@martinvh,
Ik werk op gebied van fotobewerkingsprogramma nog nergens mee (of nou ja picasa voor uitsnijden en rechtzetten maar dat was het dan ook), als ik wat beter de camera en fotografie onder de knie heb wil ik dat uiteindelijk wel heel graag leren!
Interessant te weten dat de grijskaart dus ook gebruikt wordt voor de bewerking daarna en dat je op die manier de achtergrondkleur gelijk krijgt.....die info sla ik meteen even op!
Ah oke dus het kan toch nog wel interessant zijn voor mijn cammetje buiten, ik vind de prijzen voor nu nog te hoog waardoor ik een alternatief zoek.
Ja dat is waar en dat moet ik niet hebben...het is voor mij juist als doel dat ik zo goed mogelijk de foto uit de camera haal en niet hoef te bewerken.
Bedankt voor je uitleg!:upc
@nagtie,
Ah dat zijn de betere prijzen

moet ik toch nog even beter googlen.
Ja ik kan wel alles zelf instellen, maar tot nog toe werk voor vanuit diafragma en als ik met M werk stel ik ook eerst het diafragma in, dat snap ik tot dusver net iets meer hoe ik die bij een beeld moet instellen dan de sluitertijd.
Bedankt voor je informatie
Deze vraag is vooral ontstaan door mijn mini studiotje, waar het licht wat geliger wordt op automatisch witbalans...de andere keuzes geven niet de goede kleur.
Door de witbalans op de stoeptegel in te stellen, is het uiteindelijk een redelijk goede belichting, maar vind het toch nog teveel aan de grijze kant en ben er nog niet uit of ik dat kan verbeteren met de wb of niet.
Ik ben dus vooral benieuwd of het nog beter kan waardoor ik wilde kijken of dit wat zou kunnen zijn, maar wil weer niet er geld voor uit gaan geven als ik het met mijn camera verder nooit kan/ga gebruiken.
Ik denk er nog eens over na, mss dat ik hier wat meer aan heb als ik ooit overstap naar een dsrl...