Het is 18 apr 2024 17:35


Fotografie in het nieuws,
begeleidende foto's niet groter dan 600 pixels aan langste zijde


Auteur Plaatjes van de 60D?
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 18:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 158
Woonplaats: Burgum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Al veel over gesproken, maar dit zou m dan moeten worden:

Fotografie

Fotografie

Als het goed is dan horen we deze maand meer van Canon...


Laatst bijgewerkt door ruud_ op 11 aug 2010 18:41, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 18:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Wil je de foto's even verkleinen naar 600 pixels?
De hele voorpagina word nu opgerekt :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 18:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 158
Woonplaats: Burgum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Aangepast...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 18:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
:up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 21:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wel erg slechte foto's vast genomen met een Nikon.

Ik vind hem te klein voor een 60D, volgens mij is mijn 50D een stukje groter.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 21:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nagtie schreef:
Wel erg slechte foto's vast genomen met een Nikon.

Ik vind hem te klein voor een 60D, volgens mij is mijn 50D een stukje groter.



Gezien de ruis in de foto's en de ruiscontrole van Nikon,... lijkt me dit eerder een c.... :P :P :P

Btw , wel erg weinig knopjes aan de achterkant :S


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 22:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Niels ik denk dat dat optisch is. De gedrongen zoeker is een beetje zoals die van de 7D en lijkt platter. De 7D lijkt ook platter van boven maar de grootte verder komt wel overeen. Ik zie een microfoon en een kantelbaar scherm. Ben benieuwd hoeveel mensen van een 7D naar de 60D (terug) gaan :) :) :) :)

Wat die knopjes betreft zitten er genoeg en vermoed misschien een meer touchscreen functie ala de iphone, met vergroten ed.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 18:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 158
Woonplaats: Burgum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nou Jeroen, als ze lezen dat de 60D niet een magnesium body heeft, dan moet ik nog zien of je wel ''terug'' wil. En hij schijnt toch idd kleiner te zijn in vergelijking met de 50D. De grip zou wel groter zijn.

Voorlopig nog maar ff afwachten tot we hem daadwerkelijk in de handen kunnen houden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 19:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heb het net ook ergens anders gelezen. Ik denk idd niet dat de 60D op mijn wens lijst staat. Hoeft ook niet aangezien ik eerder op zoek ben naar een 5DMkI dan een 60D en ik ga pas kijken als de 5DMkIII er is en dat zou waarschijnlijk ook gelden voor een 7D, maar dan als de MkII er is. En dan de 40 en 50D eruit, maar nodig is het absoluut niet. Eigenlijk liever een 5DMkI en een EF 100-400 en een EF 300.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 19:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 158
Woonplaats: Burgum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mee eens, al was het alleen maar om de ff-sensor.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 20:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Juist daarom. :) andere DOF eigenschappen en resolutie scherpte en geen excessieve pixel grootte en een beeldlijnresolutie die al hoger is dan menigeen lens aankan en dus genoeg oplossend vermogen. Tenminst voor niet studio werk en opgeblazen marco werk op Abri formaat. :)

Wel goed dat Canon zich duidelijker wil meten met Nikon wat idd mijn frustratie is in bladen waar de niet tegenhangers vaak met elkaar vergeleken worden en daardoor een verkeerd beeld bij zowel Nikon als Canon heeft geschapen. Echter om de prosumer lijn derhalve maar van plastik te maken en hem kleiner te maken om de D90 of opvolger te benaderen vind ik trading down. Zeker als de D90 opvolger dus wel naar MgAlu gaat en de plastik behuizing van de D90 al door alle journalisten als steviger lijkend word/werd bestempeld terwijl blijkbaar dat dus een optische illusie is en een behoorlijk biased vooroordeel is van fotojournalisten. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 21:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 158
Woonplaats: Burgum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb m'n 30D aangeschaft omdat ik hem prettiger in de handen vast te houden vind tov een xxxD. Dat ie dan ook nog eens een Mg behuizing had was mooi meegenomen, maar niet doorslaggevend. Indien het gros van de potentiƫle kopers er ook zo over denkt, dan zal het hen worst wezen of ie van plastic is of niet. Waarschijnlijk kijken die er niet eens naar.

De wel of niet slagen van de marketing strategie van Canon zal uitwijzen of de 60D een geduchte concurrent wordt van de D90.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 16 aug 2010 08:44 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 3650
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
voordat jullie gaan speculeren over wat je wel en niet gaat kopen... misschien handig om te wachten tot deze daadwerkelijk uit is.
tot nu toe zijn het allemaal geruchten.
en je weet nog niets over hoe dat ding in de hand ligt of hoe hij fotografeert.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 16 aug 2010 08:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Haha nee natuurlijk niet Vincent.. Eerst kopen en dan pas zien wat het is...

Maar als de 7D hiermee wordt verdrongen dan wordt die goedkoper, en dat is interessant. Toch denk ik dat Canon wel een plaatsje maakt tussen de XXXD en de 7D serie zonder dat het echte concurente van me kaar zijn.
Als de 60D prijs technisch gelijk is aan de 7D kiest iedereen de 7D is die even goed als de 7D maar een stukkie goedkoper dan wordt de 7D minder verkocht. Het zelfde geld met de XXXD serie..

Dat moeten we Canon wel nageven in 2 jaar tijd is de lijn helemaal veranderd en loopt van alles meer door elkaar heen. Vroeger had je simpel XXXD XXD XD en XDs het wat duidelijk minder Xjes was beter, en hoe meer geschikt voor de gevorderde gebruiker.

Nu is het XXXXD XXXD XXD XD1.5crop XD1.3 crop en XDs en niemand weet nog wat die moet kiezen, want ze zijn allemaal goed. Komt er eerst een 7D iedereen die kopen, komt er een jaar later een 550D die toch best veel lijkt op de 7D en opnieuw gaat iedereen die kopen.
De verwarring van wat nu precies waar staat en wat voor welke markt het juiste is. dat doet men besuiten ze allemaal maar te kopen of zo..
De instapper is een meer gevorderdere camera geworden, terwijl de gevorderdere camera dat gewoon is gebleven. En dan is er nog de 7D die boven in dat segment zit, tegen het pro aan.

Als je na je 1000D een nieuwe camera koopt en je wilt een stapje meer, heb je geen idee wat je moet kiezen, zijn 3 keuze voor de meer gevorderdere fotograaf..


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Plaatjes van de 60D?
BerichtGeplaatst: 16 aug 2010 12:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Niels het is JUIST duidelijker geworden. Crop of geen crop, dat heeft er niets mee te maken. Maar meer met hoe eea aan jou en veel anderen uitgelegd is. En daarnaast om een duidelijkheid te verschaffen aan journalisten die vrijwel altijd een model van Nikon tov een Canon zetten die niet vergelijkbaar zijn, neigt de Canon te winnen dan blijkt de prijs van de goedkopere Nikon in eens de doorslaggevende factor :) Zoals ik laatst weer mocht lezen tussen een Canon 550D, 7D en 5DMkII en een Nikon D90 enz. Toen de 550D vergeleken werd met de D90 was de bouw minder en dus was de D90 beter, toen de D90 vergeleken werd met de 5D en 7D was de prijs van de D90 de winnaar, niet dat een HDready en ouder model prosumer camera niet te vergelijken is met een Professionele body in een handzamer formaat.

Nu is dus de duidelijkheid toegenomen en zit zo in elkaar.

1000D instap
550D enthousiast
50D seriuous amateur

En dan de Pro bodies

7D Crop
5DMkII Fullframe
1DMkIV Crop
1DsMkIII Fullframe waarbij de 1 series natuurlijk alles in zich hebben en de 7 en 5 toch meer op handzamer caracter neergezet worden. Een 7D is echter niet een iets spannedere gewone camera maar gewoon een 1D light

Zo zit het bij Nikon ook in elkaar en kunnen ze nu tenminste de series tov elkaar leggen

Met de
D3000
D5000
D90

D300s Crop
D700 Fullframe
D3x Crop
D3s Fullframe

Dat veel mensen dus een 60D zometeen hoger gaan inschalen door meer pixels ed en dus dicht in de buurt van een 7D komt gaan verwarren is natuurlijk omdat ze niet de gehele lijn update. Zo zie je vlak voor WK en OS ineens dat bijde merken hun paradepaardjes net verandert hebben en als de concurrent een nieuw model lanceert dan zal daar snel achteraan de ander komen.

De D700 heeft heeeeeeeeeeeeeel veel goede eigenschappen maar voor Canon voorlopig nog geen directe drang naar een MkIII omdat op 1 punt misschien de D700 beter scoort maar op alle andere fronten achter loopt. En dit komt natuurlijk allemaal door de strategische keuzes.

Ik had allang een 2000D of 1500D van Canon verwacht aangezien deze aan de 400D en 40D lijn geknoopt zat maar blijkbaar kan Canon zich dit model nog steeds veroorloven tov een D3000 van Nikon.

Dat Nikon nog steeds de D3 heeft zal wel met geld te maken hebben omdat het een geweldige camera is maar misschien zou het een redelijke miskleun geworden zijn als de D3 meteen wegging voor de D3s. Echter is het natuurlijk vanuit begrijpbaarheid in modellen en beschikbare techniek raar om de D3 aan te houden, dat zou hetzelfde zijn als nu de Canon 1DsMkIV te lanceren en de MkIII nog aan te houden omdat fotografen misschien 8000 euro te duur vinden en dan toch nog maar het gangbare model voor 6000 euro nemen. :)

Ik zelf vind de lineup dus wel makkelijker omdat in het verleden de xxD lijn en de Dxxx lijn vaak met elkaar vergeleken werden. En dan was de prijs aan de Canon kant maar de overige zaken aan de Nikon kant. Echter is dat geen eerlijke vergelijking geweest. Op een gegeven moment is Canon ook met de 1000D gekomen, waarvan ik me toen afvroeg waarom een 400D is toch al instap? Maar die was voor velen die point and snap doen maar iets meer willen weer net iets te veel.

Eerlijk gezegd vind ik een D3000 en een 1000D zinloze camera's aangezien de techniek van 1 serie hoger nauwelijk moelijker te bevatten is laat staan veel duurder.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed