Ik vraag me wel es af, waarom sony het model flitsschoen van minolta heeft overgenomen.. Het wijkt als enige af van de algehele standaard, en qua constructie vind ik het niet bijster stevig.. Tevens ben je verplicht, om als je bv een studioflitser wilt aansluiten, een verloop te kopen..
Zelfs mijn stokoude Zenit heeft al zo'n metalen hotshoe, dus ik begrijp het niet. Het zou toch veel makkelijker zijn, als sony de algehele standaard zou volgen..
Gisteren bleek maar, hoe zwak de constructie is. Mijn camera viel per ongeluk MET flitser en al op de grond, weliswaar niet al te diep,(en binnenshuis op het tapijt) maar vanaf zo'n 25 cm.. Gevolg, de flitser brak van de hotshoe af...
Gevolg, een stuk van de hotshoe af, en van de flitser, waar ie bevestigd zat..
Met veel geduld, en superlijm heb ik de stukjes weer kunnen vastplakken, en eigenlijk is er niets van te zien, maar toch...
Mss was het niet gebeurd met een 'gewone' flitsschoen...
Nu was ik van plan om in de toekomst een hvl-f58AM flitser te kopen (zo'n volledig kantelbare, maar is nog ff sparen

), maar ik heb op dyxum al reviews gelezen, van mensen die problemen kregen met speling op de (plastic) hotshoe, daar dit best wel een grote en zware flitser is...
Mss dat iemand weet, waarom toch voor dit plastic model hotshoe gekozen is, daar moet toch een reden voor zijn??
Ben in ieder geval blij dat alles weer gerepareerd is, EN dat de flitser gewoon goed werkt..
(pak van mijn hart by the way..

)