Het is 19 mei 2025 08:17

Auteur Welke camera
 Welke camera
BerichtGeplaatst: 08 mei 2014 21:27 
Lid
Offline op het foto forum

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb nog geen camera, ik wil er hondensport actiefoto`s mee gaan maken met welk merk en type kan ik mijn hobby beginnen.
En wat moet allemaal aan schaffen de komende tijd ik heb een budget van rond de 400 euro maar ik hoor graag wat een goede camera/lens is voor een beginner en wat dit ongeveer kost.

Dus tips? :welkom

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Welke camera
BerichtGeplaatst: 08 mei 2014 21:30 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heb je al hier gekeken?

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke camera
BerichtGeplaatst: 08 mei 2014 23:08 
Lid
Fotografie

Henry voor een nieuw lid is het niet makkelijk zoeken onder je linkje. ;)

Welke camera
BerichtGeplaatst: 08 mei 2014 23:13 
Lid
Fotografie

Als je denkt aan een spiegelreflexcamera is je budget voor een nieuwe camera aan de krappe kant.
Heb je bezwaar tegen tweedehands?

Welke camera
BerichtGeplaatst: 09 mei 2014 05:46 
Lid
Fotografie

Frans, Ik zag dat Kimbo het linkje had gevonden. Er is achter dat linkje een sticky artikel dat gaat over actiefotografie. Daarnaast is er ook een zoekfunctie.

Om Kimbo wat verder te helpen:
- een nieuwe spiegelreflex plus een zoomlens tot 200mm zul je denk ik niet nieuw kunnen kopen voor 400 euro. Tweedehands zou dan een optie kunnen zijn, of anders toch het budget iets verhogen.
- Vergeet niet dat je ook een geheugenkaartje nodig hebt. Een tasje waar je de spullen in kunt opbergen is altijd handig.
- Het merk is minder van belang. Nikon, Canon of Sony zijn goede merken en op de tweedehands markt is daar meer dan voldoende aanbod. Ikzelf fotografeer al jaren met een Nikon en dat bevalt mij uitstekend.
- Als je tweedehands overweegt, let dan op dat een spiegelreflex niet het eeuwige even heeft. Het aantal "clicks" (sluiterbewegingen) verschilt van model tot model. Als je aan tweedehands denkt, dan kunnen we je wel aan een link helpen op het internet waarbij je een idee kunt krijgen van het aantal clicks wat gemiddeld gemaakt kan worden met eeen spiegelreflex voordat hij stuk gaat. Ook is dan belangrijk dat je kunt vaststellen hoeveel foto's (clicks) er met de camera gemaakt zijn.
- let op dat een body sneller in waarde daalt dan een lens.
- een hond fotograferen in een snelle actie vraagt eigenlijk om een andere camera dan een hond fotograferen de op een kleedje of in het grasveld ligt. Het wil niet zeggen dat bepaalde camera's het niet kunnen, maar de slagingskans op een mooie foto is gewoon veel hoger.
- goede apparatuur kost veel geld, maar met goedkope apparatuur kun je ook prachtige foto's maken.

Als je gerichtere vragen hebt, stel ze gerust. Er zijn zat mensen hier die daar dan een antwoord op kunnen geven.

Hier vind je een link naar een vraag over een lens voor honden-actiefotografie.

Een actief lid, Ytje123, heeft recent ook voor de vraag gestaan om te upgraden en wat dan te doen. Wellicht helpt haar topic je een beetje verder. Haar zoektocht leverde uiteindelijk een nieuwe vraag op. Uiteindelijk heeft ze een compleet setje tweedehands weten aan te schaffen en daar veel plezier van. De links naar het "click"-vraagstuk vind je ook in deze laatste post.

:)

Welke camera
BerichtGeplaatst: 10 mei 2014 13:09 
Lid
Fotografie

@Frans, ik hoop nu maar dat de extra energie die ik er in heb gestoken niet voor niks is geweest :)

Welke camera
BerichtGeplaatst: 10 mei 2014 15:16 
Lid
Fotografie

Henry je bent weer als vanouds goed bezig geweest.:up

Hier zal kimbo heel blij mee zijn.

Welke camera
BerichtGeplaatst: 14 mei 2014 16:55 
Lid
Fotografie

Frans, Kimbo kan er inderdaad heel blij van worden, maar... het kan ook zomaar zijn dat Kimbo naar de fotowinkel is gegaan, daar info heeft ingewonnen en ons advies niet meer nodig heeft. :)

Welke camera
BerichtGeplaatst: 14 mei 2014 17:06 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Je zou maar zo ontvangen worden op een forum... dat is toch heerlijk hartverwarmend en gastvrij.
Je bent misschien te goed voor deze wereld Henry, maar het wordt gewaardeerd. Deze keer misschien niet door de topic-starter maar dan toch in ieder geval door mij :proost

Welke camera
BerichtGeplaatst: 14 mei 2014 19:05 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Tenzij er iets gebeurd is natuurlijk maar anders toch een beetje onbeleefd in mijn ogen om helemaal niet meer te reageren op je eigen topic als je zo'n uitgebreid antwoord krijgt.... :neenee

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Welke camera
BerichtGeplaatst: 14 mei 2014 19:33 
Lid
Fotografie

Limbo is al een week niet meer onder ons.

Welke camera
BerichtGeplaatst: 17 mei 2014 19:21 
Lid

Henry schreef:
Frans, Ik zag dat Kimbo het linkje had gevonden. Er is achter dat linkje een sticky artikel dat gaat over actiefotografie. Daarnaast is er ook een zoekfunctie.

Om Kimbo wat verder te helpen:
- een nieuwe spiegelreflex plus een zoomlens tot 200mm zul je denk ik niet nieuw kunnen kopen voor 400 euro. Tweedehands zou dan een optie kunnen zijn, of anders toch het budget iets verhogen.
- Vergeet niet dat je ook een geheugenkaartje nodig hebt. Een tasje waar je de spullen in kunt opbergen is altijd handig.
- Het merk is minder van belang. Nikon, Canon of Sony zijn goede merken en op de tweedehands markt is daar meer dan voldoende aanbod. Ikzelf fotografeer al jaren met een Nikon en dat bevalt mij uitstekend.
- Als je tweedehands overweegt, let dan op dat een spiegelreflex niet het eeuwige even heeft. Het aantal "clicks" (sluiterbewegingen) verschilt van model tot model. Als je aan tweedehands denkt, dan kunnen we je wel aan een link helpen op het internet waarbij je een idee kunt krijgen van het aantal clicks wat gemiddeld gemaakt kan worden met eeen spiegelreflex voordat hij stuk gaat. Ook is dan belangrijk dat je kunt vaststellen hoeveel foto's (clicks) er met de camera gemaakt zijn.
- let op dat een body sneller in waarde daalt dan een lens.
- een hond fotograferen in een snelle actie vraagt eigenlijk om een andere camera dan een hond fotograferen de op een kleedje of in het grasveld ligt. Het wil niet zeggen dat bepaalde camera's het niet kunnen, maar de slagingskans op een mooie foto is gewoon veel hoger.
- goede apparatuur kost veel geld, maar met goedkope apparatuur kun je ook prachtige foto's maken.

Als je gerichtere vragen hebt, stel ze gerust. Er zijn zat mensen hier die daar dan een antwoord op kunnen geven.

Hier vind je een link naar een vraag over een lens voor honden-actiefotografie.

Een actief lid, Ytje123, heeft recent ook voor de vraag gestaan om te upgraden en wat dan te doen. Wellicht helpt haar topic je een beetje verder. Haar zoektocht leverde uiteindelijk een nieuwe vraag op. Uiteindelijk heeft ze een compleet setje tweedehands weten aan te schaffen en daar veel plezier van. De links naar het "click"-vraagstuk vind je ook in deze laatste post.

:)

Bedankt voor de info hier kan ik verder mee.

Welke camera
BerichtGeplaatst: 17 mei 2014 19:24 
Lid

[quote="kimbo"]Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb nog geen camera, ik wil er hondensport actiefoto`s mee gaan maken met welk merk en type kan ik mijn hobby beginnen.
En wat moet allemaal aan schaffen de komende tijd ik heb een budget van rond de 400 euro maar ik hoor graag wat een goede camera/lens is voor een beginner en wat dit ongeveer kost.

Dus tips? :welkom[/quo :super dat jullie allemaal gereageerd hebben maar ben ondertussen ook enkele keren op cursus geweest dus ook daar al veel info gekregen maar toch allemaal bedankt :super

Welke camera
BerichtGeplaatst: 17 mei 2014 19:43 
Lid
Fotografie

Welke adviezen heb je op de cursus gekregen?

Welke camera
BerichtGeplaatst: 18 mei 2014 10:22 
Lid

Ik moest eerst goed weten wat ik wilde en dan pas kijken naar een camera, en verder is er gesproken over diafragma, sluitertijd enz maar er zit veel meer in dan ik gedacht had toch allen bedankt voor de info, maar ik zal de komende tijd heel veel kijken en lezen en wens jullie allen heel veel succes met deze leuke hobby.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp