Frans, Ik zag dat Kimbo het linkje had gevonden. Er is achter dat linkje een sticky artikel dat gaat over actiefotografie. Daarnaast is er ook een zoekfunctie.
Om Kimbo wat verder te helpen:
- een nieuwe spiegelreflex plus een zoomlens tot 200mm zul je denk ik niet nieuw kunnen kopen voor 400 euro. Tweedehands zou dan een optie kunnen zijn, of anders toch het budget iets verhogen.
- Vergeet niet dat je ook een geheugenkaartje nodig hebt. Een tasje waar je de spullen in kunt opbergen is altijd handig.
- Het merk is minder van belang. Nikon, Canon of Sony zijn goede merken en op de tweedehands markt is daar meer dan voldoende aanbod. Ikzelf fotografeer al jaren met een Nikon en dat bevalt mij uitstekend.
- Als je tweedehands overweegt, let dan op dat een spiegelreflex niet het eeuwige even heeft. Het aantal "clicks" (sluiterbewegingen) verschilt van model tot model. Als je aan tweedehands denkt, dan kunnen we je wel aan een link helpen op het internet waarbij je een idee kunt krijgen van het aantal clicks wat gemiddeld gemaakt kan worden met eeen spiegelreflex voordat hij stuk gaat. Ook is dan belangrijk dat je kunt vaststellen hoeveel foto's (clicks) er met de camera gemaakt zijn.
- let op dat een body sneller in waarde daalt dan een lens.
- een hond fotograferen in een snelle actie vraagt eigenlijk om een andere camera dan een hond fotograferen de op een kleedje of in het grasveld ligt. Het wil niet zeggen dat bepaalde camera's het niet kunnen, maar de slagingskans op een mooie foto is gewoon veel hoger.
- goede apparatuur kost veel geld, maar met goedkope apparatuur kun je ook prachtige foto's maken.
Als je gerichtere vragen hebt, stel ze gerust. Er zijn zat mensen hier die daar dan een antwoord op kunnen geven.
Hier vind je een link naar een vraag over een lens voor honden-actiefotografie.
Een actief lid, Ytje123, heeft recent ook voor de vraag gestaan om te upgraden en wat dan te doen. Wellicht helpt
haar topic je een beetje verder. Haar zoektocht leverde uiteindelijk een nieuwe
vraag op. Uiteindelijk heeft ze een compleet setje tweedehands weten
aan te schaffen en daar veel plezier van. De links naar het "click"-vraagstuk vind je ook in deze laatste post.