Het is 07 jun 2025 15:19

Auteur Sigma 35mm F1.4 Art VS Canon 35mm F2 IS
 Sigma 35mm F1.4 Art VS Canon 35mm F2 IS
BerichtGeplaatst: 07 mei 2015 19:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Beste forumleden,

Ik ben van plan om een 35mm prime aan te schaffen. Na veel informatie gezocht te hebben op internet kom ik tot de volgende conclusie dat ik neig naar de Sigma F1.4.

Rede hiervoor is de scherpte van de sigma op 1.4 blijkt al heel goed te zijn. En de scherptediepte op F1.4 blijkt ook nog goed werkbaar te zijn mede door de grote hoek van 35mm.
De prijs tussen deze 2 wil ik verwaarlozen omdat ik deze prime toch aanschaf voor de lange duur.
Ik wil hem vooral in gaan zetten voor bruidsreportages. Voor in de ochtend in huis gereed maken van de bruid bruidegom, de trapscene, eerste ontmoeting die dag, zulke dingen.

De IS van de canon gaat meer helpen als je zou willen filmen in mijn ogen. Dit is niet waar ik hem voor wil gaan gebruiken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze lenzen en mij er iets meer kunnen vertellen. Misschien zie ik iets over het hoofd. Vandaar dat ik het hier voorleg.

Alvast bedankt!

Laatst bijgewerkt door fotopapa op 07 mei 2015 20:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 07 mei 2015 20:13 
Lid

Ik heb al ettelijke jaren de Sigma 30 mm F1.4 zonder HSM, dat is een fantastische lens die ik erg veel gebruik. Het enigste nadeel van dit oude type is dat hij niet geschikt is voor FF. Erg jammer want ik gebruik beide systemen. Dat nadeel is er nu niet meer, want de 35 mm is wel geschikt voor FF als ik het goed heb. De 30 mm die ik heb gebruik ik onder zeer zware omstandigheden. Donkere vieze stallen, modderpoelen en in operatiezalen. Gaat allemaal uitstekend. Ik ben sowieso erg te spreken over Sigma lenzen, ik heb er 5.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2015 22:02 
Lid
Fotografie

Als je de reviews op het internet er op na leest, dan zie je dat de Sigma in de vergelijkende testen er elke keer beter uit komt, niet alleen vanwege de prijs, ook vanwege de betere prestaties. Op basis van deze meetbare resultaten, zou je dus voor de Sigma moeten kiezen. Als je echter liever het woord "canon" en de bekende rode lijn op je lens ziet, dan zou ik voor de Canon 35mm f/1.4 gaan. Het gevoel zou ik dan voorrang hebben gegeven boven de betere meetbare resultaten :)

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 07 mei 2015 22:27 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
De Art serie van Sigma is toch wel een heel goede serie lenzen.
Ik heb de lens zelf niet, maar een vriend wel en die roept erover :)

BerichtGeplaatst: 10 mei 2015 19:42 
Lid
Fotografie

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk da ik er wel aan uit ben en voor de 35mm van sigma ga!

Waarschijnlijk zal ik hem dan wel moeten laten afstellen maar daarna heb je een perfecte lens!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp