Het is 18 mei 2025 07:18

Auteur Onestop- digital.com
 Onestop- digital.com
BerichtGeplaatst: 07 jun 2014 14:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Heeft iemand van jullie ervaring met deze website? Zit in Hong Kong ergens volgens de site. Ze bieden een Tamron SP AF 90mm f/2.8 Macro 1:1 Di voor Canon aan voor 263,00 euro aan inclusief verzending. Ik weet nog niet of het met zonnekap is. Deze vraag heb ik gesteld in een mail aan deze site.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Onestop- digital.com
BerichtGeplaatst: 07 jun 2014 14:37 
Lid
Fotografie

Houd sowieso rekening met invoerkosten en btw, totaal vaak 25%.
Dit wordt ook over de verzendkosten gerekend.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Onestop- digital.com
BerichtGeplaatst: 07 jun 2014 14:55 
Lid
Fotografie

Volgens de site btw en invoervrij.

Onestop- digital.com
BerichtGeplaatst: 07 jun 2014 15:02 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Ik lees heel veel goede recenties op het internet over dit bedrijf en die extra kosten waar Bjornc het over heeft zijn inbegrepen in de prijs. Ik zou wel met creditard of Paypal betalen om zo een extra zekerheid in te bouwen als ze niet leveren (binnen een gestelde tijd). De organisaties zorgen dan er voor dat het geld terug wordt gestort.

Hier vind je de ervaring van iemand die erg positief is over dit bedrijf.

Persoonlijk heb ik geen moeite om zaken via het internet te bestellen. Ik zorg er wel voor dat als er niet geleverd wordt, ik mijn geld eenvoudig terug kan krijgen. Ik betaal dan ook heel vaak via Paypal. Als het om een flinke aanschaf gaat, waarbij het bedrag voor mij te hoog is en waardoor ik een financieel "risico" loop (dit is voor een ieder verschillend), dan weet ik niet of ik de koop via internet zal doen.

Nadeel van dingen kopen via het internet is de garantie. Mocht het apparaat stuk gaan, dan is een winkel om de hoek of een winkel ergens in NL handiger dan een webshop "ergens in de wereld".

De vraag die resteert is "hoe ze het dan kunnen doen?". Het antwoord weet ik niet, maar ik kan er wel naar gissen. Zo vond ik de volgende tekst op het internet over de leveringen van dit bedrijf: "De prijzen die u betaalt bij Onestop Digital zijn exclusief BTW en importkosten. De douane van uw land kan u nog BTW en importkosten laten betalen. Als u zulke kosten moet betalen, betaal ze dan alstublieft en wij zullen u alles terugbetalen. Lees onze algemene voorwaarden voor meer details over onze BTW-vrije garantie.
Op dit moment is de BTW-vrije garantie alleen van toepassing op bestellingen die naar Australië, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk worden verzonden.
Als u nog vragen heeft over eventuele importkosten, kunt u altijd contact met ons opnemen.
9. Watis de “BTW-vrije”garantie?
Wij bieden een “BTW-vrije” garantie op al onze producten, wat betekent dat u geen importkosten (douanebelasting, koeriertoeslag, BTW) hoeft te betalen, ook wel BELASTINGVRIJ genoemd. Als u zulke kosten moet betalen, betaal ze dan alstublieft en wij zullen u alles terugbetalen. Lees onze algemene voorwaarden voor meer details over onze BTW-vrije garantie.
Op dit moment is de BTW-vrije garantie alleen van toepassing op bestellingen die naar Australië, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk worden verzonden. Als u nog vragen heeft over eventuele importkosten, kunt u altijd contact met ons opnemen.
10. Hoe vraag ik de BTW terug?
Als u de BTW wilt terugvragen, vult u dan alstublieft het “BTW Teruggave” formulier in op onze website. Nadat u het BTW Teruggaveformulier heeft verstuurd, stuurt u de BTW bon via email, fax of post naar ons op. Ons adres is Onestop Digital, Room 7, 8/F., Hai Phong Mansion, 99-101 Nathan Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon, Hong Kong. Zo gauw wij de bon hebben ontvangen, betalen wij u de BTW terug.
"

Ik kan me zomaar voorstellen dat ze het risico nemen en in geval "ze gepakt worden", de boete betalen zonder daarover in discussie te gaan. :)

Tot slot een stukje tekst van de belastingdienst:
Hoe berekent u de btw?

De btw bij invoer berekent u over de douanewaarde van de goederen. De douanewaarde bestaat doorgaans uit:

de vergoeding of transactiewaarde van de goederen
de bijkomende kosten tot op de plaats van bestemming binnen de EU (commissie, verpakking, vervoer en verzekering)
de belastingen (geen btw) en heffingen bij invoer uit niet-EU-landen
De vervoerskosten van goederen uit landen buiten de EU hangen af van het feit of de goederen bij binnenkomst in de EU direct worden geïmporteerd of onder een douaneregeling worden vervoerd naar de plaats van bestemming en daar worden vrijgemaakt. Deze binnenkomst hoeft niet in Nederland te zijn.

Zolang de goederen nog niet zijn geïmporteerd, valt de levering onder het 0%-tarief. Het 0%-tarief geldt niet meer zodra de goederen zijn geïmporteerd. Het 0%-tarief geldt dus niet voor:

leveringen door de ondernemer die de goederen heeft geïmporteerd of in wiens opdracht de import heeft plaatsgevonden
leveringen van de goederen nadat ze zijn geïmporteerd

Voorbeeld
Ondernemer A in New York verkoopt aan B in Nederland die op zijn beurt levert aan C in Nederland. Deze verkoopt aan D in Nederland. C geeft de goederen ten invoer aan bij de Douane. De leveringen A-B en B-C vallen onder het 0%-tarief. C betaalt over de import btw. De levering van C aan D valt niet onder het 0%-tarief. Het maakt hierbij niet uit of C op het moment van levering aan D de goederen daadwerkelijk al heeft geïmporteerd.

....en hier wat info van de rijksoverheid.

Nogmaals: ik weet niet welke constructie dit bedrijf toepast, maar ik denk dat de winst zit op het vlak van invoerrechten en BTW.

Profiel op dit foto forum
 Onestop- digital.com
BerichtGeplaatst: 10 jun 2014 23:06 
Lid
Fotografie

Een heel verhaal Henry. Dankjewel. Ben er toch een beetje huiverig voor nu. Ga er eens flink over zitten nadenken. Rhinocamera levert dezelfde voor 315,00. Dan verzending uit Nederland gelukkig.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp