Een relatief ouwetje (2011), die ik in kleur nog had liggen op de stapel "ooit nog eens wat mee doen". Ik had maandag een workshop over fotobewerking en afdrukken waarin deze foto (in RAW) als voorbeeld werd gebruikt, en ik ben nu de trotse bezitter van een fenomenale A3-afdruk op fine-art papier. Maar vooral stond ik versteld van wat een paar subtiele ingrepen voor een effect kunnen hebben. Achterwege laten van rommelen met kleurverstellingen (alleen maar met temperatuur) en verscherpen (alleen klein beetje in de lichte partijen en dmv heel klein beetje korrel toevoegen), en wat "schilderen met licht" (vnl. accentueren van reflecties). Ik zet de foto expres in een ruim wit kader, zo is de afdruk ook gedaan.
P.S. Ook weer gezien wat een goed scherm betekent, ze hadden daar Eizo, fantastisch, je ziet alles. Mijn LG IPS scherm is ook niet slecht, maar toch wel een stuk minder dan Eizo natuurlijk. En mijn laptopschermpje is gewoon hopeloos, deze foto ziet er niet uit terwijl die andere schermen wel de doortekening laten zien. Misschien in plaats van een nieuwe lens dus een nieuwe laptop aanschaffen ...

Origineel: