Het is 20 jul 2025 17:36

Auteur Nikon
 Nikon
BerichtGeplaatst: 29 maart 2016 22:44 
Lid
Offline op het foto forum

Ey allemaal
Ik heb nieuw op het forum en in de fotografie
Dus hier ff een vraag ik heb een nikon d3000 hij is eigenlijk van me moeder maar die gebruikt hem niet echt ik wil mooie foto van de dieren in de diertuin maken van me dochtertje en probeer van aqauriums de camera is niet veel gebruikt de lens nikon de 18-55 1:3.4-5.6g is daar nog wat leuks mee tedoen ik denk dat ik nog.een lens er bij moet komen of denken jullie beter eerst een andere camera omdat het zonde is om een lens er voor tekopen

Gr carry

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Nikon
BerichtGeplaatst: 29 maart 2016 22:51 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nikon lenzen passen op Nikon bodies, dus als je een extra lens of een andere lens koopt, die past ook gewoon op de volgende Nikon body. Het wordt pas een desinvestering (weggegooid geld) als je volgende body eentje van Canon of Sony wordt. Niet helemaal natuurlijk, want tweedehands zal de lens nog wel wat waard zijn.

Tweedehands wordt er genoeg aangeboden, dus als je er eentje tweedehands koopt, dan heb je zelfs nog kans dat je hem voor hetzelfde bedrag kwijt kunt, mits er tussen de aankoop en verkoop geen maanden zitten.

Met een 18-55mm lens kun je ook mooie foto's maken van de dieren, je dochtertje, aquariums of zelfs je moeder. De vraag is gewoon hoe je ze er op wilt zetten. De 18-55mm is een "groothoek tot standaard lens". Het is geen telelens.

Het probleem met het aanschaffen van foto-apparatuur (bodies, lensen, flitsers, statieven, etc. etc.) is dat er zoveel te koop is (nieuw en tweedehands) dat als je niet weet wat je precies wilt hebben, je een heleboel geld kunt spenderen aan de apparatuur om er vervolgens achter te komen dat je nog niet "de juiste spullen" in handen hebt. Het is dan ook veel verstandiger om gewoon te beginnen en vervolgens kritisch te kijken of je iets mist en wat dat dan is.

Dus mijn advies is: neem de camera en de lens mee en probeer gewoon mooie foto's mee naar huis te nemen. Als het niet de foto's zijn geworden waar je op gehoopt had, kun je veel gerichter kijken wat je dan eigenlijk had willen opnemen. Misschien heb je een andere body nodig, misschien een andere lens, wellicht mis je wat theorie. Dat laatste kun je op dit forum gratis en voor niks krijgen. Gewoon even zoeken met de zoekfunctie of gerichte vragen stellen bij de foto's die je plaatst.

:)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nikon
BerichtGeplaatst: 29 maart 2016 23:00 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

In de dierentuin is een beetje tele geen overbodige luxe.
Ik denk dat een 70-200mm wel een lens is waarmee je in de dierentuin leuke foto's kunt maken.
18-55mm is denk te weinig tele bereik, waardoor je veel omgeving zoals hekken en gaas erop zult krijgen.
Zelf fotografeer ik altijd met m'n vaste 200mm in de dierentuin, maar ik ben gewoon gehecht aan die lens en als ik te dichtbij ben ga ik dan gewoon voor een portretje. :)

Nikon
BerichtGeplaatst: 29 maart 2016 23:18 
Lid

Alvast bedankt voor de reactie
Dan ga ik denk ik ff kijken wat ik echt wil
Eerlijk gezegt ben ik met de meeste dingen een Sony mens om het zo Tezeggen
Dus eigenlijk voor de dierentuin heb ik een grotere lens nodig om het mooi dichtbij te halen
En voor de aquariums heb ik denk ik een Marco lens nodig voor de kleinere dingen goed scherp tekrijgen O als poliepen open een koraal of kijken garnalen dus wat bij mij is het voor verder weg of juist dichtbij maar heel klein ahahahah maar daar ga ik me ff goed over in Lezen en ff zoek hoe of wat want ze zeggen dat het moeilijk blijft met het fotograferen van de inhoud van aquariums

Nikon
BerichtGeplaatst: 29 maart 2016 23:27 
Lid
Fotografie

Als je op aquarium zoekt vind je hier wat foto's van beestjes die gefotografeerd zijn in een aquarium. Wellicht kun je wat met die info of de mensen vragen waarmee ze die foto's hebben gemaakt. Sommigen zijn nog redelijk actief hier, anderen wat minder. Een PB versturen kost niks...

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp