@Peter, ik bedoelde ook niet afsnijden, maar tijdens het fotograferen een stapje opzij doen of het later in de nabewerking wegwerken....als je heet hier weg gaat croppen dan snij je denk zelfs de uiterst linkse persoon ook aan.
@Maarten, ik beoordeel foto's vaak niet op de categorie waar ze in staan, ik zie zat foto's in "Straatfotografie" staan die eigenlijk op een ander plekje op het forum zouden thuishoren volgens mij, maar dat is weer een heel andere discussie.....deze hoort hier trouwens wel thuis volgens mij.
Ik snap ook dat het niet altijd mogelijk is om het juiste standpunt in te nemen, want dan val je misschien teveel op voor de mensen die je wilt vastleggen, of je mist net het juiste moment, maar ik geef eigenlijk alleen maar aan waardoor de foto, in mijn ogen, nog wat beter zou kunnen zijn.
Ik ken natuurlijk ook de omstandigheden niet ten tijde van de foto.....zat je op een terras, stond je op de stoep of in de deuropening van een winkel?
Maar die laatste zin is ook eigenlijk niet echt van belang vind ik(wel voor de fotograaf natuurlijk

), ik zie een foto en ik beoordeel dan wat ik daarop zie en benoem dan vaak ook de dingen die ik wat minder vind, of die voor verbetering vatbaar zouden zijn volgens mij.
Ik snap dus best wel dat je blij bent met de foto en het is ook een mooie foto, maar voor mij zou ie nog mooier zijn zonder die zonnewering.