Het is 28 maart 2024 11:02


Fotografie in het nieuws,
begeleidende foto's niet groter dan 600 pixels aan langste zijde


Auteur Ik kan ook weer gaan sparen
 Ik kan ook weer gaan sparen
BerichtGeplaatst: 21 okt 2021 20:17 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40506
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
https://www.frankwandelt.nl/reviews/systeemcamera-s/sony-a7-iv-fullframe-systeemcamera-reviews-tests




Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ik kan ook weer gaan sparen
BerichtGeplaatst: 21 okt 2021 21:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48976
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zeg altijd:”war mis je innje huidige camera?”


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ik kan ook weer gaan sparen
BerichtGeplaatst: 22 okt 2021 00:12 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40506
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Niks mis mee hoor, maar deze is weer net wat beter, vooral wat de AF betreft.

Hier zit ook bird-eye AutoFocus op en real time tracking, wat inhoudt dat de camera zich nog veel beter 'vastklampt' aan een bewegend onderwerp.
Aangezien ik actiefotografie en ook vogels leuk vind om te fotograferen, is dit voor mij een welkome verbetering.

Ook weer iets meer megapixels, wat niet ten koste gaat van de ruis, dus met vogels die wat verder weg zitten kun je ook weer wat meer croppen.
De elektronische zoeker schijnt weer wat verbeterd te zijn, vooral een helderder en realistischer beeld.

Het schermpje wat ik nu heb is alleen op en neer te klappen en bij m'n vorige camera was dat veel flexibeler en dat is bij deze A7IV ook zo.
Dat laatste is vooral handig bij fotograferen met een wat lager standpunt op een statief en in portretstand, dus wat ik weleens doe met die Amaryllissen.

Ook zijn de knoppen op de camera wat handiger ingedeeld, kun je het vernieuwde menu in via een touchscreen en nog meer van dat soort wat minder belangrijke dingetjes, maar toch soms wel handig.

De buffer is een stuk groter geworden, waardoor je langer in burstmode kunt schieten, maar dat is voor mij van minder belang, omdat ik bijna nooit meer in burst schiet.

Qua filmen schijnt er ook een flinke stap vooruit gemaakt te zijn, maar ook dat is voor mij van minder belang, want ik film bijna nooit.

En ik zal vast nog wel meer voordelen vergeten zijn, maar alleen die verbeterde AF en meer megapixels zonder kwaliteitverlies zijn voor mij al voldoende om te gaan sparen. :D
En je start natuurlijk ook weer met een 'verse' camera, wat normaal gesproken ook weer minder kans op problemen geeft. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ik kan ook weer gaan sparen
BerichtGeplaatst: 22 okt 2021 06:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48976
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi spaardoel Ron.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ik kan ook weer gaan sparen
BerichtGeplaatst: 22 okt 2021 07:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13924
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een mooi doel en wens Ron. Herkenbaar ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ik kan ook weer gaan sparen
BerichtGeplaatst: 28 okt 2021 10:31 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40506
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dit was één van de weinige filmpjes die op dat moment online stonden, dus daarom dit filmpje erbij gezet.
Staan nu inmiddels al veel meer filmpjes online en de meesten vinden het wel een knappe vooruitgang ten opzichte van de A7III(die ik momenteel heb). ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ik kan ook weer gaan sparen
BerichtGeplaatst: 28 okt 2021 15:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een erg ongeloofwaardig verhaal, luister maar eens goed naar de tekst bij ongeveer seconde 25:
"...so many people switched from Canon and Nikon DSLRs to Sony mirrorless system..." :uitlach

Ron, je begrijpt dat ik het filmpje gelijk heb gestopt en niet verder heb gekeken wat ze nog meer te vertellen hadden. Omdat je al met een Sony fotografeert, snap ik jouw enthousiasme goed, dus.... succes met sparen!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ik kan ook weer gaan sparen
BerichtGeplaatst: 28 okt 2021 16:09 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40506
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
En toch is het waar dat er een heel aantal overgestapt zijn.....Sony verkocht een aantal jaar geleden een stuk minder camera's dan Canon en Nikon en dat niveau is nu aardig recht getrokken.
Ik zou niet weten waar dat anders door zou kunnen komen en ook op de Sony Facebookgroepen zie ik veel mensen die in het verleden met Canon of Nikon fotografeerden en die overgestapt zijn naar Sony, bij de meesten naar volle tevredenheid, maar er is ook een klein aantal dat weer terug gaat naar het oude merk, veelal omdat ze niet kunnen wennen aan het menu van Sony.....dat menu is bij deze A7IV trouwens vernieuwd, ben benieuwd of ik daar wel aan kan wennen. :rof
Tegenwoordig zijn het aantal overstappers het wel een stuk minder, omdat zowel Canon als Nikon nu ook full frame systeem camera's hebben en men dan dus makkelijker bij 'het eigen merk' blijft, ook omdat oudere lenzen via adapters te gebruiken zijn, maar ook Canon en Nikon lenzen zijn te gebruiken op een Sony systeemcamera, d.m.v. een adapter.
Ik ben zelf geen fan van die adapters, want sommige functies werken daarmee niet of niet goed, dus ik heb bewust al m'n oude A-mount lenzen verkocht.

Mij maakt het trouwens geen bal uit hoor Henry, of er nou wel of niet mensen overstappen, ik ben tevreden met de spullen van Sony, dus voorlopig stap ik in ieder geval niet over naar een ander merk. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed