Ondanks dat ik het wel een beetje eens ben met de opmerkingen van Joop en Frans vind ik het toch een leuke en geslaagde serie.
Ik ben dan wel geboren in Delft, maar niet getogen.
Ook voor mij zeer herkenbare beelden en ook mijn vrouw en ik hebben de toren van de Nieuwe Kerk weleens beklommen.
Foto's van jou inderdaad wat aan de gelige kant, maar die van Joop vind ik weer te koel, is ook een kwestie van smaak natuurlijk.
Ik heb ook m'n camera vaak op bewolkt weer staan, maar dat is het ook meest wel in Nederland.
Toch hou ik het ook een beetje in de gaten, voordeel van de EVF is dat ik in m'n zoeker een beetje kan zien als ik wat aan m'n instellingen verander, dus ik zie het vaak ook al als beelden wat te geel beginnen te worden en dan zet ik 'm op automatische witbalans.
Als jij de 17-50mm F/2.8 hebt van Tamron.....die heb ik ook als groothoeklens en is best wel een fijn lensje, zeker voor het geld wat ie kost.
Het kan natuurlijk altijd beter, maar dan moet je ook een stuk dieper in de tas.
Voor mij zijn, zoals je wel weet, beelden met een groothoeklens ook niet iets wat ik dagelijks doe, meest staat de telelens erop voor dieren en/of vogels, dus een duurdere lens aanschaffen voor landschappen en stadse beelden vind ik een beetje zonde.
Wat Frans zegt is ook zeker waar, soort bewerking is toch wel heel afhankelijk van het soort foto, daar valt in ieder geval nog wel wat winst te behalen voor je.....voor mij trouwens ook, want ik ben ook al snel geneigd om een foto van een landschap ongeveer op dezelfde manier te bewerken als een foto van een vogel.