Het is 28 maart 2024 20:08


Fotografie in het nieuws,
begeleidende foto's niet groter dan 600 pixels aan langste zijde


Auteur Digitale cartridge voor je analoge camera
 Digitale cartridge voor je analoge camera
BerichtGeplaatst: 03 apr 2011 21:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Klinkt misschien te mooi om waar te zijn.. :shock laat het geen 1 april grap zijn pleeeeaaaase!

http://www.re35.net/index.html

Vraag me toch af of het lekker zal werken, je krijgt wel snel stof en krassen op de sensor lijkt mij... Maar ik zou het zeker proberen als het geen godsvermogen gaat kosten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Digitale cartridge voor je analoge camera
BerichtGeplaatst: 03 apr 2011 22:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 438
Woonplaats: 's-Gravenzande
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
daar zijn ze tien jaar geleden ook al mee gekomen, naar naar ik geloof NOOIT gerealiseerd

Gaston


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Digitale cartridge voor je analoge camera
BerichtGeplaatst: 03 apr 2011 23:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Nu dan hopelijk wel, nu de techniek verbeterd is enz.. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Digitale cartridge voor je analoge camera
BerichtGeplaatst: 04 apr 2011 00:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4986
Woonplaats: aardenburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
denk dat het niet goedkoop zal zijn.(en zo gaat het karakter van het analoge gebeuren ook wel wat verloren natuurlijk)

waarom digitaal proberen te schieten, met een oud analoog toestel, terwijl je nog een moderne dslr hebt liggen..?

'people shoot film because they choose to do so' vind ik altijd een hele mooie uitdrukking.. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Digitale cartridge voor je analoge camera
BerichtGeplaatst: 07 apr 2011 17:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4986
Woonplaats: aardenburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
het was trouwens een 1 aprilgrap. :D

toch deed het me denken aan vroegah, toen philips af kwam zetten met de DCC (Digitale Compact Cassette) wat overigens behoorlijk mislukt is/was..

mss zou het in theorie best wel kunnen, maar dan zou je of iedere keer een soort van nieuwe cartridge moeten kopen of je gebruikte cartridge moeten kunnen overschrijven, en in bv je pc een dito apparaat moeten hebben, wat de boel zou kunnen uitlezen, c.q kunnen wissen en terugspoelen, en vervolgens de boel weer in je analoge cameraatje moeten kunnen stoppen..

als het al zou werken, dan zou het imo een kansloos concept zijn, want shooten met 35mm film begint al met het uitkiezen van je film, die allemaal hun eigen look, korrel etc hebben, en dat zou je met dit concept nooit voor elkaar kunnen krijgen.. :) (en al helemaal niet tegen aanvaardbare kosten)

heb trouwens wel eens een video op youtube gezien, van een japanner, die een leica IIIF (oftewel de kloon daarvan, een zorki) had omgebouwd tot digitale camera, en daarvoor de binnenkant van een compact-camera met veel vernuft, kunst en vliegwerk in die oude body heeft weten te lepelen.. ik vond dat best wel knap.. er is trouwens ook een digitale canon ae-1 program, die op soortgelijke wijze in elkaar gefabriceerd is, maar geef mij het originele maar hoor..ik vind het persoonlijk behoorlijk ziek, om die prachtige zoeker van de ae-1 p om zeep te helpen.. :wacko

voor wie ooit ene leica III wil kopen kijk uit voor de versies met swastika´s erop, of ´luftwaffe-eigentum erop, want die zijn 99% van de tijd neppo´s uit de voormalige sovjet-unie..(zorki, FED etc..)

de echte versies die ´gediend´ hebben in WWII zijn erg schaars, en peperduur, echte collectors-items dus.. ;) vind zelf III F´s niet echt interessant, moeilijk en omslachtig te bedienen, en de lenzen zijn met hun toenmalige ´zachte´ frontelementen meestal dikke bagger.. (goedkoop zijn ze wel, maar een nieuwere versie is zeker meer aan te raden.. :foto )


http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... PXEHm_2-Sg






http://youtu.be/UJDtmcWiaVM


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Digitale cartridge voor je analoge camera
BerichtGeplaatst: 07 apr 2011 20:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Nou zeg.. maar had het wel al verwacht ja...

Je hebt wel gelijk met dat analoog gewoon analoog moet blijven maar toch zit ik zo vaak met het dilemma va dat ik geen geld heb voor mooie digitale lenzen, maar wel een boel mooie analoge heb.. Dus uiteindelijk ga ik dan toch voor analoog en gebruik ik mijn digitale nog maar erg weinig..
Dus daarom ijkt het me chill voor bijvoorbeeld opdrachten, dat je wel digitaal kan fotograferen, maar met die mooie lenzen van mn canon AE-1.

Erg grappig trouwens, die conversions. Ze technisch ben ik niet hoor.. en die laatste is weinig analoogs meer aan trouwens.. of wel? (ik heb momenteel geen geluid, dus weet niet wat er allemaal gezegd word :P )


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Digitale cartridge voor je analoge camera
BerichtGeplaatst: 07 apr 2011 20:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4986
Woonplaats: aardenburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ik heb zelf ook meer mf analoge lensjes dan digitale dingetjes hoor..

kosten geen drol, zijn retescherp , lichtsterk en wegen niet zo veel als die lompe en zware ´lichtsterke´ 2.8 zoommonsters van tegenwoordig..

nadeel van analoog is idd, dat je pas ziet wat je gemaakt hebt, na ontwikkeling.. digitaal is wat dat betreft handiger natuurlijk..voor opdrachten doe ik dan ook liever digitaal dan analoog, want dan zie ik meteen waar het fout ging.. :D

maar.. analoog zal nooit uitsterven..mss overleeft het digitaal zelfs nog wel.. hangt er een beetje vanaf wat men in de toekomst weer zal bedenken..

momentele is jpeg en RAW het formaat, maar je weet maar nooit wat het over 10 jaar zal doen.. en lees de boel dan maar es uit op je pc-tje..

negatieven gaan mits goed bewaard vele malen langer mee..

in de digitale wereld verandert alles zowat per 2 maanden, zowel wat kaartjes, programma´s als zelfs de usb aansluitingen betreft..

zeg nou zelf.. wie gebruikt tegenwoordig nog wordperfect, basic of een ouwe msx-computer? allemaal obsolete geworden, en analoog heeft het allemaal overleeft.. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Digitale cartridge voor je analoge camera
BerichtGeplaatst: 07 apr 2011 20:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 442
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik ben echt helemaal verliefd op mn FD lenzen... er word gezegd dat de 50mm 1.8 de beste lens ooit gemaakt is, en dat geloof ik zeker.

"wordperfect, basic of een ouwe msx-computer?" Allemaal nog nooit van gehoord! Dus dat zegt indd wel wat, dat analoog nog steeds leeft! :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed