Het is 23 apr 2024 17:14

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Fotografie in het nieuws,
begeleidende foto's niet groter dan 600 pixels aan langste zijde


Auteur Canon introduceert de EOS 550D
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 08 feb 2010 23:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie
Canon heeft vandaag zijn nieuwe spiegelreflex camera onthult, de EOS 550D. De meest in oogespringende kenmerken zijn de HD video opname mogelijkheden, een 18MP CMOS sensor, 3 inch 3:2 LCD met een resolutie van net boven een miljoen pixels, en een 63-punts iFCL meetsysteem welke we ook op de EOS 7D tegenkomen.

Minder in het oog springende eigenschappen zijn, de nieuw ontworpen knoppen op de camera, 3.7 fps continue opname, en +/-5 stops belichtings compenstaie.

Specs:
18,7-megapixel APS-C CMOS-sensor
DIGIC 4 beeldprocessor
Full-HD video 1080P
ISO 100-6400, uitbreidbaar tot 12800
3.7 beelden per seconde
9-punts autofocus
3-inch lcd-scherm (720x480)

Adviesprijs: 779 Euro.

Bron: dpreview.com


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 08 feb 2010 23:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hebben we eindelijk weer wat te kiezen... ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 08 feb 2010 23:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ben benieuwd naar de ruis.. want nog meer pixels... ze zullen toch eerdaags die sensor groter moeten maken.

overigens is dit pas een snelle opvolger.. de 500D is nog nieuwe dan de 50D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 09 feb 2010 00:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 155
Woonplaats: Groot Ammers
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
ja ik snap het ook niet meer hoor, ze blijven maar pixels proppen op die crop sensors.
Blijkbaar word het aantal megapixels nog steeds flink misbruikt om de verkoop op te krikken.....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 09 feb 2010 04:31 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1610
Woonplaats: 's-gravenzande
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Wat willen ze hiermee bereiken, dat is eigenlijk meer mijn vraag, snap eerlijk gezegd niet veel van het beleid van Canon.
Gaan ze zichzelf niet veel te veel in de weg zitten, of zijn ze juist slim bezig?
500D - 50D - 7D - 550D????????

Zo ver ik het nu begrijp is het een instapmodel met semi profesionele specs.
Wat is nu het nut om de dure 7D te kopen als je de 550D voor €500 minder kan kopen?????
Het Huis???? Ga je alleen voor het huis €500 uitgeven????

En waar moet je anders voor kiezen?
De 50D, ongeveer dezelfde prijs maar zelfde, misschien iets mindere specs dan de 550D, full HD filmen en 18,7 megapixels.
Alleen het huis is dan wel weer wat beter van de 50D.

En ik denk zelf dat er in ieder geval geen 500D, laat staan 1000D meer verkocht wordt.

Of zit ik er echt helemaal naast???????
:wacko :wacko :wacko


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 09 feb 2010 10:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De 1000D is de helft goedkoper, en daarvan zijn de specs ook niet verkeerd!
De marketing van Canon is me al een tijdje een raadsel eerlijk gezegd.

Dat 550 erg lijkt op de 7D doet mij vermoeden dat de XXD serie toch is komen te vervallen. De 7D werd in de marktgezet als semi pro camera. Maar dan zou ik hem niet zo laten lijken op een instapper.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 09 feb 2010 14:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1554
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik ben op zich wel enthousiast hoor.

De prijs is natuurlijk nog gewoon de genoemde adviesprijs en alles behalve de daadwerkelijke 'straatprijs' van straks. Dus dingen roepen over de prijs is zo zinloos als iets.

Maar technologisch is dit gewoon een serieuze moderne instapper.
Vergeet niet dat de technologie zich rondom dit gebeuren razendsnel ontwikkelt.
Canon heeft nu een 8-tal camera's die zich gemiddeld eens in de drie jaar (of minder) allemaal vervangen. Als je kijkt naar een camera van anderhalf jaar oud dan zitten hier logischerwijs gewoon betere features op. Zou ook wat zijn als dat iedere keer als eerste op de topmodellen doorgevoerd moet worden.

De 550D is de eerste camera met een dergelijk schermpje achterop. Als deze technologie nu in de koelkast moet totdat de nieuwe 1Ds verschijnt (of zelfs de 1D mk V) dan lopen ze alweer snel achter op de concurentie en maken ze een grote sprong bij de introductie van de topmodellen, maar nu kunnen ze met de kleine modellen ook iedere keer laten zien dat ze vernieuwend bezig blijven.

Als ik naar beelden van de 7D kijk (ik heb er geen, maar ben momenteel nauw betrokken bij een fotograaf die er wel een heeft) dan ben ik best aardig onder de indruk van wat die camera presteert vergeleken met mijn 1D mk III. Ik wil voorlopig nog geen mk IV kopen, maar moet dit jaar wel mijn back-up camera vervangen. De 7D is daar momenteel de kandidaat voor (tenzij Canon binnen nu en anderhalve maand met iets nieuws komt, maar dat betwijfel ik)

Aangezien 18 Mp op een APS-C sensor dus best wel goede beelden op kan leveren denk ik dat dit op de 550D ook wel snor zit. Maar eerst zien, dan geloven.
Daarnaast denk ik dat met een camera als deze het filmen echt bereikbaar wordt voor de massa. Ik voorspel serieus dat binnen nu en een of anderhalf jaar er een grote fabrikant zal zijn die aankondigd te stoppen met de ontwikkeling van filmcamera's omdat de DSLR die functie over gaat nemen (gelukkig is het niet andersom)

Buiten het feit dat dit model voor mij dingen ontbreekt die ik belangrijk acht, vind ik het geen slechte camera en is de vooruitgang beter als van 400D naar 450D of naar de 500D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 21:13 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 2237
Woonplaats: www.schendelbeke.be
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
denk dat deze cam zen plek heeft wat betreft het filmen aan hoge kwaliteit.
ik denk dan aan vogels filmen op afstand die normaal met een amateur video camera amper te halen zijn en dit dan voor een aanvaarbare prijs

greets


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 21:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een beetje amateur camera heeft een goede zoom hoor.
Ik stond in november in het Louvre naar een chinees, ik wilde van de ene naar de andere kant foto graferen met mijn 70-200. Ik kwam niet verder dan een paar beelden erop, keek ik op de camera naast mij zat die man kopje voor kopje te filmen.

Dus als je wilt filmen koop je een goede filmcamera.
Ik ben best wel een tegenstander van gadgets die je niet nodig hebt. Ben blij dat ik dus nog een 50D heb kunnen bemachtigen. Helaas zal ik er ook aan moeten bij mijn volgende camera.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 21:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1554
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Totdat je een beetje serieus wil filmen en dan kom je erachter dat de grotere sensor van een SLR mooier beeld opleverd dan die handycam.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 21:54 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 2237
Woonplaats: www.schendelbeke.be
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
tja kan ik daar niet aan doen dat jij dan geen goede zoom hebt zoals je zelf aanmerkt,
maar denk als je daar een 500 f4 van zelfde merk op schroeft dat er dan toch leuke filmpjes mee te maken moeten zijn

greets


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 22:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als ik het heb zou ik het misschien ook wel gaan gebruiken. Maar als ik een auto koop, wil ik er ook geen optionele fiets van kunnen maken.

Mijn koffiezet apparaat moet ook niet ineens met afgebakken broodjes komen.

en zo verder.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 23:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ach... bespeur ik hier niet gewoon een generatiekloof?

Past in dit rijtje bijvoorbeeld ook:
- de GSM: telefoneren maar ook fotograferen?
- de GSM: telefoneren maar ook muziek luisteren?
- de GSM: telefoneren maar ook internetten?
- de GSM: telefoneren maar ook betalen?
- de IPOD: muziek luisteren maar ook film kijken?
- de IPOD: muziek luisteren maar ook navigeren?
- de IPOD: muziek luisteren maar ook een afstandsbediening voor de TV?
- de PC: computeren maar ook spelletjes spelen?
- de TV: TV-programma's bekijken maar ook films met dolby geluid bekijken?
- de TV: TV-programma's bekijken maar ook foto-shows bekijken?
- email: berichtjes naar elkaar sturen maar ook betalen?
- de wasmachine: wasmachine en wasdroger?

:)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 23:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
lena shoot schreef:
met het senseo koffiezetapp maak je nu ook heerlijke chocolademelk ;) )


En thee niet te vergeten ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 23:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Lena, het gaat niet om de fysieke leeftijd, maar de geestelijke leeftijd ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 23:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Dan ben ik nog jong man :P :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 23:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1554
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Met de toevoeing van Liveview op de 1D mk III destijds was filmen nog maar een kleine stap verwijderd. Je houdt dergelijke technologie niet tegen.

De Handycams die hun beeld ook vastleggen met een digitale sensor geven ook de mogelijkheden om foto's te maken. Nu is de kwaliteit van die beelden minder dan van een SLR. En andersom zou het ook zo kunnen zijn, ware het niet dat het anders is.

Een lokale omroep waar ik voor werk heeft een DV camera. Leuk ding. Twee nadelen in het hele systeem:

1 Het werkt met tapes, dus je bent altijd kostbare tijd kwijt aan het overzetten naar de computer, want programma's worden met de computer bewerkt en uitgezonden.
2 De beeldkwaliteit is goed, maar als je vergelijkt met een SLR dan weet ik wel dat ik die filmcamera voor mijn eigen producties echt niet meer gebruik.
De grote sensor van de SLR levert echt een veel betere beeldkwaliteit.

En die videocamera is duurder dan bijvoorbeeld een 7D en een leuk objectief, laat staan een 550D

En toch zou ik liever een 550D om te filmen willen. Wanneer je serieus bezig bent, dan neem je voor filmen de tijd en dan is een DSLR net zo onhandig als een filmcamera. De japanner waar je naast stond maakt waarschijnlijk op dezelfde manier videoopnames als de gemiddelde toerist foto's; ondoordacht als een regigraaf ( Een begrip wat ik hier ten treure uitleg: http://blog.fotojeroen.nl/?p=4 )

ga je voor kwaliteit, en ik neem aan dat we dat als fotografen willen anders hadden we waarschijnlijk nooit een SLR gekocht of streven we het niet na die te kopen, dan ga je niet alleen voor goede spullen, maar ook voor gedegen kennis. Je wilt weten hoe je alles bediend en er het maximale uithalen.
Dat de SLR nu met de mogelijkheden komt om te filmen en dat die nu serieus worden, biedt me de mogelijkheid om mijn gebied te verbreden. Ik kan breder met beeld bezig zijn dat dat ik al was. Ik kan veelzijdiger worden, ik kan meer creativiteit bij mijn input implementeren.

Voorbeelden

1) Ik schiet ook regelmatig autoracen voor een Belgische website.
De site is populair en op gebied van autosport in België DE nummer 1.
Nu hebben ze daar onlangs een deal weten te maken met de leverancier van kleine camera's. Deze kunnen we monteren op een helm of in een auto en zo op de website ook filmpjes daarvan laten zien.
Maar een rondje over Zandvoort vanuit de helmcam is grappig, maar wat als we in dat rondje ook 4 of 5 scenes gefilmd met een DSLR kunnen toevoegen? Dan wordt het nog interessanter. Afwisselender.
Als ik een DSLR heb die dat kan, dan kan ik die maken. En daarnaast gewoon foto's maken voor het nieuws.

2) Ik doe regelmatig wat voetbal. TV-rechten zijn sterk afgebakend. Maar een wedstrijd duurt 90 minuten en ik heb niet die 90 minuten nodig voor foto's. Als ik nu ook eens enkele dingen film en maak voor het einde van het seizoen een leuke compilatie. Wedden dat me dat veel kijkers en bekendheid onder facetten van mijn doelgroepen oplevert en goed voor mijn publiciteit kan zijn? Kan ik via andere wegen weer geld voor andere dingen verdienen. Het kost me in een wedstrijd misschien maar 10 minuten om te filmen maal 30 wedstrijden bijvoorbeeld is 300 minuten oftewel 5 uur beeld om mee te knippen om een filmpje van 2 minuten te maken. Daar moet ik toch iets mee kunnen.

Ik kan dus meer dingen tegelijk. En als dat allebei in een goede kwaliteit kan, dan kan ik mijn klanten toch meer bieden en op die manier mezelf beter in de markt houden?

Ik kan niet een complete voetbalwedstrijd filmen en fotograferen, dat is onmogelijk.
We hebben het er bij de lokale omroep wel eens over om meer te filmen bij gewoon nieuws, maar ik ben daar erg terughoudend in als het op deelnames van mijn kant komt. Fotografie is vele malen sneller en ik kan bij een lintje doorknippen niet fotograferen EN filmen, ook niet met een DSLR want het zijn twee verschillende dingen. Ik kies dan voor fotografie omdat een foto binnen 5 minuten na terugkomst in de studio gepubliceerd kan zijn, een film niet. En tijd is in mijn ogen altijd een hele belangrijke factor.

Maar ik omarm het filmen met een DSLR met beide armen


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 23:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nee de senseo zet geen lekkere chocomel die vind ik erg vies! We hebben laatst zo'n hele doos maar weggegooit

Maar ws is het gewoon jaloezie, want als ik het zelf zou hebben zou ik het de hele dag doen denk ik. Nee zonder gekheid ik heb niets met filmen, dus zal het ook op de DSLR niet veel gebruiken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 23:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb ook niks met filmen :D
Is veel trager; je moet in de nabewerking veel meer doen.
De vooruitgang hou je echter niet tegen.
Dus... weg met de Full Frame! Leve de DX...: :juich :yahoo


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon introduceert de EOS 550D
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 23:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1554
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Kijk hier eens naar de verschillen van een full-frame sensor van een SLR en de 2/3 inch (3stuks) van een videocamera

http://www.vimeo.com/9407273

Er is geen achtergrondonscherpte op de videocamera als je de beelden van de 5D ziet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed