Een poosje geleden kwam ik een filmpje tegen van Jeff Escough een fotograaf uit Blackpool Engeland.
Hier een filmpje van hem.
https://www.youtube.com/watch?v=iOlVoXqPKDI&list=PLXgMajI91rSDbJMwIbn93lBKP7a5bBmvx&index=21Hij schiet met een Leica uit de heup. Ook draait hij steeds een beetje met zijn camera. Als je hem ziet lopen op een ander filmpje lijkt het alsof hij niet weet wat hij aan het doen is. Een wat vertrooide fotograaf speelt hij. Zelf geeft hij aan dat hij introvert is en niet op de voorgrond wil treden. Hij wil vooral ongemerkt bezig zijn. Hij 'gebruikt' ook zijn vrouw met hond als afleidingsmanoevre, zij loopt voor hem. Hij verschuilt zich dan achter haar en neemt de foto's. Hij staat bijna niet stil maar loopt steeds en schiet en stopt niet.
Nav van dit filmpje ben ik ook verder aan het zoeken geweest. Het blijkt dat voor Nikon ook een app genaamd Snapbridge bestaat waarmee je met je telefoon foto's kunt nemen. Je hangt gewoon je camera om je nek en drukt af met je mobieltje. Ook het scherpstellen kan dan op je mobiel. Je ziet op je mobiel je cameraviewer en kan dan op je mobiel afdrukken. Als je niet loopt maar te bang bent om de foto te maken en betrapt te worden is dat dus een mogelijkheid om te gebruiken.
In situaties zoals hieronder waarin je niet wilt dat jongeren zich anders gaan gedragen heb ik het getest.
Voor mij is dit ook weer een nieuwe opening naar andere foto's. Uit de heup schieten levert veel minder goede foto's op. Zelf ben ik ook niet zo'n extravert persoon en houd ook niet altijd van geposeerde foto's.
De mensen gedragen zich dan anders.
f8 1/250 iso 100 28mm
Gemaakte foto
Bewerkte foto