Het is 25 aug 2025 23:29

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Dagje Teijlingen
 Dagje Teijlingen
BerichtGeplaatst: 29 sep 2008 15:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Ik was gevraagd om op een soort middeleeuw-dag bij kasteel Teijlingen wat foto's te maken. Hier zijn er een paar van de mensen daar. Twee specifieke vragen:
1. zijn ze goed bijgesneden? Ik twijfel er altijd over
2. Er waren ander fotografen daar en die steevast de flitser gebruikte. Ook in de volle zon. Had ik dat beter kunnen doen of zijn de schaduwen (bij de kinderen bvb) niet storend?
Ook andere comentaar welkom!
Alles geschoten met Pentax K10D en Sigma 18-200 lens.

1.
Fotografie
ISO 800 1/1600 sec f8

2.
Fotografie
ISO 200 1/1600sec f5,6

3.
Fotografie
ISO 200 1/1600sec f5,6

4.
Fotografie
ISO 800 1/1600sec f8

5.
Fotografie
ISO 800 1/1600sec f8

6.
Fotografie
ISO 100 1/400sec f4,5

Laatst bijgewerkt door Bob Bruyn op 22 feb 2009 11:44, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Dagje Teijlingen
BerichtGeplaatst: 29 sep 2008 15:50 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het is gemakkelijker als je meerdere foto's in een topic plaatst om ze even te nummeren dat reageert wat gemakkelijker ;)
De eerste foto vind ik wat krap gekadert is niet duidelijk voor mij wat ze aan het doen zin.
De tweede is een leuk portretje maar helaas niet scherp op de ogen van het jongetje zo ook de derde die is nog ietsje onscherper.
De vierde doet me niet helaas.
Daar in tegen zijn de laaste twee dan ook de beste van de raaks goed van scherpte en kleuren al zijn de witte partijen een tikkie overbelicht in de laaste.

Flisen is niet altijd nodig alleen bij heel sterk tegenlicht kan je invulflits gebruiken om de donkere gedeelten wat op te halen.
Waarom heb je eigenlijk bij bijna al de foto's tv gebruikt en niet av vraag ik me een beetje af.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dagje Teijlingen
BerichtGeplaatst: 29 sep 2008 16:44 
Lid
Fotografie

Ik heb ze genummerd. Inderdaad makkelijker!

Citaat:
Waarom heb je eigenlijk bij bijna al de foto's tv gebruikt en niet av vraag ik me een beetje af

Tsja. Er was veel actie. Vecht scenes enz. Ik was vaak gewoon vergeten om het terug in een ander mode te zetten. Komt met ervaring hoop ik :D

foto 1. nog een keer. Iets minder krap. Is dit beter?
1.
Fotografie
ISO 800 1/1600 sec f8

In de 4e foto stond de kale te fluisteren naar de andere. Maar ik zie nu dat dat helemaal niet duidelijk is....

Laatst bijgewerkt door Bob Bruyn op 22 feb 2009 11:44, in totaal 1 keer bewerkt.

Dagje Teijlingen
BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 16:28 
Lid

Mooie foto's ... ik snap alleen niet waarom je de laatste foto in ISO 800 en 1/1600 schiet? Foto ziet er wel goed uit (ik probeer altijd ISO > 100 te voorkomen maar heb (nog) een compactcamera). Maar ik dacht dat het altidj beter was om zo laag mogelijk ISO te gebruiken (zo lang het licht het toe laat).

Dagje Teijlingen
BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 16:54 
Lid
Fotografie

Ik schoot de laatste foto met ISO 800 om een snele sluitertijd te kunnen gebruiken. Anders kun je de actie niet goed stopzetten. Ze bewogen heel snel.

Dagje Teijlingen
BerichtGeplaatst: 22 feb 2009 10:13 
Lid
Fotografie

Volgens mij zijn je foto's niet meer zichtbaar :S