Het is 25 apr 2024 13:14

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Auteur D800 getest...
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 11 jul 2017 10:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9845
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Alchemist schreef:
Matthijs schreef:
Tot op heden heb ik 1 minpunt gevonden met de D800, en dat is de grote FX sensor.

Dat is geen minpunt, dat is een eigenschap ;)
Henry schreef:
Vervolgens een reactie op wat je schreef.
Allereerst roem je de grote sensor (enzo), niet veel later geef je aan dat die grote FX sensor een minpunt is.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker blij met m'n nieuwe camera! Ik heb bewust voor de D800 gekozen omdat deze een grote sensor heeft. Tegelijkertijd is dat ook een nadeel want voor de vogels kom je altijd bereik tekort. Ik heb er geen spijt van dat ik voor FX heb gekozen omdat het voor landschappen een voordeel is.
Mijn doel met dit berichtje was niet om weer te zeuren, maar ik wilde gewoon even laten weten dat ik tevreden ben met m'n nieuwe camera. Daar laat ik het dan ook maar bij...

Hier mag een slotje op, mods.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 11 jul 2017 10:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Slotje op? Ik wist niet dat we op allerlei berichtjes slotjes gingen plaatsen. :dk
Ik kan me goed voorstellen dat er een slotje komt op een bericht waarin je iets wilt verkopen en dat dat slotje er op komt als het product verkocht is, maar om nu zomaar overal slotjes op te zetten...

Tot slot: kijk ook eens in deze post naar het bericht bovenin de pagina en twee berichten verder. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 D800 getest...
BerichtGeplaatst: 11 jul 2017 15:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Matthijs,....in je laatste bericht schrijf je dat je blij bent met je D800 en met de grote sensor, maar dat het voor vogels een nadeel is omdat je bij vogels altijd bereik te kort komt

Daar is geen relatie tussen beide......een grote of kleine sensor bepaalt niet je bereik.......het aantal mm van je lens bepaalt het bereik :proost

Een grote sensor bepaalt alleen de hoek van je gezichtsveld wat op je sensor valt


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed