welk onderwaterhuis + camera fijn is voor ik weer een camera koop en achteraf blijkt dat ik toch een betere had moeten kopen.
Ik ga verder zoeken! Niet op marktplaats. Daar koop ik heel zelden wel eens wat maar eigenlijk liever geen camera, lens en zeker geen onderwaterhuis. Ik weet niet of ie echt nieuw is als ze dit zeggen en als ie lekt.... Ik moet er niet aan denken. Tot een meter of 25 zullen ze het redelijk houden maar als ik dieper ga om iets vast te leggen en de druk wordt te hoog.... En hij hangt soms toch wat lager dan mijn diepte meter aangeeft die op mijn lijf zit.
De prijzen liegen er niet om... Bedankt voor je uitleg Wilw!
@Gert: bedankt voor je advies. Compact kan misschien ook wel maar ik denk dat dit ten koste van de kwaliteit gaat... En de Sealife heeft zo'n compact cameraatje. Bagger...
Tweedehands via een gerenommeerd bedrijf klinkt beter. Een fotovriend die ook duikt moet ik nog zoeken hahaha!

Ik ga eens kijken of er ter plaatse niet iets te regelen valt. We gaan nu voor de 6de of 7de keer en we inmiddels kennissen en vriendschappen daar. Dus ik ga maar eens een mailtje eruit gooien en wie weet. Misschien blijk ik toch foto en duikvrienden te hebben. :rof :rof

groetjes
Nuelle

BerichtGeplaatst: 21 jun 2013 22:25 
Lid
Fotografie

Wellicht is een combinatie goed te doen: duiken en soms een geleende / gehuurde camera mee. :)

BerichtGeplaatst: 21 jun 2013 22:30 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Wellicht is een combinatie goed te doen: duiken en soms een geleende / gehuurde camera mee. :)

Goeie tip! Daar zat ik vandaag ook aan te denken...

BerichtGeplaatst: 22 jun 2013 11:40 
Lid
Fotografie

Ik weet niet welk type je hebt, maar wat ik zo weet maakt panasonic prima camera's
Is er geen huis voor je lumix te koop? Dan hou je de schade "beperkt". Panasonic maakt ook OWhuizen voor hun camera's. Een segment hoger is zijn de Ikelite-huizen, maar dan betaal je weer de hoofdprijs.
Zowiezo moet je ieder jaar voor de zekerheid de afdichtingsringen vervangen, ongeacht gebruiksintensiteit (uitdrogen/stug worden)

Ik gebruik de G niet alleen onderwater, maar ook als "snapcamera" naast de de SLR, multi-inzetbaar dus :D

BerichtGeplaatst: 22 jun 2013 17:57 
Lid
Fotografie

Thanx Wil! Dat Lumixje is prima maar ook vrij traag. Rennende windhonden vastleggen lukt niet door de vertraging. :rof
En die kleine visjes bewegen zooo snel. Ik wilde daarom een snelle goeie camera die niet meteen enorm is zodat ie comfortabel mee onder water kan. Vandaar dat ik op een systeemcamera uitkwam.
Ik ga nog even verder zoeken. Bedankt voor het meedenken. Super! :super

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013 09:40 
Lid
Fotografie

afdrukvertraging kun je i.d.d. niet gebruiken.

Overigens heb ik mijn cam+huis 2e handsgekocht bij inderwaterhuis.nl
op dit moment hebben ze een 5tal Olympus PEN's v.a. 440,-
http://www.onderwaterhuis.nl/catalogsearch/result/?q=gebruikte+pen+e-pl1&order=relevance&dir=asc

Ben benieuwd wat het wordt

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013 10:56 
Lid
Fotografie

Hee, daar had ik nog niet eens naar gekeken! Dat kan natuurlijk ook nog.
Nou, ik heb tips genoeg en ik ga de komende tijd eens aan het overwegen. Ik zal mijn uiteindelijke keus hier melden. :)

groetjes
Nuelle

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013 14:05 
Lid
Fotografie

Het camerahuis vervolgens weer tweedehands verkopen nadat je van vakantie terug bent gekomen levert je per saldo een "goedkope huur" op :)

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013 14:23 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Het camerahuis vervolgens weer tweedehands verkopen nadat je van vakantie terug bent gekomen levert je per saldo een "goedkope huur" op :)

:D :up :up :up :up Das ook een goeie!

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013 14:30 
Lid
Fotografie

Kun je trouwens ook met lenzen doen die je graag eens zou willen uitproberen (bijvoorbeeld om te kijken of het aantal mm's wel bij jou past). Wat je nodig hebt is een startkapitaal om de eerste investering te doen.

Dat dit wel degelijk werkt heb ik recent zelf ondervonden toen ik mijn tweedehands gekochte 12-24mm f/4 DX lens na 1,5 jaar te hebben gebruikt voor zelfs € 25,- meer van de hand gedaan :D Voorwaarde is wel dat je de waarde van de spullen kent en niet te duur inkoopt.

Zo las ik van iemand (ik dacht van hier op dit forum die nu niet meer zo actief is) dat hij zo vele lenzen heeft gekocht, gebruikt en weer verkocht. Kosten van dit alles: minimaal.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013 14:38 
Lid
Fotografie

Daar heb ik op die manier nog nooit aan gedacht. Je hebt inderdaad wel een begin kapitaal nodig. Op zich wel spannend in deze tijd waar mensen toch minder willen uitgeven. Ik heb het in het verleden eens met een camera gedaan. Niet bewust maar het past wel in je voorbeeld. Binnen een paar maanden weer verkocht. Ik vind wel dat de waarde mega snel achteruit gaan. Het verlies was best groot... Met een lens valt het wellicht mee maar met camera's die elkaar toch redelijk snel opvolgen gaat het snel.
Ik denk dat jij een goede onderhandelaar bent! :up
De lenzen die ik zou willen uitproberen liggen rond of boven de €1000 en dan vind ik het wel een flinke investering en een risico... Ik zou zoveel willen hebben nog! Een Rotaluw softbox octa bijv. Vandaar dat ik zo aan het zoeken ben naar een gunstige prijs voor die onderwatercamera. Je blijft anders geld uitgeven. :)
Je brengt me trouwens wel op het idee om de sealife die ik nu heb te verkopen. Ik ben zuinig op mijn spullen dus ziet hij er als nieuw uit. :)

Bedankt voor het meedenken. Dat waardeer ik zeer! :up

BerichtGeplaatst: 23 jun 2013 14:54 
Lid
Fotografie

Lenzen dalen niet zo snel in waarde, zeker niet als het een kwalitatief goede lens is en je er tweedehands een goede (=lage) prijs voor hebt betaald. Daar komt nog eens bij dat ik op MP niet onderhandel... Bij aankoop stel ik vast wat ik er voor uit wil geven (de prijs is gebaseerd op wat vooronderzoek: waar gaan soortgelijke lenzen voor weg). Bij verkoop stel ik de verkoopprijs vast en houd ik rekening met het feit dat mensen altijd lager zullen gaan bieden. Verkopen op MP is trouwens iets voor een lange adem. Als mensen je lens of camera willen hebben, dan zullen ze toch de prijs moeten betalen die jij daarvoor in gedachten hebt. Recent mijn Nikon D300 verkocht. Minimum prijs die ik er voor wilde hebben was € 330,- Had hem te koop gezet voor € 375,- wetende dat ze ook voor boven de € 400,- weggingen (maar dan met minder clicks en in een betere conditie). Met die van mij had ik al 62.000 foto's geschoten en er was wat verf van de icoontjes op drie knopjes af. Na vier weken wachten (... en belachelijk lage biedingen te hebben aanschouwd.... en de advertentie drie keer verwijderd om hem vervolgens weer gelijk er op te zetten => haal je ze weer mee naar boven) bood iemand die deze camera per direct nodig had € 375,- :)

BerichtGeplaatst: 26 jun 2013 16:31 
Lid
Fotografie

Ik heb nu zoveel gelezen over zoveel camera's. Man wat een keus is er! :vlag :D
Je kunt foto's zien op internet gemaakt met verschillende camera's maar dat blijft lastig beoordelen. Ik heb geen idee wat degene die de foto maakte wel of niet kan, wat de omstandigheden waren. Bijvoorbeeld op welke diepte de foto gemaakt is, wat het zicht was en hoeveel stroming er stond.
Maar goed, we gaan denk ik wel kopen i.p.v huren. Huren is erg duur.
Voor nu kom ik op deze uit:

http://www.onderwaterhuis.nl/gebruikte-onderwatercamera-olympus-pen-e-pl1-met-pt-ep01-behuizing-4.html

Ik ben nog niet uitgezocht maar deze lijkt me redelijk...

BerichtGeplaatst: 26 jun 2013 17:39 
Lid
Fotografie

lijkt mij ook ja :D

BerichtGeplaatst: 26 jun 2013 17:42 
Lid
Fotografie

wilw schreef:
lijkt mij ook ja :D

:D :up

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende