Het is 28 maart 2024 22:37


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Het monument
 Het monument
BerichtGeplaatst: 07 sep 2022 16:16 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ongeveer 1 km voor de finish, op de top van de Tourmalet, is het monument van Team Westland.
Ieder jaar wordt de grote steen daar neergezet en worden er weer nieuwe kleine gedenksteentjes toegevoegd.
Het is een beklimming om zoveel mogelijk geld tegen kanker op te halen en hier worden de, aan deze vreselijke ziekte, overleden familieleden en bekenden herdacht.
Het is voor de meesten dus een zeer emotionele plek, waarbij men net voor de finish(en het feest) nog even stil kan staan bij de mensen die deze ziekte niet overleefd hebben.


1.
Fotografie


2.
Fotografie


3.
Fotografie


4.
Fotografie


5.
Fotografie


6.
Fotografie


7.
Fotografie


8.
En zo ligt het dan erbij als iedereen weer naar Nederland is en wij een paar dagen later verderop gingen kijken in de Spaanse Pyreneeën en er weer langs kwamen:

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Het monument
BerichtGeplaatst: 07 sep 2022 19:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5790
Indrukwekkend Ron.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 07 sep 2022 19:21 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt Anneke! :up

telescoop schreef:
Ik zou zeggen: Laat het aan de nabestaanden en laat ze vooral met rust, tenzij je er zelf bij betrokken bent.
Maar die indruk heb ik niet.

Wat ben jij toch een zure en nare man......ik was die dag fotograaf bij Media Team Westland, dus ik was er volledig bij betrokken.
De 2e foto heb ik op verzoek van de familie gemaakt(die me daar benaderd heeft) en die zouden 'm laten uitvergroten.
De 3e foto zijn m'n zwager en z'n zus en dat is dus mijn vrouw.
Op de 4e foto zie je een collega, oftewel een andere fotograaf van het Media team.
Op de laatste foto is het wederom mijn vrouw die je ziet.

Als ik jouw was zou ik eerst es goed nadenken voordat je hier iets neer plempt en het daarna nog minimaal 10 keer nalezen voordat je op de "Bevestig-knop" drukt....man man man, ik kan vrij direct zijn(zelfkennis heet dat :rof ), maar jij bent echt lomp!

Dit allemaal gezegd hebbende als normaal lid van PD en niet als moderator.
Wat vindt je eigenlijk van de foto's??


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 07 sep 2022 19:59 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4181
Woonplaats: Spijkenisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Indrukwekkende serie Ron.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 07 sep 2022 21:28 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41890
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het geeft iets extra's als je voor zoiets gevraagd wordt en dan komt het in een heel ander perspectief te staan.

Fraaie serie neergezet. :chapeau


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 08 sep 2022 08:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13927
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een mooie en indrukwekkende serie Ron. Fijn dat dat de nabestaanden zo de kans hebben om dit terug te zien. De twijfel aan jouw integriteit begrijp ik ook niet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 09 sep 2022 13:52 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Jeroen, Joop en Herman ook bedankt. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 09 sep 2022 17:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48980
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie afsluiting van je reportage Ron.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 09 sep 2022 19:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 715
Woonplaats: Friesland
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Indrukwekkend, Ron. Heb je mooi vastgelegd.

Laat je vooral niet gek maken door mensen die een slokje azijn te veel op hebben. Het is een prachtig moment, en extra bijzonder dat je er voor gevraagd bent.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 09 sep 2022 21:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13041
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Mooie emotionele serie. :chapeau

Ron, gewoon leren te negeren.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 10 sep 2022 17:30 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans, Monique en Fran ook bedankt. :)

@Monique en Fran, ik heb deze man al een heel poosje genegeerd en probeerde dat ook vol te houden, maar daar leert ie volgens mij niets van, want hij heeft al meerdere mensen hier op het forum op z'n lompe manier "aangevallen" en tegen zich in het harnas gejaagd.
Ik vond het nu dus even welletjes en probeer 'm dus toch op een andere manier duidelijk te maken dat ie zo niet goed bezig is en dat bij een aantal moderators nog één druppeltje genoeg is om de emmer over te laten lopen en 'm een ban te geven.
Dat is volgens mij hier op het forum nog heel erg weinig keer gebeurd, dus dan heb je het toch wel erg bont gemaakt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 12 sep 2022 12:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie serie. Foto 4 (met de andere fotograaf) zou ik er (vanwege de andere fotograaf) niet in hebben opgenomen.
Tot slot een vraagje? Waarom nemen jullie die grote gedenksteen telkens weer mee terug?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 12 sep 2022 15:53 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt Henry. :)

Foto 4 ging mij er eigenlijk om dat ik de 3 vlaggen, het monument en de bergen met wolken in de achtergrond in 1 beeld wilde vangen.
Dat viel nog niet mee, ik moest een stuk omhoog lopen en er stond het één en ander in de weg, zoals geparkeerde auto's, motoren, mensen en voorbij rijdende auto's, bussen, enz.
Om nou te vragen of iedereen aan de kant wilde gaan vond ik ook weer zo lullig :rof , dus maar op een zo rustig mogelijk moment afgedrukt.
Als ik echt m'n best zou doen dan zou ik ze misschien nog weg kunnen poetsen, maar eigenlijk vind ik het bij nader inzien ook niet echt storend. ;)

Dan je vraag over de gedenksteen.....die kan ik ook niet echt beantwoorden, omdat ik maar gewoon alleen lid van het mediateam ben en ik ook alleen deze dag heb gefotografeerd, terwijl de meesten daar bijna een week geweest zijn er er ook meerdere tochten gemaakt zijn.
Maar dit is de belangrijkste klim en ook de laatste van deze week en dan is bijna iedereen in het Team Westland tenue en gaan ze ook langs het monument waar iedereen voor langere of kortere tijd stopt en bovenop de top is er dan groot feest.
Ook elke avond hadden ze een feestje op de camping waar ze met z'n allen verbleven, maar ik zat met m'n vrouw in een appartementje op ongeveer 3 kilometer van de camping.
M'n vrouw en ik waren er ook pas de dag voordat ze de Tourmalet op gingen en die feesten heb ik ook aan me voorbij laten gaan, omdat zo'n hele dag fotograferen al inspannend genoeg voor me is.
Maar ik denk dat ze de gedenksteen mee terug nemen omdat ze misschien bang zijn dat ie weg gehaald wordt en ze houden 'm zo ook heel netjes, want geen aftakeling door het weer en ze kunnen 'm natuurlijk ook weer perfect schoon maken voor het volgende jaar.
Het plaatsen van de steen is volgens mij ook niet zo heel veel werk en het meenemen valt ook wel mee, omdat ze toch al met meerdere auto's en vrachtauto's daarheen gaan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 12 sep 2022 16:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
hij zegt niet zoveel verkeerd ron. alleen de laatste zin trekt hij zijn conclusie die had ie beter weg kunnen laten. snap wel dat het je raakt. leg het naast je. mooie serie geworden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het monument
BerichtGeplaatst: 17 sep 2022 12:49 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wim ook nog bedankt. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed