Het is 30 mei 2025 05:25

Auteur Vervanger Canon 1100d
 Vervanger Canon 1100d
BerichtGeplaatst: 01 okt 2016 21:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik vraag mij af wat verstandig is en misschien kunnen jullie mij wat verder op weg helpen. Sinds vorig jaar ben ik begonnen met meer fotograferen en heb ik mijn canon 1100d gekocht ( 2e hands),
Nu volg ik een foto cursus en merk ik met steeds meer dingen dat hij niet zo soepeltjes meer werkt. Ik ben vanavond wat weze googelen naar een nieuwe camera. Ik wil graag alleen een nieuwe body en heb geen belang bij een fullframe camera. Mijn interesses in fotografie liggen nu voornamelij bij landschap, portret, en huisdieren ( katten). Ik ben misschien kieskeurig maar ik zou graag een camera met een kantelbaar schermaanschaffen.

Ik heb gekeken naar:
canon 1300d
canon 750d en 760d
canon 80d

Maar eerlijk is eerlijk ik kom er niet uit. de 80d vind ik voor een beginner aan de dure kant. En ik las dat hij veel ruis geeft bij een tehoge iso waarde. Ook de andere camera's hadden wat nadelen.
Ik wil geen ruis in mijn foto's dat heb ik nu ook, en dat irriteerd :S

Is een instapcamera nodig als je weet hoe de instellingen van je camera werken? ( ik fotografeer bijna niet meer op de automatische stand)

Kunnen jullie mij helpen kiezen? of hebben jullie misschien andere suggesties? :blink

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Vervanger Canon 1100d
BerichtGeplaatst: 02 okt 2016 10:15 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Als ik jou was zou ik gewoon nog even lekker met de Canon 1100D blijven fotograferen en de voordelen van de fotocursus eerst ten volle benutten. Fotograferen begint met het maken van veel foto's. Laat deze dan gewoon hier zien en leer van de tips. Zie mijn reactie ook in deze post.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vervanger Canon 1100d
BerichtGeplaatst: 02 okt 2016 18:14 
Lid
Fotografie

Volgens mij heb je voor jezelf al de keuze genomen om een nieuwe body te kopen. Lekker doen als je dat wilt. Kijk welke specificaties en wensen het meeste voor jou heeft. Ga naar een winkel en vraag eventueel na wat de verschillen zijn en wat voor jouw doelen de meest bruikbare is.

Het advies van Henry zou ik zeer zeker doornemen ;)

Veel plezier met de cursus en met fotograferen. :foto

Vervanger Canon 1100d
BerichtGeplaatst: 17 okt 2016 19:30 
Lid
Fotografie

En? Heb je al een keuze gemaakt?

Vervanger Canon 1100d
BerichtGeplaatst: 29 dec 2016 23:37 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
En? Heb je al een keuze gemaakt?

Sorry voor mijn late reactie Henry, ik ben niet altijd even actief hier..

Ik heb zeker de keus gemaakt, mijn camera begon het te begeven en heb daarom de canon 70d aangeschaft. Heb keuzes overwogen, wel of geen fullframe, een instap of geen instap. Ik heb me goed laten voorlichten en uiteindelijk de 70d voor een mooi prijsje kunnen aanschaffen.

Vlak na de aanschaf zijn er wat prive dingen voorgevallen, hierdoor heb ik een tijdje geen camera aangeraakt maar... sinds een week ben ik weer begonnen met fotograferen.

Vervanger Canon 1100d
BerichtGeplaatst: 29 dec 2016 23:44 
Lid
Fotografie

De 70D is zeker een goede keuze geweest. Dat is echt een zeer goede camera.
Er zijn zelfs fotografen die hun brood verdienen met een 70D.
De 80D is de opvolger van de 70D. Was ook een goede keuze geweest.

Het zal nu wel even duren voor je alle mogelijkheden van dit toestel zal ontdekt hebben want het zijn er veel. Een groot voordeel is ook dat er microadjustment op zit wat die andere cameras niet hebben.
Nog een voordeel is het extra scherm waar je snel de instellingen kan van aflezen.
En het extra wieltje zodat je niet meer moet sukkelen om diafragma en sluiter met 1 knop in te stellen.

Dat van die ruis moet je met een korrel zout nemen. Hij zal sowieso al veel minder ruis hebben dan de 1100D.

Veel succes ermee alvast! Je hebt een slimme koop gedaan.

Vervanger Canon 1100d
BerichtGeplaatst: 29 dec 2016 23:49 
Lid
Fotografie

xafke schreef:
De 70D is zeker een goede keuze geweest. Dat is echt een zeer goede camera.
Er zijn zelfs fotografen die hun brood verdienen met een 70D.
De 80D is de opvolger van de 70D. Was ook een goede keuze geweest.

Het zal nu wel even duren voor je alle mogelijkheden van dit toestel zal ontdekt hebben want het zijn er veel. Een groot voordeel is ook dat er microadjustment op zit wat die andere cameras niet hebben.
Nog een voordeel is het extra scherm waar je snel de instellingen kan van aflezen.
En het extra wieltje zodat je niet meer moet sukkelen om diafragma en sluiter met 1 knop in te stellen.

Dat van die ruis moet je met een korrel zout nemen. Hij zal sowieso al veel minder ruis hebben dan de 1100D.

Veel succes ermee alvast! Je hebt een slimme koop gedaan.

Dankjewel, ik heb het met de canon-man ( voorlichter ( geen verkoper)bij de mediamarkt) gehad over de 80d en hij zei dat de grootste toevoeging bij de 80d was dat je er beter mee kon filmpen en hij was wat sneller. Ik vind sportfotografie niet interessant dus heb ik gekozen voor de 70d.

en ik moet inderdaad nog steeds wennen aan alle knopjes en wieltje die net even anders werken als mijn 1100d. Ik heb leren fotografen op de 450d en die werkte weer net zo als mijn oude dus ik wist niet beter. Maar het werkt steeds beter, ik kan alleen niet nog wennen aan het schermpje bovenop haha maar we houden stug vol.

En hij heeft veel minder ruis, ik heb nog geen ruis gezien op mijn foto's terwijl ik die regelmatig wel zag bij de 1100d

Vervanger Canon 1100d
BerichtGeplaatst: 29 dec 2016 23:56 
Lid
Fotografie

Gefeliciteerd. Je hebt een mooie camera in handen. :up