Citaat:
Live view er ook maar uit dan?
Autofocus is ook iets van de laatste decenia in de lange historie van fotografie, dus laten we dat er ook maar uithalen toch?
Automatische lichtmeting? Dat moest in het begin ook gegokt worden.
Later waren daar wel losse meters voor. Doen we een compromis, halen we het uit de camera, moet het allemaal weer mer een losse lichtmeter
Deze dingen zijn er bij gekomen om uiteindelijk tot een beter resultaat te kunnen komen in de bestemming die het apparaat al had, nl foto's maken. Geen van deze dingen is een functie opzich die een ander eindbeeld zou hebben dan foto's maken.
Zelfs live-view ( wat er van mij afmag, omdat het toch niet bruikbaar is voor mij bij portretfotografie ,..... althans bijna niet,.. zeker als je met fltis werkt.) heeft als doel een betere foto te maken.
Weet je wat ik het meest jammere aan het hele gebeuren vind,... natuurlijk is het leuk als dingen van alles kunnen, maar pak dan niet het gereedschap van mensen die ergens hun geld mee verdienen aan ! Maak "alleskunnertjes" van dingen, maar zorg ervoor als merk dat je prof segment zich op één van deze dingen focused zodat deze daar in uit kunnen blinken !
Iemand die zijn geld wilt verdienen met foto's zit niet te wachten op een videofunctie,.. die wilt foto's maken ,.... en filmen is gewoon een totaal andere wereld.
Paar voorbeeldjes dan uit de sportwereld ;
- Je geeft een profvoetballer geen voetbal die ook gebruikt kan worden als frisbee/bowlingbal/etc etc ,.... waarom niet ? omdat ze willen voetballen en daar hun geld mee willen verdienen,.. niet met een andere "tak van sport".
- Een autoracer ga je ook geen auto geven die kan vliegen oid,... puur omdat de man wilt rijden en niet wilt vliegen.
- Ook een schaatser geef je geen schaatsen welke buiten schaatsen ook zouden kunnen dienen als usb massaopslag oid

Maw, Iemand die wilt uitblinken of z'n geld wilt verdienen met 1 dingen geef je er niet een totaal ander ding bij ,.. maar dat is mijn mening hoor