Verkoop digitale spiegelreflex camera’s nog steeds in de lift De verkoop van digitale spiegelreflex camera’s zit nog steeds flink in de lift.
Afgezet tegen de verkoop van compact camera’s is de verkoop van digitale spiegelreflex camera’s zelfs met 40% gestegen.
De belangrijkste groep verantwoordelijken hiervoor zijn de kopers die voor het eerst een spiegelreflex camera aanschaffen.
Kijken we naar mensen die al een spiegelreflex hebben en die een tweede of vervangend exemplaar kopen, dan is de belangrijkste reden om tot de aankoop over te gaan bijna altijd een verhoging van de lichtgevoeligheid, minder beeldruis bij hoge ISO waarden en draadloze technologie.
Opvallend is dat winkels met geschoold personeel duidelijk meer verkopen van digitale spiegelreflex camera’s hebben dan pure internetwinkels en winkels die naast spiegelreflexcamera’s ook andere producten verkopen.
Het aantal kassa-aanslagen voor digitale spiegelreflex camera’s is dan ook zeer verschillend per winkel.
Bij terugkerende kopers telt ook dat de winkel meer moet verkopen dan alleen de camera.
Het aanbod van accessoires zoals objectieven, flitsers en studio apparatuur blijkt zeer belangrijk te zijn om consumenten aan een aanbieder te binden.
Bron:
dslr.nl