Het is 26 apr 2024 00:08

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Auteur Help! Sony R7iii of de a9?
 Help! Sony R7iii of de a9?
BerichtGeplaatst: 15 feb 2018 14:39 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 3293
Woonplaats: In de Bommelerwaard
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sinds ik in 2009 zeer fanatiek de camera weer oppakte ben ik verstokt Sony gebruiker, en sinds 3.5 jaar ook met de systeemcamera's.
Voor mijn soort fotografie zou de keus zonder met de ogen te knipperen op de A7RIII vallen. Ik heb nu bijna twee jaar de A7RII en die bevalt zeer goed. Snelheid is voor mij minder belangrijk, maar ik wens een hoge ISO te gebruiken en dat doe ik dan ook veel in schemerige stallen. Ik zou als ik jou was even wachten met de aanschaf. De camera's worden vanzelf goedkoper. Ik kocht een grijze import (zonder NL taal menu) in Engeland. Dat scheelde 1000,- Op dat moment was de camera een jaar op de markt. De A7RIII heeft wat meer mogelijkheden dan de voorganger. Is vooral sneller. Ikzelf ben zeer verguld met 42 Mp, de details en de scherpte. Ik heb de A7 ook in bezit. Die is heel erg veel gebruikt, maar rust nu vooral uit. Naast de A7RII gebruik ik de A77II ook vrij intensief. Dat komt omdat ik veel op of in de buurt van een plek blijf en maar relatief weinig lenzen wissel. O ja, het loont ook om naar zg derde partij lenzen te kijken. Sigma timmert verschrikkelijk goed aan de weg en Tamron is ook lekker bezig. Ik heb bijvoorbeeld de Sigma 135 F1.8 en de 35mm F1.4 Toplenzen voor een faire prijs. Ik heb de Sony G 85mm F1.4 in bezit...een prima lens, maar wel duur. De Sigma 135mm F1.8 is goedkoper bijvoorbeeld.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Help! Sony R7iii of de a9?
BerichtGeplaatst: 16 feb 2018 14:05 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 8
Bedankt voor je reactie! Ik wacht inderdaad met de aanschaf voordat ik beide getest heb, dit hoop ik volgende week te doen. Ik heb goede ervaring met Sigma, dus daar kijk ik nog even naar. De a9 ligt alleen in mijn vizier vanwege de snelheid en tracking ivm kitesurfen, ik heb daar enkele voorbeelden van gezien en was onder de indruk...zeker de AF tracking.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed