Het is 09 jun 2025 01:32

Auteur Canon 70-200 F2.8 IS MK1 of Tamron sp 70-200mm f2 8 di vc
 Canon 70-200 F2.8 IS MK1 of Tamron sp 70-200mm f2 8 di vc
BerichtGeplaatst: 12 dec 2014 23:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Beste mede forumleden,

In mijn zoektocht naar een 70-200 f2.8 lens ben ik op een punt gekomen waar ik uit kom op 2 lenzen.

Ik zit heel erg te twijfelen tussen een tweedehands oudere Canon 70-200 F2.8 IS MK1 of de nieuwere Tamron sp 70-200mm f2 8 di vc usd.
Als ik reviews vergelijk waarin de oude canon MK 1 vergeleken word met de nieuwe MK2 dan is het kwa beeld kwaliteit een hele stap vooruit.
In een andere vergelijkings review met de tamron vs de nieuwe canon MK2 dan word er gezegt dat de beeldkwaliteit van de tamron niet veel onder doet.

Toch kan ik haast niet geloven dat de beeldkwaliteit van de nieuwe Tamron beter is dan de oudere canon IS versie 1.

Zijn er mensen die dit al in de praktijk getest hebben. Of die in bezit zijn van de Tamron en er iets meer over willen vertellen.

Ik weet de nieuwe 70-200 van Canon is de beste maar nu nog te duur voor mij helaas!!!

De lens gaat gebruikt worden voor portret en trouwreportages. Nu gebruik ik een 70-200 F2.8 NON IS.

Alvast bedankt Leon

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 13 dec 2014 11:06 
Lid
Fotografie

Ik kan niet uit eigen ervaring spreken, maar een kennis van me is fotograaf, en fotografeert met Canon.
Hij heeft destijds voor de non-IS gekozen, omdat de MK1 met IS minder scherp is dan de versie met IS.
De IS MK2 is echter een heel ander verhaal. Volgens sommigen de beste 70-200 ooit gemaakt.

Volgens DXOmark is de Tamron bijna even scherp als de MK2 van Canon, en dus ook scherper dan de MK1.

Als 't budget er niet is voor een MK2, dan zou ik ofwel de Non-IS behouden, of voor de Tamron gaan.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 19 dec 2014 14:29 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Bedankt voor je reactie Bjorn.

Ik heb na lang wikken en wegen toch besloten om meer geld uit te geven en voor de canon f2.8 IS MK 2 te gaan.

Ik heb de lens gisteren binnen gekregen en hoop binnenkort iets hier op het forum te kunnen laten zien.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 19 dec 2014 14:41 
Lid
Fotografie

Vriend van me heeft de mk2 ook, dijk van een objectief!
Veel plezier ermee!

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp