Ik heb drie series samengesteld die ik in de komende tijd zal plaatsen. Een serie met het overzicht van de haven nadat de graffiti was aangebracht. De graffiti in close-up en als laatste serie de graffiti in combo met de industriële charme van de haven. De foto’s zijn gemaakt met mijn 50 mm lens en de 100 mm macro lens.
De Wageningse Rijnhaven, die al decennia met de Arnhemse haven van stuivertje wisselt wie de grootste Rijnhaven is tussen Rotterdam en het Ruhrgebied, is een pure industriële schoonheid zegt graffiti-kunstenaar Chas. Ik snap dat niet iedereen die schoonheid ziet, maar nu wij al dat beton voorzien van kleurrijke voorstellingen zullen meer mensen zien hoe mooi het hier is. Dit beton hier is al inspirerend, maar deze wanden schreeuwen om graffiti.”
Ook uit Gent en Antwerpen, zelf havensteden van veel grotere omvang, zijn graffiti-artiesten naar Wageningen afgereisd. Ze vinden het uitdagend om de kunstzinnige confrontatie aan te gaan met de industriële charme van de haven.
Het initiatief is genomen door Popupop en Thuis uit Wageningen en cultuurpodium Astrant uit Ede. Zandbedrijf van Leusden en betonfabrikant Bruil zijn net zoals de gemeente enthousiast.
Klik op plusje voor juiste weergave.
1.
2.
3.
4.