Gerda-F schreef:
Leuke serie maar de uitsnedes zouden (wat mijn voorkeur betreft) anders kunnen.foto 1 zou ik croppen tot de halve mens rechts en het kind onder verdwenen zijn
Ga ik naar kijken. Ik ben alleen bang de vleugelpunt en een hand net buiten beeld raken, met de halve persoon er af, en dat ook te veel van het vogellijf met het kind er onder. Maar misschien werkt het ook wel, ik ga er mee spelen.
Gerda-F schreef:
foto2 zit voor mij links en rechts te krap in het kader.
Ik heb geprobeerd om het karretje maximaal in de weg te laten staan, dat was voor mij de motivatie voor de krappe kadering.
Gerda-F schreef:
foto 3

al zou ik ook hier de halve dame links weggesneden hebben.
Ga ik ook mee spelen. Ik vind het zelf wel fijn als de stoeprand uit de hoek het beeld in loopt, dus van de zijkant er af betekent dan ook van de onderkant er af. Ook hier probeer ik de karretjes maximaal in de weg te laten staan, maar toch vrees ik dat het met iets van de onderkant af te krap gaat worden. Maar ik ga er mee spelen.
Gerda-F schreef:
foto 4 hier zou ik een heel stuk van de rechterkant wegcroppen zodat de aandacht volledig op de rokende jongeren komt te liggen.
Omdat de persoon links al aangesneden is komt op die manier de foto wat meer in balans.
Dat maakt de context wel iets minder duidelijk, maar ik denk dat je wel gelijk hebt. Rest te vraag: tot waar? Tot aan de oranje opgerolde huif? Dan is ook die meneer er net af. Ja, dat ga ik even proberen.
Dank voor je feedback!