Bas schreef:
Bij Sony blijven heeft uiteindelijk weinig nut.
Maakt mij niet uit hoor Bas, maar deze snap ik even niet.
Sony komt van 't voorjaar waarschijnlijk weer met een aantal nieuwe camera's met de A-vatting, o.a. de nieuwe A77 die waarschijnlijk A79 gaat heten.
Als ik nu de "oude" A77 ga vergelijken met de D7100, dan ontlopen deze elkaar niet heel veel.....de één is beter in het ene en de andere heeft weer andere pluspunten.
De nieuwe Sony's zullen denk ik ook wel weer een stuk beter om kunnen gaan met ruis, net als de A99, A58, A7 en A7R die dat al heel erg goed doen.
Nikon en Canon maken ook mooie camera's, maar ik denk dat als je de laatste camera's met elkaar vergelijkt er niet veel verschil in beeldkwaliteit zal zitten tussen Canon, Nikon en Sony.
Ik snap alleen niet dat er op bijv. een D7100 geen klapscherm zit, ik gebruik dat scherm toch vrij regelmatig met m'n A77 en zou 't echt niet meer willen missen......in sommige situaties is 't gewoon reuze handig.
In lenskeuze ligt Sony nog een stukje achter, maar langzamerhand komen er steeds meer leuke lenzen bij en je kunt natuurlijk ook nog 2e hands Minolta lenzen aanschaffen die gewoon passen en waar hele leuke stukjes glas tussen zitten.
Als 't je echt om de lenzen te doen is dan moet je overstappen op Canon, die hebben daarin het grootste assortiment.