Het is 17 mei 2025 20:32

Fotografie in het nieuws,
begeleidende foto's niet groter dan 600 pixels aan langste zijde

Auteur Lauren verslaat...
 Lauren verslaat...
BerichtGeplaatst: 09 apr 2009 08:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Fotografie

Lauren verslaat... met fotografen op zoek naar het perfecte verhaal

Vanaf 3 mei bij Veronica

In het nieuwe programma Lauren verslaat... gaat Veronica-presentatrice Lauren Verster wereldwijd op zoek naar spraakmakende situaties.
Ze laat zich hiervoor meenemen door verschillende fotografen en krijgt zo toegang tot een wereld die voor de meeste mensen gesloten blijft.
Terwijl de fotograaf zijn perfecte plaat schiet, doet Lauren verslag van de mooie, avontuurlijke maar soms ook levensgevaarlijke situaties waarin ze terechtkomen.
Het eindresultaat van de fotograaf is na afloop samen met Laurens verhaal terug te vinden in een tijdschrift.
Lauren verslaat... is vanaf 3 mei te zien bij Veronica.

Iedereen kent de heftige fotoreportages in magazines. Maar wie maken deze foto's nu eigenlijk en wat gaat er allemaal aan vooraf?
Voor haar nieuwe programma Lauren verslaat... reist Lauren wekelijks mee met verschillende fotografen, om verslag te doen van spectaculaire, mooie, of juist gevaarlijke onderwerpen.
Ze laat zien welke voorbereidingen de fotograaf treft en beleeft het avontuur van het begin tot het einde mee.
Adembenemende panorama's en inspirerende mensen passeren de revue, maar ook grote angsten en heftige emoties blijven Lauren niet bespaard.

De onderwerpen die Lauren verslaat verschillen sterk van elkaar, maar hebben allemaal een avontuurlijk en mooi karakter.
Zo maakt Lauren onder andere een reis door de dichtbegroeide jungle in Colombia, om aanwezig te zijn bij het oprollen van een cocaïneplantage.
Verder gaat Lauren in Frankrijk met een fotograaf op zoek naar de perfecte actiefoto van een groep vrienden, die levensgevaarlijke, extreme sporten beoefenen op de besneeuwde bergtoppen.
In Brazilië neemt Lauren een kijkje bij het carnaval. Ze maakt samen met de fotograaf een mooie en indrukwekkende reportage over het verschil tussen arm en rijk, tijdens deze chaotische en zelfs gevaarlijke dagen in Rio de Janeiro.

Lauren Verster: "Ik heb ongelooflijk veel zin in dit programma! Lauren verslaat... wordt een ontzettend heftig programma, ik vind het zo spannend dat ik er nu al slapeloze nachten van heb. Ik ga plekken bezoeken die normaal gesproken zo goed als ontoegankelijk zijn en toffe, bijzondere, spannende en obscure situaties meemaken, die me waarschijnlijk voor de rest van mijn leven zullen bijblijven. Nu maar hopen dat ik straks mijn zenuwen kan bedwingen."

Bron: Veronica

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Lauren verslaat...
BerichtGeplaatst: 09 apr 2009 11:28 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
lijkt me interessant om es te kijken!

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Lauren verslaat...
BerichtGeplaatst: 03 mei 2009 23:22 
Lid
Fotografie

Chips... Alleen de laatste 2 minuten gezien. :S

Heeft iemand het helemaal gezien? Was het wat?

Lauren verslaat...
BerichtGeplaatst: 04 mei 2009 00:10 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Shit, ik ben het ook vergeten :shock m'n leeftijd zeker, en wat is jouw excuus Wendy?

Profiel op dit foto forum
 Lauren verslaat...
BerichtGeplaatst: 04 mei 2009 07:56 
Lid
Fotografie

Ik heb geen excuus. Ik zat wat anders te kijken en was het gewoon vergeten. :DD

Lauren verslaat...
BerichtGeplaatst: 04 mei 2009 10:02 
Lid
Fotografie

gisteren gezien, op zich vond ik het een erg interessant programma, het ging over de bestrijding van de Comorra in Napels en de bestrijding hiervan. Er ging inderdaad een fotograaf mee, die achterop de motor meereed met 1 van de zgn. ´falchi´, een speciale unit die scheurend door de straten de maffiapraktijken probeert te bestrijden.

Ikzelf had wat meer aandacht voor het fotografie-werk verwacht.. de fotograaf werd wel gevolgd, maar liet over het algemeen slechts de foto´s op display van het fototoestel zien dan dat je ze in het groot te zien kreeg. Vond ik eigenlijk wel jammer. Uiteindelijk is het meer een documentaire over de comorra geworden dan dat het echt over het werk van persfotografie ging.

Wie weet volgende keer beter... ;)

Lauren verslaat...
BerichtGeplaatst: 04 mei 2009 10:27 
Lid
Fotografie

Oké, dank je. :)
Je verwacht er dan inderdaad meer van wat betreft de fotografie...

Maar ik zal het zondag proberen niet te vergeten. :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp